Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:40
Vi MÅ ha 2 biler..ellers blir det ekstremt slitsom hverdag. Vurderer å selge den ene nå og ha øyne og ører åpne for en overdragelse av en privatleie med kort gjenstående minimumsperiode. Sjeldenjeg ser så korte gjenstående dog...

Vi også MÅ ha 2. Hverdagen er blitt ekstremt vrien (Men hva gjør man ikke for Tesla?).
Har fått låne en Leaf (av bruker stighl) denne uken, så det har hjulpet på - men det blir vel fram med tråsykkel og hengeren igjen til uka.

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 01. august 2013, klokken 14:41
Er der bakseter til ungene i den der eller må dere kjøre 2 og 2?  ;D ;D

Jepp. Med ISOFIX faktisk.
Liker det ikke - så det blir mye småkjøring og lite langturer.

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 14:45
Du får beskjed 1mnd før du får teslaen. Det er vel mer enn god nok tid til å selge bilen?

Spørs vel på hva h*n har? Jeg brukte over 4 mnd på å selge min (Das fantaschtischke Saab konkursbo).

jsu224

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 14:45
Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:30
Det er rett og slett helt i det blå føler jeg når vi får bilene. det ble sagt oktober til meg først så vidt jeg husker. Samtidig med finalize fikk jeg "late december" og nå fått VIN 183xx som i følge annen innfo her inne skulle tyde på tidligere levering enn nyttår..

Jeg er vandrer rundt i mørket...egentlig ikke så viktig bortsett fra at jeg gjerne skulle vite når jeg bør begynne å selge Passaten min  :)

Du får beskjed 1mnd før du får teslaen. Det er vel mer enn god nok tid til å selge bilen?

Joda.. i utgangspunktet er jo det riktig. Føler bare at passaten er lettere å selge på sommerføre. Synes ikke den imponerer på vinterføre.Kan være at det sitter ikke spesielt påkostede dekk på den..eller at jeg til daglig kjører quattro selv  ;D

den12mann

Sitat fra: laumb på torsdag 01. august 2013, klokken 14:34
Her er bilen vi (2 voksne & 2 barn) bruker som familiebil om dagen:

25 og kone og to unger? Du burde vel hatt Volvo og voff for å gjøre det fullendt? ;)

Øyvind.h

Sitat fra: den12mann på torsdag 01. august 2013, klokken 15:26
Sitat fra: laumb på torsdag 01. august 2013, klokken 14:34
Her er bilen vi (2 voksne & 2 barn) bruker som familiebil om dagen:

25 og kone og to unger? Du burde vel hatt Volvo og voff for å gjøre det fullendt? ;)
Volvo fossilbil? Er ikke det sååååå 2012 :) ?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

Hihi! Blir ikke noe dinobil på meg igjen nei.
Selvfølgelig, kona ønsker seg en Mercedes CLA - men jeg prøver iherdig å styre hu over på Leaf e.l.

Vov vov er for mye jobb. Orker knapt å gå tur med meg selv jo!

FThorsen

Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:40
Vi MÅ ha 2 biler..ellers blir det ekstremt slitsom hverdag. Vurderer å selge den ene nå og ha øyne og ører åpne for en overdragelse av en privatleie med kort gjenstående minimumsperiode. Sjeldenjeg ser så korte gjenstående dog...

Hvis dere bor i Oslo distriktet så kan dere jo sjekke ut www.moveabout.no. "Tilsvarende" løsning som bysyklene, bare med elbiler :)
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Nuvolari

Da fikk jeg Mail fra Heidi T at jeg først får bilen i begynnelsen/midten av november.

Fakt nr 499
Pnr 2632
Finalized i løpet av 10min i sin tid
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Nuvolari

RSandven, omtrent når betalte du ditt depositum i sin tid?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Hotshot86

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 18:35
Da fikk jeg Mail fra Heidi T at jeg først får bilen i begynnelsen/midten av november.

Fakt nr 499
Pnr 2632
Finalized i løpet av 10min i sin tid

Jeg fikk mail fra Heidi forrige uke om at min bil kommer i begynnelsen av november, men jeg har Pnr over 3000 og fakt nr over 500... Jeg blir virkelig ikke klok på dette "kø"-systemet

AttackOfTheMac

#3305   fikk beskje om første halvdel av November nå. Tidligere sept/okt.

Jeg føler meg slik som dette nå:

http://www.southparkstudios.com/clips/104408/butters-freezes-cartman

Nuvolari

Sitat fra: Hotshot86 på torsdag 01. august 2013, klokken 18:42
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 18:35
Da fikk jeg Mail fra Heidi T at jeg først får bilen i begynnelsen/midten av november.

Fakt nr 499
Pnr 2632
Finalized i løpet av 10min i sin tid

Jeg fikk mail fra Heidi forrige uke om at min bil kommer i begynnelsen av november, men jeg har Pnr over 3000 og fakt nr over 500... Jeg blir virkelig ikke klok på dette "kø"-systemet

Det virker faktisk som de ikke har kontroll.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

christian1986

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 18:35
Da fikk jeg Mail fra Heidi T at jeg først får bilen i begynnelsen/midten av november.

Fakt nr 499
Pnr 2632
Finalized i løpet av 10min i sin tid

Merkelig, jeg har 2636 og ventet tre uker med å trykke finalize og fikk bekreftet for en uke siden at den ville komme i midten av oktober... Forstår ikke dette systemet...

Maartensommer

Har fått levering i perioden 28. september - 12. oktober.

Finalized omgående.

VIN 16852

AttackOfTheMac

Sitat fra: christian1986 på torsdag 01. august 2013, klokken 18:49

Merkelig, jeg har 2636 og ventet tre uker med å trykke finalize og fikk bekreftet for en uke siden at den ville komme i midten av oktober... Forstår ikke dette systemet...

hvor bor du christian ?

kimlillebo

Jeg fikk estimert midten av September av Heidi. Finalized umiddelbart 30.april.
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA