Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Balrog

Er det sånn det henger sammen. Jeg så mer for meg et hundretalls oompa-loompaer som freste rundt i korridorene mens Charlie (starring Elon Musk) har en slags overordnet kontroll, samtidig som han pønsker ut nye dingser vi ikke ante at vi trengte.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Anders Heibø

I forbindelse med at jeg var inne på den amerikanske siden for å sjekke ut de nye pakkene la jeg merke til at det er 1 mnd levering på P85, 2 mnd på vanlig 85 og 3 mnd på 60...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

AttackOfTheMac

De prioriterer de som betaler mer, fair enough det.
Men jeg tror ikke dette har noe å si på EU forhåndbestillingene.
Blir kanskje sånn på EU når de har tømt mesteparten av den store backloggen og leveringstid går ned.

PAS

KARIN SCHEPERS er idag  tilbake i Drammen havn fra Rotterdam med nye containere.
Er det noen som følger med på kaia?
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Jimpec

Jeg fikk oppdatert estimert leveringsdato i går kveld.
Estimert levering mellom 29/9-13/10. Altså ingen forsinkelser for mitt vedkommende basert på sept/okt estimert levering.

Dette kan jo endre seg, men enn så lenge er dette godt levert av Tesla. Nå vil vi nok se at prisene stiger ganske markant i Norge også utover høsten/vinteren, så det er bare å glede seg over å være tidlig ute.

VIN 168XX
P21XX
Fakt: 480
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

eclipse

Sitat fra: Jimpec på mandag 05. august 2013, klokken 09:16
Jeg fikk oppdatert estimert leveringsdato i går kveld.
Estimert levering mellom 29/9-13/10. Altså ingen forsinkelser for mitt vedkommende basert på sept/okt estimert levering.

Dette kan jo endre seg, men enn så lenge er dette godt levert av Tesla. Nå vil vi nok se at prisene stiger ganske markant i Norge også utover høsten/vinteren, så det er bare å glede seg over å være tidlig ute.

VIN 168XX
P21XX
Fakt: 480

Hvem får du estimert leveringsdato av på en Søndag kveld? Ringer du selv eller får du en telefon/epost? Har du spurt etter leveringsdato?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Jimpec


Hvem får du estimert leveringsdato av på en Søndag kveld? Ringer du selv eller får du en telefon/epost? Har du spurt etter leveringsdato?
[/quote]

Du høres veldig skeptisk ut?
Jeg sendte en mail til Tesla hvor jeg forespurte oppdatert informasjon om levering av min Model S. Denne svarte de på i går kveld klokken 23:14 faktisk.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cirion

Tror de jobber litt 24/7 om dagen for å unngå forsinkelser...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Ludvig

Sitat fra: Jimpec på mandag 05. august 2013, klokken 09:23

Hvem får du estimert leveringsdato av på en Søndag kveld? Ringer du selv eller får du en telefon/epost? Har du spurt etter leveringsdato?

Du høres veldig skeptisk ut?
Jeg sendte en mail til Tesla hvor jeg forespurte oppdatert informasjon om levering av min Model S. Denne svarte de på i går kveld klokken 23:14 faktisk.
[/quote]

Jeg fikk også svar i går kveld på min forespørsel: Slutten av september.......Altfor mange uker til :-[
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

laumb

Sitat fra: Ludvig på mandag 05. august 2013, klokken 09:38
Jeg fikk også svar i går kveld på min forespørsel: Slutten av september.......Altfor mange uker til :-[

At du har slutten av Sept med P16##, h*n over starten av Okt med sine P2### og jeg har fått beskjed om midten av Sept med min P1418 lover jo bra for leveringshastigheten dems. :)
Så en annen en med P4##-something som forventer starten av Sept.

Viser også at de kanskje prøver å følge P-nummer?

Celter

Sendte mail til Heidi og fikk beskjed om levering i midten/slutten av september. Det er godt innenfor hva jeg var forespeilet tidligere. Sept/okt.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

drFloyd

Ser ut til at det er kun Signaturene som er forsinket. Jeg hadde et opprinnelig leveringsvindu på "juli/august" men den (Sig#85) blir levert en eller annen gang mellom 24. august og 7. september - altså ca. en måned forsinket.

Epleskreller

Sitat fra: perbakken på mandag 05. august 2013, klokken 10:07
Ser ut til at det er kun Signaturene som er forsinket. Jeg hadde et opprinnelig leveringsvindu på "juli/august" men den (Sig#85) blir levert en eller annen gang mellom 24. august og 7. september - altså ca. en måned forsinket.

Strengt tatt er de innenfor om du får bilen før 1. september. Men jeg forstår veldig godt signatur-holdere som føler de får for liten fordel av signaturleveringen.. Spesielt de tidlige signaturholderne.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Sitat fra: perbakken på mandag 05. august 2013, klokken 10:07
Ser ut til at det er kun Signaturene som er forsinket. Jeg hadde et opprinnelig leveringsvindu på "juli/august" men den (Sig#85) blir levert en eller annen gang mellom 24. august og 7. september - altså ca. en måned forsinket.
Er det mulig å spørre hvilken spec du har på Sig85?

Min Sig406 har nå vindu 14 - 28. aug og jeg har fått bekreftet at den kom med første båt men jeg må vente på at andre foran meg skal få først.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA