Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Brede

Og jeg som hadde levering desember-januar har fått fremskyndet til første halvdel av november. Fikk dette bekreftet igjen i dag da jeg fikk endret fargevalg på bilen.
Jeg har performance, enkeltlader og ikke panorama. Om dette har noen innvirkning er vel umulig å si..

christian1986

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:22
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:14
Hadde i utgangspunktet september-oktober som leveringstidspunkt når jeg skrev under. Fikk så oppdatert til midten av oktober i sommer. I dag fikk jeg denne mailen, som bekrefter at jeg er skjøvet til sent i november. Tipper det gjelder flere enn meg.

R2636

"Hei Christian,

Det har vært en forskyvelse på de fleste bestillingene og det er derfor vanskelig per i dag å gi et særlig godt estimat på leveringen.
Som ved alle bilprodusenter er det mange faktorere som spiller inn i en produskjon og noen ganger skjer ting plutselig som gjør at ting endrer seg.

Vi prøver å gi et så godt estimat som mulig så tidlig som mulig, og vi beklager hvis dette har bidratt til forvirring.
Vi jobber nå hardt med å produsere å levere bilene så hurtig som mulig.

Når det nærmer seg levering vil du som sagt ha en leveringsspesialist som vil hjelpe deg med alt rundt leveringen.
I mellomtiden er vi her.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes"

Det står vel ikke her noe om november? Er det i en annen del av mailen som ikke er gjengitt?

Beklager det, kom i mailen før:

"Takk for e-posten.
Estimert levering av din Model S per i dag er slutten av november.
Når det nærmer seg levering av din bil vil du bli kontaktet av en leveringsspesialist som vil hjelpe deg nærmere med leveringen.
Når de kontakter deg vil du få nærmere beskjed om nedbetalingen (den må være fullført før vi kan levere bilen) og du vil få tilbud om vinterdekk og service pakker.

I mellomtiden er vi her.
Vi gleder oss veldig til å kunne levere din Model S.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes "

Nuvolari

Sitat fra: Brede på tirsdag 13. august 2013, klokken 20:00
Og jeg som hadde levering desember-januar har fått fremskyndet til første halvdel av november. Fikk dette bekreftet igjen i dag da jeg fikk endret fargevalg på bilen.
Jeg har performance, enkeltlader og ikke panorama. Om dette har noen innvirkning er vel umulig å si..

Jepp, du har enkeltlader og fremskyndes derfor noe i køen.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

christian1986

Dristet meg til å spørre vår kjære Heidi om det har noe å si, selv om jeg tviler veldig på at jeg får et ærlig svar :P...

Skulle gjerne ha solgt SAABen min, så liker ikke dette. Toppet seg nå når jeg tidligere i uken fant en oljeflekk under bilen samtidig som begge fjernåpnerne sluttet å virke :-\...

tjobben

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 13. august 2013, klokken 20:07
Dristet meg til å spørre vår kjære Heidi om det har noe å si, selv om jeg tviler veldig på at jeg får et ærlig svar :P...

Skulle gjerne ha solgt SAABen min, så liker ikke dette. Toppet seg nå når jeg tidligere i uken fant en oljeflekk under bilen samtidig som begge fjernåpnerne sluttet å virke :-\...

Pokker heller, kanskje jeg må mase på Heidi jeg også og se om jeg rykker bittelitt frem i køen dersom jeg dropper dobbeltlader. Hmmmm... Men planlegger roadtrip med Teslaen nedover i Europa neste år, og der er det mange 22kW ladepunkter og da er dobbeltlader veldig kjekt å ha.
Over 800 bare i Tyskland, ifølge denne:
http://ev-charging.com/at/en/catalog/index/de/0

Dobbelt (lader) hmmm...
:o

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Muffinman

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 13. august 2013, klokken 20:02
Sitat fra: Brede på tirsdag 13. august 2013, klokken 20:00
Og jeg som hadde levering desember-januar har fått fremskyndet til første halvdel av november. Fikk dette bekreftet igjen i dag da jeg fikk endret fargevalg på bilen.
Jeg har performance, enkeltlader og ikke panorama. Om dette har noen innvirkning er vel umulig å si..

Jepp, du har enkeltlader og fremskyndes derfor noe i køen.
Samme konfig som Brede og estimert levering september/oktober. Spent på når telefonen kommer. Fremdeles sourcing på My Tesla.

...mistenkte en stund at det bare var jeg som hadde sløyfet panotaket forresten :)

Epleskreller

Er det sånn at alle som blir oppringt fra Tesla for avtale av levering får en mail med litt info først?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

leifarneb

Nei, man enten ringer og maser (som undertegnede) eller mailer og maser :-)

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 13. august 2013, klokken 21:16
Er det sånn at alle som blir oppringt fra Tesla for avtale av levering får en mail med litt info først?

arv

Hei
Har#2156 85kWh, tech, park, luft, lyd, dobbellader, pano, grå.
Levering i november????
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Balrog

Hvorfor er da min i produksjon når jeg har bestilt dobbeltlader?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Muffinman

Ingen regel uten unntak :)

EDIT: Mulig din bil blir en av de som må ettermontere lader nr.2 da - om teorien stemmer.

D.O

Levering i november med dobbeltlader. S85p med alt uten vinter og 21". Har hatt november/desember men ligger ann til november.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Lanber

Er du omtrent den siste før cutoff for "retooling"? 
Ser vi ligger rimelig likt i både VIN og #P nr


Sitat fra: Balrog på tirsdag 13. august 2013, klokken 21:47
Hvorfor er da min i produksjon når jeg har bestilt dobbeltlader?

notonlyonlybutbut


Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 13. august 2013, klokken 21:16
Er det sånn at alle som blir oppringt fra Tesla for avtale av levering får en mail med litt info først?

Kan ikke svare for andre enn meg selv, men jeg fikk i hvert fall en e-post før jeg ble oppringt.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Havebigfun

Min er ferdigprodusert for to uker siden: P+ og dobbellader P1547
Jeg tror produksjonsrekkefølge er avhengig av følgende faktorer:
1. pri er bestillingsdato/Pnr
2. ventet man med finalize ble det litt delay
3. pri: P+ før P før Std
4. pri andre opsjoner som dobbellader ol. avhengig av underleverndørens kapasitet.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA