Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Li-Ion

#870
Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 21:47
Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 21:43
El-Jan: samme her. Bestilte du vinterpakke? Hørt det er flere som bestilte vinterpakker som heller ikke har fått VIN og har hatt "sourcing parts" i lang tid.

*pga. forsinkede deler fra underleverandører.

Jepp. Har bestilt vinterpakke ja... Har hatt sourcing parts i 4 uker nå...

EDIT: ...men ser jo at flere som er "in production" HAR bestilt med vinterpakke...så hvem vet?
Teslaeier siden 2013 :)

laumb


Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 22:00
Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 21:47
Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 21:43
El-Jan: samme her. Bestilte du vinterpakke? Hørt det er flere som bestilte vinterpakker som heller ikke har fått VIN og har hatt "sourcing parts" i lang tid.

*pga. forsinkede deler fra underleverandører.

Jepp. Har bestilt vinterpakke ja... Har hatt sourcing parts i 4 uker nå...

EDIT: ...men ser jo at flere som er "in production" HAR bestilt med vinterpakke...så hvem vet?

Forsinkede deler er ikke synonymt med "tomt".

TesLars

Er det noen her som har fått innbytte deal fra Tesla Norge?

EDIT: av non-roadsters
Oslo
Black Model S

Anders Heibø

Sitat fra: ebbrey på torsdag 08. august 2013, klokken 17:53
Noen av dere In Production nå som har gått for vinterpakken?
Jeg har vinterpakke og bilen er ferdig produsert :-)
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Sveinal

#874
Ser at flere med vinterpakke har fått / snart får bil. Da må det være noe annet enn dette som forsinker. Det kan jo være et betydelig random-element.

Som Kirkebø skriver er ikke forsinket synonymt med tomt, men Musk antydet at 1% av underleverandørene ikke har levert eller ikke har levert brukbare deler i det hele tatt slik jeg forstår utsagnet. Disse delene flyttes til annen leverandør eller produseres av Tesla selv, noe som sannsynligvis gir eller har gitt en forsinkelse.

Hvis jeg hadde kunnet identifisere delen(e), kunne jeg kanskje redusert eventuell forsinkelse ved å endre bestillingen. Jeg har fortsatt ingen anelse om hva det skulle være.

Det er mye som tyder på at produksjonsvolumet varierer. 500 per uke er standarden nå, men enkeltuker har nådd opp i 600 biler. Det produseres på to skift. Musk sier at å øke produksjonen er prioritert, og at Tesla er production constrained og ikke demand constrained.

Jeg har kønr 3307 så jeg vet at det ikke er min tur ennå. Men jeg ser at flere med høyere kønr enn meg har fått VIN og/eller tidligere estimert levering enn meg. Og det gjør meg nyskjerrig.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

ebbrey

Sitat fra: Sveinal på fredag 09. august 2013, klokken 00:04
Ser at flere med vinterpakke har fått / snart får bil. Da må det være noe annet enn dette som forsinker. Det kan jo være et betydelig random-element.

Som Kirkebø skriver er ikke forsinket synonymt med tomt, men Musk antydet at 1% av underleverandørene ikke har levert eller ikke har levert brukbare deler i det hele tatt slik jeg forstår utsagnet. Disse delene flyttes til annen leverandør eller produseres av Tesla selv, noe som sannsynligvis gir eller har gitt en forsinkelse.

Hvis jeg hadde kunnet identifisere delen(e), kunne jeg kanskje redusert eventuell forsinkelse ved å endre bestillingen. Jeg har fortsatt ingen anelse om hva det skulle være.

Det er mye som tyder på at produksjonsvolumet varierer. 500 per uke er standarden nå, men enkeltuker har nådd opp i 600 biler. Det produseres på to skift. Musk sier at å øke produksjonen er prioritert, og at Tesla er production constrained og ikke demand constrained.

Jeg har kønr 3307 så jeg vet at det ikke er min tur ennå. Men jeg ser at fere med høyere kønr enn meg har fått VIN og/eller tidligere estimert levering enn meg. Og det gjør meg nyskjerrig.

Vin tildeling gjorde de om på for ikke lenge siden. Hvor de sier på mail at de nå tildeler VIN til de som ikke har nærmere produksjon enn hva de gjorde tidligere.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

eclipse

Jeg har standard 85kwh, (#432) sort, pano, tech pakk, vinterpakke, alt utenom dobbeltlader og security pakke. Production complete 25/7, levering 24/8-7/9.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

stor66

-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Nuvolari

Sitat fra: stor66 på fredag 09. august 2013, klokken 08:57
Sitat fra: Cato76 på torsdag 08. august 2013, klokken 18:50
Sitat fra: OleJA på torsdag 08. august 2013, klokken 18:32
Sitat fra: ebbrey på torsdag 08. august 2013, klokken 17:53
Noen av dere In Production nå som har gått for vinterpakken?

Ja!

Jeg også!
Ditto.

Jeg tror ikke vinterpakken har noe å si for lev tidspunkt. Dobbeltlader tror jeg har mer å si ettersom de ikke har nok ladere tilgjengelig.

Vurdere sterkt å avbestille min dobbeltlader ettersom jeg ikke tror dette er noe jeg kommer til å habehov for.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

teslaslaven

Hvem er det som er forsinket? Jeg synes ikke at dere med P2000+-nummer har noe å klage over :-) Dere er jo ikke forsinket, det er bare ikke deres tur enda.

Nok en gang, "Sourcing parts" betyr ikke at de ikke finner delene til bilen du har bestilt, det betyr bare at de har den på lista si og planlegger deleinnkjøp/logistikk ift. dette.

Hilsen en tidlig P som har ventet i 2 år allerede.

Elmo

Sitat fra: OleJA på torsdag 08. august 2013, klokken 14:34
Det blir vel å anse som en mangel dersom dobbeltladeren ikke virker med type2 22kW siden de sier at 'type2 støttes'. Nå er det vel heller ikke annonsert noen HPWC for EU så vidt jeg har fått med meg, isåfall blir det helt meningsløst å selge dobbeltladere.

Offentlige Type2 ladestasjoner komer jo etter hvert
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8695.msg106894.html#msg106894
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på torsdag 08. august 2013, klokken 14:34
Sitat fra: Veggen på torsdag 08. august 2013, klokken 14:28
Sitat fra: OleJA på torsdag 08. august 2013, klokken 14:14
Må bli dyrt for Tesla å etterinstallere dette på kanskje flere 100 biler. Har selv bestilt med dette og vet ikke helt om jeg liker tanken på å la relativt uerfarne Tesla mekanikere skru fra hverande min nye Model S :-\

Enig, og hvis ryktene som sier at man trenger Teslas HPWC for å utnytte dobbeltladeren stemmer så ber jeg de heller stryke denne fra min bestilling.
Hvis den derimot vil fungere på vanlige type2 22kW ladestasjoner som det nok blir endel av etterhvert vil jeg nok ønske å få den ettermontert.

Det blir vel å anse som en mangel dersom dobbeltladeren ikke virker med type2 22kW siden de sier at 'type2 støttes'. Nå er det vel heller ikke annonsert noen HPWC for EU så vidt jeg har fått med meg, isåfall blir det helt meningsløst å selge dobbeltladere.

Men regner med at dette ordner seg.

Snakket med Heidi Torgnes nå og dobbeltladeren er 100% type2 kompatibel både med egen type2-type2 kontakt eller dersom man bruker ladepunktets egen type2 kabel. Har man dobbeltlader og ladepunktet har tilstrekkelig strøm lader man med 20kW.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

christian1986

Fikk mail nå og får ikke bilen min før slutten av november. R2636, signerte kontrakt tidlig i mai, og har fått VIN nummer.

Liker ikke at jeg må mase for å få vite slikt...

Teslafrank

Hei!

Da fikk jeg telefon fra Tesla i Trondheim om at bilen er på vei:)

Har gått og ventet på denne telefonen lenge, og har vindu 23.08-06.09

Fikk FORELØBIG utlevering 05.09 kl 12....og det irriterer meg noe grusomt...

Fikk først og fremst omdirigert bilen til Oslo, ser ingen grunn til at de skal kaste bort mye tid på logistikk med å sende den nordover når jeg må kjøre den ned igjen til Molde uansett...

Så da får jeg bare håpe på at jeg får en ny telefon med et tidligere tidspunkt om litt:)

VIN### 14263, Faktura nr 128.    85P+ med alt, sort, lyst skinn, sølv 21"


Real EoN

Gratulere Teslafrank !  Da blir du første i området her med Model S som jeg antok tidligere  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA