Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Harlex

Sitat fra: Balrog på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:40
Sitat fra: Harlex på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:51

Da antar jeg at det nærmer seg status-update på meg ganske snart. p2120 og 168xx. Hvortid finalized du?
Umiddelbart, men jeg husker ikke datoen. Faktura 810 (14.5)
Ok. Jeg ligger da en liten uke bak med 20.5  på invoicen...  ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ebbrey

Sitat fra: Harlex på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:43
Sitat fra: Balrog på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:40
Sitat fra: Harlex på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:51

Da antar jeg at det nærmer seg status-update på meg ganske snart. p2120 og 168xx. Hvortid finalized du?
Umiddelbart, men jeg husker ikke datoen. Faktura 810 (14.5)
Ok. Jeg ligger da en liten uke bak med 20.5  på invoicen...  ;D

Det var vel en hel haug som fikk finalize knappen i perioden 14-18 mai
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Andrewas

Re: debatten om VIP'er og andre viktigperer.

Jeg skulle hentet vår Sig P+ i morgen, men måtte utsette til mandag 12/8 siden vi er på ferie i USA om dagen. Jeg er ikke noen spesielt, kun en som bestilte tidlig.

Trøster meg med omvisning på Tesla fabrikken kl 11 i dag isteden.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

P85_Norway

Sitat fra: Stig O på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:27
Sitat fra: tSla på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:33
Sitat fra: mrjalle på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:36
Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:52
Flere bilder  ;D

Hvordan siterer man bilder?

Men, nederste bildet der: Er ikke det tåkelys? Kurvelys lyser vel bare ett av gangen?

Det kan være at ved sakte manøvrering (snirkle seg ut den døren, svinge både høyre og venstre) har aktivert begge lyktene ? (Bare en teori, og litt synsing) Regner med vi kan få eiere av de nye flotte bilene til å gi oss en tilbakemelding på dette så snart de har bilene på gårdsplassen :)

PS: Enig mtp de kromlistene nede i grillen :D

Det er kurvelysene og ikke tåkelys som lyser på bildet. De sitter nemlig inne i trekantprisme. Hvorfor begge lyser aner jeg ikke.
Det er kurvelys med forsinkelse, han svingte fram og tilbake for å komme inn. Derfor lyser begge på bilde.
Tesla M3 Performance

Real EoN

Se om min snart er ferdig produsert.. vert i produksjon siden 30 juli.. vin 15275  :D
Når du skal innom fabrikken liksom  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

laumb


Sitat fra: Andrewas på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:54
Re: debatten om VIP'er og andre viktigperer.

Jeg skulle hentet vår Sig P+ i morgen, men måtte utsette til mandag 12/8 siden vi er på ferie i USA om dagen. Jeg er ikke noen spesielt, kun en som bestilte tidlig.

Trøster meg med omvisning på Tesla fabrikken kl 11 i dag isteden.

Vel, fly hjem en kort tur? *hihi*

Sjekk om VIN 15231 er å se da! Den er hvit, så lett å spotte! Kjenner jeg er misunnelig på den omvisningen. Lurer på om jeg får en tur om jeg drar med kjerringa til California en tur neste år...

Postman pat

Var på alnabru  ca kl 17 idag.   Her en "paste" fra det jeg la inn på Teslaforum for etpar sekunder siden.



Was in Alnabru 3 hours ago......
1) There is no event of official nature there tomorrow, JUST delivery of the first 13 cars tomorrow. ( JUST- who are they kidding!) They were running around like headless chickens getting everything ready. As such , they were worried that lots of TMS geeks would show up.

3) The place was full with signature models to be delivered tomorrow. What a pretty sight for longing eyes.

4)TMC Norway IS aligning the wheels at the SC as part of delivery procedure.

5) There will likely be a Tesla insurance program in the next weeks. They just have to get cars these delivered in next few weeks.

6) ALLOY/ RIM SPECIFICATIONS: It is Now confirmed: BY policy, Tesla will NOT give us official confirmation of the 19 inch rim specifications. "no comment and not authorized to give you that" mumbo jumbo. Basically they want to sell THEIR rims. News on the cyclone alloys/rims are absent and not a focus right now.

7) LED FOGLIGHTS are allegedly being delivered. They certainly were on the many cars in the SC today.

8) SIMCARD A data/mobile service agreement is under establishment with one of the large providers ( suspect telenor) for 3G service for nav and internet. Option is to tether your own phone 3G wi fi.

9) FLOOR MATS are allegedly NOT included.

This is what I have for now. I feel like I have been to Mini TMC heaven Oslo branch and died :=)
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

ebbrey

Fikk akkurat mail om at det ikke blir tåkelys på model s. Disse vil komme som et tilbud senere for ettermontering mot cash.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

EvenSteven

Sitat fra: Cobos på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:46
Jeg fikk selv et lengre svar fra Heidi idag og det ser ut som vi ikke får tilgang til pakkene nå men muligens mulighet for ettermontering. Min S60 virker til å ha det jeg forventer den skal utifra det som er blitt kommunisert tidligere. Dashbord og dører og slikt får syntetisk lær, mens setene har ekte lær. Mistenker at dette er en av forskjellene på Signatur modellene og de vanlige Prod modellene. De har utelukkende ekte lær. Prinsippet blir vel det samme som mange skinnsofar som er en kombinasjon av ekte lær der du sitter og har kontakt med og syntetisk lær på baksiden og slikt.

Når det gjelder de estestiske valgene som P seter, midtkonsoll dekke, karbonfiber interiør osv er disse ikke tilgjengelig nå, mne mistenker Tesla gjerne tar betalt for å ettermontere dette.

Cobos

Har du fått noen indikasjoner på om leveringstiden for 60kw er forsinket?
Har dessverre litt bad feeling mht. Tesla us sidene som nevner lengst leveringstid for 60 utgaven.
Ikke mottatt vin, sourcing parts snart 4 uker nå.
Tesla S P85+ sølv

ebbrey

Når Tesla gjorde om på sidene sine gikk mange av oss over til confirmed og kjapt over til sourcing parts.. Tror man står der til produksjon uansett hvor lenge. Det er ingen statuser imellom. Vin nummer har de også gjort om på. De tildeler ikke VIN før det nærmer seg produksjon, noe vi har fått bekreftet på mail og at vi som har ventet en stund på VIN i 22XX serien fikk det først idag. Når har du leverings vindu?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Andrewas

Sitat fra: laumb på tirsdag 06. august 2013, klokken 18:12

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:54
Re: debatten om VIP'er og andre viktigperer.

Jeg skulle hentet vår Sig P+ i morgen, men måtte utsette til mandag 12/8 siden vi er på ferie i USA om dagen. Jeg er ikke noen spesielt, kun en som bestilte tidlig.

Trøster meg med omvisning på Tesla fabrikken kl 11 i dag isteden.

Vel, fly hjem en kort tur? *hihi*

Sjekk om VIN 15231 er å se da! Den er hvit, så lett å spotte! Kjenner jeg er misunnelig på den omvisningen. Lurer på om jeg får en tur om jeg drar med kjerringa til California en tur neste år...

Det er ørten av dem her...  De har 5 "lanes" med klare biler for Europa. Over 3 av dem henger skilt med Drammen. Tilburg og Zurich på de andre to.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

ebbrey

Hvor er linken til live feed streamen? Ser den ikke!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Epleskreller

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 06. august 2013, klokken 21:42
Det er ørten av dem her...  De har 5 "lanes" med klare biler for Europa. Over 3 av dem henger skilt med Drammen. Tilburg og Zurich på de andre to.

Den brune er min! fikk beskjed om at den ble ferdig forrige uke :)
(15303)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

EvenSteven

Leveringsvindu er sept/okt.
Reserverte i slutten Mars. Faktura 597 - betalt i mai.  8)
Tesla S P85+ sølv

ebbrey

#764
Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 21:59
Leveringsvindu er sept/okt.
Reserverte i slutten Mars. Faktura 597 - betalt i mai.  8)

Okei, Sept/okt fikk vel ca P1400 helt opp til 3XXX. Da de fleste har fått 4-6 ukers utsettelse på "vindu" som ble presentert før sommeren. Vil jeg tippe at du er slutten av november. Men det går jo ann å få noe bedre enn slik gjetting ved å sende dem en mail å høre om de har noe oppdatert vindu klart på reservasjonen din :)

Selv fikk jeg beskjed om at "slik det lå ann" kunne jeg se for meg månedsskiftet sept/oktober men gjerne første uka ut i oktober. Dette var i Juni. Så har det jo vært forsinkelser. Og de fleste rundt mine tall har fått beskjed om leveringer fra starten og mot midten av november. Kan da ikke være langt unna dette lasset ;)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA