Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Mons

#451
Etter en uke i produksjon, er de plutselig gått tom for deler...  Skuffende. :( "We have begun sourcing parts for your Model S."
Håper det ikke er mye de mangler før bilen er klar til å sendes avgårde. Fakturanummer 416.

Edit: Nå er de visst i gang med å bygge igjen. Lurer på hvor nøyaktig statusen egentlig er?
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

tesx47

Kan sørgelig meddele at det ikke hjelper å ringe inn for å undersøke leveransedato.

Så fort de har en dato for oss, tar de kontakt.

For oss i utlandet så medfører dette enda mer venting! Frustrerende(men samtidig ganske hyggelig) å se at biler i Norge er rimelig priset for en gangs skyld! Selvfølgelig den ene bilen jeg kjøper fra utlandet :-)
Levering Juli 2014!

Havebigfun

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:48
Hvor mange dager er bilene i produksjon?

Altså antall dager mellom statusene "in production" til "....ready for delivery or pick up"

??? :o ???
Jeg har forhørt meg- produksjonstid er ca 4 dager- regner med at statusendringene følger med ;)

toppi

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 30. juli 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:48
Hvor mange dager er bilene i produksjon?

Altså antall dager mellom statusene "in production" til "....ready for delivery or pick up"

??? :o ???
Jeg har forhørt meg- produksjonstid er ca 4 dager- regner med at statusendringene følger med ;)

Tja - min hadde status i produksjon i ca 2 uker, før den var ferdig..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

arnehelge

Ja, min har også vært i produksjon i snart to uker. - Men kan jo trøste meg med at når de bruker så lang tid blir det sikkert et ekstra bra eksemplar...  :)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Sveinal

#456
Kan varierende produksjonsstart skyldes ulik leveringskapasitet hos underleverandører? Kan noen se et mønster?
Teorien skulle da medføre dårligst oppstart / ferdigstillelse for de som har bestilt full meny, og det har vi vel ingen indikasjoner på?

Det sliter på en stakkar å vente så lenge  .  .  .
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Cobos

Sitat fra: Ludvig på tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:38
Hmm....Skulle gjerne sett at de kom igang med min snart.

Vin 15328 & #1688
Jeg skulle gjerne sett at min også kom igang. Jeg har VIN 151XX og kønummer 11XX og min driver de fortsatt å leter etter deler for. :(

Cobos

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

hhartes

hehehe, dette racet er fornøyelig å følge med på. Vi er alle tilbake til barndommen og venter på nissen. Synd vi ikke kan få en presis dato sånn at vi kan lage adventskalender :) Det burde arrangeres Tesla-pils i de fire byene, sånn at vi kan lette litt på trykket face to face. Konene vil ikke merke noen forskjell om vi sitter fraværende på puben eller foran PC.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Nuvolari

Sitat fra: hhartes på tirsdag 30. juli 2013, klokken 17:26
hehehe, dette racet er fornøyelig å følge med på. Vi er alle tilbake til barndommen og venter på nissen. Synd vi ikke kan få en presis dato sånn at vi kan lage adventskalender :) Det burde arrangeres Tesla-pils i de fire byene, sånn at vi kan lette litt på trykket face to face. Konene vil ikke merke noen forskjell om vi sitter fraværende på puben eller foran PC.

Haha, god idé :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

JohanH

Det eneste som kan måle seg med denne ventingen er da jeg var 12 år gammel og hadde skjønt at jeg ville få en Amiga500 i julegave... heldigvis fant jeg det ikke ut før 21 december men det var 3 lange dager...

Er på vakt på jobb og akkurat nå ganske stille. Sitter med 4 tabs på webleseren som jeg hopper frem og tilbake mellom og trykker F5 hvor det trengs: Google - TSLA quote / OptionsXpress.com / Teslamotorsclub.com / Elbilforum.no. Sån har det vært mange dager/kvelder/netter i senere tid :)

En pils høres veldig bra ut. Kommer gjerne til Oslo, eller her i Drammen?

Spooz

Det er dessverre liten sammenheng mellom numrene og faktisk leveringsrekkefølge på de aller første bilene ser det ut til. Signature #1 ferdig produsert, men kommer ikke på første batch til Norge. Det gjør imidlertid Signature #182. Det er nok mange som plasserte 250.000 på bordet for fire og et halvt år siden som føler seg snytt. I alle fall førstemann som ikke lenger er først.

Gjettekonkurranse; hvem er det som får den "første" da? Krompen?


Frodes Tesla

Dette blir som med Lotto :) Hvem for den først ? Hvem skal på event 7 aug og få overlevert bilen ? :)

Lokführer

Etter hva jeg forstår, så blir bilene til Trondheim, Bergen, Bodø, og Stavanger-regionene fraktet med biltog fra Cargolink.
Til andre byer som ikke Cargolink har jernbane lossing av biler, så fraktes de på Autolink sine biler.

Et annet mulig scenario er at bilene fraktes i containere på bil og jernbane.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA