Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN nummer

Startet av notonlyonlybutbut, onsdag 12. juni 2013, klokken 09:22

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: turbolurbo på søndag 14. juli 2013, klokken 08:55
Eh.. Hvor finner dere sekvensnummer? Finner fakturanummer og RN-nummer..

Jeg bestilte 21.juni, og var blant de første som reserverte på den nye løsningen med forskudd 15000,-
De sluttet å vise sekvens / reservasjonsnummer på MyTesla hjemmesidene når den nye løsningen ble innført. Tviler på at de i det hele tatt blir tildelt lengre.
VIN nummer dukker opp etterhvert på hjemmesiden din. For øyeblikket har de tildelt opptil ca sekvensnr 22xx som tilsvarer reservasjon rundt årsskiftet.

turbolurbo

Okei, hadde en mistanke.

Takk for svar :D
2019 TM3P

TerjeV

Nå vil jeg ha VIN nummer....  :P
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Bonefish

Enig. Jeg vil også ha VIN nummer, nåååå :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

laumb

Jeg vil ha bilen! (Så kan dere kose dere med VINen deres. ;) )

Model S

Finalizet i mai, har tidlig P-nummer (under 200), estimert levering i Juli - August, men har ikke fått noe VIN enda..

Er klar over at noen i US fikk VIN-nummeret nære levering, men klarer ikke å slå meg helt til ro med det..

Er det andre med oppgitt levering Juli - August som fortsatt ikke har fått VIN?
Kjører Tesla Model S P85+, levert september 2013
Tesla Model X reservert oktober 2013, P92x
Tesla Model 3 reservert 31.03.2016.

ebbrey

Dette med VIN tror jeg er rene lotteriet. Flere under 1000 har ikke fått mens flere over 3000 i P# rekka har.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Jimpec

Er det ikke bare noen veldig få over 22xx som har fått VIN? Mens de opp mot 22xx har fått stort sett?
Veldig merkelig at tresifret ikke har fått enda da.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

RSandven

Syns det er rart at man ikke klarer å beregne ganske nøyaktig når ting skjer. De veit jo produksjonsraten per uke, de veit hvor mange som skal til EU, de veit hva alle har bestilt (til en viss grad)

Turen over vannet kan være litt verre, men +/- 2 uker bør de klare. Slik at hverdagen blir mindre stressende for oss som må sjekke status X-antall ganger om dagen
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Amper

finner dere navnet på båten(e) så finner vi lett daglig lokasjon  :D
P85D :o)

eclipse

Sitat fra: RSandven på tirsdag 16. juli 2013, klokken 23:28
Syns det er rart at man ikke klarer å beregne ganske nøyaktig når ting skjer. De veit jo produksjonsraten per uke, de veit hvor mange som skal til EU, de veit hva alle har bestilt (til en viss grad)

Turen over vannet kan være litt verre, men +/- 2 uker bør de klare. Slik at hverdagen blir mindre stressende for oss som må sjekke status X-antall ganger om dagen

Turen over havet tar +/- 30 dager. Da skulle det vel holde å sjekke status annenhver uke, da har du minst 14 dager seilingstid igjen hvis du bommet med en dag.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Cirion

Sitat fra: OleJA på søndag 14. juli 2013, klokken 10:07
De sluttet å vise sekvens / reservasjonsnummer på MyTesla hjemmesidene når den nye løsningen ble innført. Tviler på at de i det hele tatt blir tildelt lengre.
Hos meg så står fortsatt RNXXX nummeret i linken når jeg er inne på mitt Dashboard
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

DonPedro

Sitat fra: eclipse på onsdag 17. juli 2013, klokken 12:30
Sitat fra: RSandven på tirsdag 16. juli 2013, klokken 23:28
Syns det er rart at man ikke klarer å beregne ganske nøyaktig når ting skjer. De veit jo produksjonsraten per uke, de veit hvor mange som skal til EU, de veit hva alle har bestilt (til en viss grad)

Turen over vannet kan være litt verre, men +/- 2 uker bør de klare. Slik at hverdagen blir mindre stressende for oss som må sjekke status X-antall ganger om dagen

Turen over havet tar +/- 30 dager. Da skulle det vel holde å sjekke status annenhver uke, da har du minst 14 dager seilingstid igjen hvis du bommet med en dag.

Turen over vannet tar enten 21 dager (LA-Drammen via Panama) eller 9 dager (Østkysten-Drammen). Dette gjelder ved 16 knop,  som et vanlig hastighet for container-skip.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

RSandven

Sitat fra: eclipse på onsdag 17. juli 2013, klokken 12:30


Turen over havet tar +/- 30 dager. Da skulle det vel holde å sjekke status annenhver uke, da har du minst 14 dager seilingstid igjen hvis du bommet med en dag.

Det kan nok stemme ja. Men jeg mente at medregnet produksjonstiden og turen over totalt sett. :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

eclipse

Sitat fra: DonPedro på onsdag 17. juli 2013, klokken 13:35
Sitat fra: eclipse på onsdag 17. juli 2013, klokken 12:30
Sitat fra: RSandven på tirsdag 16. juli 2013, klokken 23:28
Syns det er rart at man ikke klarer å beregne ganske nøyaktig når ting skjer. De veit jo produksjonsraten per uke, de veit hvor mange som skal til EU, de veit hva alle har bestilt (til en viss grad)

Turen over vannet kan være litt verre, men +/- 2 uker bør de klare. Slik at hverdagen blir mindre stressende for oss som må sjekke status X-antall ganger om dagen

Turen over havet tar +/- 30 dager. Da skulle det vel holde å sjekke status annenhver uke, da har du minst 14 dager seilingstid igjen hvis du bommet med en dag.

Turen over vannet tar enten 21 dager (LA-Drammen via Panama) eller 9 dager (Østkysten-Drammen). Dette gjelder ved 16 knop,  som et vanlig hastighet for container-skip.

Jeg spurte Tesla rep når jeg prøvekjørte, hun sa at turen fra USA til Norge tok ca 35 dager
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA