Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Harlex

#690
Sitat fra: noto på mandag 05. august 2013, klokken 20:42
Sitat fra: Harlex på mandag 05. august 2013, klokken 20:23
Sitat fra: noto på mandag 05. august 2013, klokken 18:01
Estimert levering av din Model S er mellom 23.09 og 07.10 2013. P2090. VIN 167XX.
Meget interessant... Jeg har P2120 og VIN168XX. Sitter og håper før oktober... Hvortid finalized du? Jeg tok det etter spekematen og rømmegrøten 17. mai...

Husker ikke, men dato på invoice er 8. mai., nr 454. Tror ikke det betyr noe. P-nummer og VIN avgjør + evt. batching i forhold til utstyr. Jeg har standard 85 med pano, tech, parksensor og lyd. Ellers ingenting ekstra.
Ok, håper du har rett ang. at finalized ikke er avgjørende... Står 20. mai påmin invoice....Venter på en rød performance med 19" alt utstyr untatt de 2 ekstra setene bak... Klarte forøvrig ikke vente lengre jeg heller og har sendt en Mail til Tesla Oslo ang. leveringstid. Har forstått at de responderer kjapt på epost eller?
Og hvis jeg ikke har forstått feil "Noto" så er du fra Bergen? Kanskje vi får samtidig då.... ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ebbrey

Håper også at finalize eller dato på endelig invoice som teller. Tesla rota med min og brukte 4-5 dager på å rette opp papirene.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

noto

Sitat fra: Harlex på mandag 05. august 2013, klokken 20:53
Sitat fra: noto på mandag 05. august 2013, klokken 20:42
Sitat fra: Harlex på mandag 05. august 2013, klokken 20:23
Sitat fra: noto på mandag 05. august 2013, klokken 18:01
Estimert levering av din Model S er mellom 23.09 og 07.10 2013. P2090. VIN 167XX.
Meget interessant... Jeg har P2120 og VIN168XX. Sitter og håper før oktober... Hvortid finalized du? Jeg tok det etter spekematen og rømmegrøten 17. mai...

Husker ikke, men dato på invoice er 8. mai., nr 454. Tror ikke det betyr noe. P-nummer og VIN avgjør + evt. batching i forhold til utstyr. Jeg har standard 85 med pano, tech, parksensor og lyd. Ellers ingenting ekstra.
Ok, håper du har rett ang. at finalized ikke er avgjørende... Står 20. mai påmin invoice....Venter på en rød performance med 19" alt utstyr untatt de 2 ekstra setene bak... Klarte forøvrig ikke vente lengre jeg heller og har sendt en Mail til Tesla Oslo ang. leveringstid. Har forstått at de responderer kjapt på epost eller?
Og hvis jeg ikke har forstått feil "Noto" så er du fra Bergen? Kanskje vi får samtidig då.... ;D

Sendte forespørsel på kontaktskjemaet på My Tesla. Tok en ukes tid å få svar. Spørsmålet var egentlig et annet, så jeg fikk leveringsestimatet uoppfordret. Henter antagelig bilen i Bergen ja.

andyco

Mens vi venter. Minner om denne videoen som det er vanskelig å bli lei av. Har du status IN PRODUCTION så er det dette som skjer. Kudos til Tesla som er imponerende åpen på produksjonen sin (bortsett fra drivlinje og batteri, der ligger det største konkurransefortrinnet, foreløpig)

Enjoy
http://m.youtube.com/watch?v=TEReFPI4jSc&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DTEReFPI4jSc
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

leifarneb

Hei.. Er vel ikke så lurt å oppgi RN i dette forumet tror jeg..

Sitat fra: mrm på mandag 05. august 2013, klokken 19:29
Sitat fra: leifarneb på mandag 05. august 2013, klokken 18:47
Hei,

Var i kontakt med Tesla idag angående min P15265.. Den hadde opprinnelig levering sept/Okt. I portalen står det at bilen produseres. Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo sjekke ståa :-)

Første kontaktperson fortalte meg at bilen alt var ferdig og var på vei over dammen med levering 24.08-05.09. Da hoppet jeg i stolen av glede....

MEN: så ringte jeg Tesla UK for å dobbeltsjekke. Der kom beskjeden om at bilen var ferdig produsert denne uken og at det ville ta ytterligere 50 dager til levering. Antatt levering første uken i Okt. Med andre ord helt i rute ift tidspunkt ved bestilling.

Hvilket reservasjonsnr har du? (Vin er vel noe tilfeldig tildelt)

Lanber


leifarneb

Med fult RN og mine persondetaljer som fult navn kan du i utgangspunktet ringe til Tesla og avbestille eller forskyve levering..

Sitat fra: Lanber på mandag 05. august 2013, klokken 22:49
Hvorfor er ikke det lurt?

mrm

Sitat fra: leifarneb på mandag 05. august 2013, klokken 22:56
Med fult RN og mine persondetaljer som fult navn kan du i utgangspunktet ringe til Tesla og avbestille eller forskyve

Det var ikke RN nummeret jeg var nysgjerrig på, men reservasjons sekvens nummeret. 
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

andyco

Hvor finner du dette reservasjons-sekvensnummeret? Mener det lå #334 inne på min bil på mytesla men dette er nå borte. På kontrakt og all annen info på mytesla fremgår bare RN nr.
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

fox

Sitat fra: anowrejo på mandag 05. august 2013, klokken 23:17
Hvor finner du dette reservasjons-sekvensnummeret? Mener det lå #334 inne på min bil på mytesla men dette er nå borte. På kontrakt og all annen info på mytesla fremgår bare RN nr.

Jeg fant mitt i mailen jeg fikk etter å ha betalt depositum (med tittel "Din Garasje Er I Ferd Med Å Bli Mye Kulere")

SimenT

#2397 og jeg fikk midten av oktober fra Heidi i dag. Standard 85 m/alt minus barneseter.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ebbrey

Sitat fra: SimenT på mandag 05. august 2013, klokken 23:57
#2397 og jeg fikk midten av oktober fra Heidi i dag. Standard 85 m/alt minus barneseter.

Hmm, samme config som meg, og jeg har 2241 :D Siste jeg hørte var begynnelsen av oktober. Men dette var i Mai :S
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

OleJA

Sitat fra: leifarneb på mandag 05. august 2013, klokken 18:47
Hei,

Var i kontakt med Tesla idag angående min P15265.. Den hadde opprinnelig levering sept/Okt. I portalen står det at bilen produseres. Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo sjekke ståa :-)

Første kontaktperson fortalte meg at bilen alt var ferdig og var på vei over dammen med levering 24.08-05.09. Da hoppet jeg i stolen av glede....

MEN: så ringte jeg Tesla UK for å dobbeltsjekke. Der kom beskjeden om at bilen var ferdig produsert denne uken og at det ville ta ytterligere 50 dager til levering. Antatt levering første uken i Okt. Med andre ord helt i rute ift tidspunkt ved bestilling.

Har aldri hørt om 50 dager tidligere i forbindels med levering til Norge - 5 uker er vel det som har blitt sagt tidligere. Kan det tenkes at 50 dager er det som gjelder for biler til EU som skal innom Nederland for sluttmontering?

leifarneb

OleJA,

Jeg er ikke sikker på hva som er sagt tidligere, men engelskmannen som jeg snakket med var svært tydelig på at de regnet 50+ dager fra ferdigstilling produksjon til levering. For å regne ut mitt leveringsvindu gikk han inn i produksjonsstatussystemet, så når bilen min skulle være ferdig produsert og plusset på 50 dager. Hvorvidt det faktisk er tilfelle eller ikke er vanskelig for meg å vurdere.... jeg er egentlig også litt usikker på hvor mye informasjon Tesla her i Europa faktisk har tilgang til.

vh
Leif Arne

Sitat fra: OleJA på tirsdag 06. august 2013, klokken 00:19
Sitat fra: leifarneb på mandag 05. august 2013, klokken 18:47
Hei,

Var i kontakt med Tesla idag angående min P15265.. Den hadde opprinnelig levering sept/Okt. I portalen står det at bilen produseres. Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo sjekke ståa :-)

Første kontaktperson fortalte meg at bilen alt var ferdig og var på vei over dammen med levering 24.08-05.09. Da hoppet jeg i stolen av glede....

MEN: så ringte jeg Tesla UK for å dobbeltsjekke. Der kom beskjeden om at bilen var ferdig produsert denne uken og at det ville ta ytterligere 50 dager til levering. Antatt levering første uken i Okt. Med andre ord helt i rute ift tidspunkt ved bestilling.

Har aldri hørt om 50 dager tidligere i forbindels med levering til Norge - 5 uker er vel det som har blitt sagt tidligere. Kan det tenkes at 50 dager er det som gjelder for biler til EU som skal innom Nederland for sluttmontering?

Havebigfun

Slik jeg oppfatter det regner Tesla med å bruke 50 dager fra ferdig produsert bil til utlevering i Norge. Da er det bygget inn ca 12 dager sikkehetsmargin slik at bilen kan leveres etter 38 dager om alt går optimalt. Utfordringen er både transport og utleveringen- svært mange biler skal gjennom denne sålangt ikke testede (mtp volum) flaskehalsen.
Min bil ble ferdigprodusert inatt etter å ha vært i produksjon en drøy uke. (p1547)- Jeg regner med å få den medio sept- men med litt uflaks blir det slutten av september- i henhold til Teslas marginer for transport og levering 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA