Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN nummer

Startet av notonlyonlybutbut, onsdag 12. juni 2013, klokken 09:22

« forrige - neste »

notonlyonlybutbut

Jeg ser at jeg har fått VIN nummer på "My Tesla" siden. Jeg trodde ikke dette ble satt før bilen var i produksjon, eller er det noen som vet om dette er endret (eller alltid har vært slik)?


Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

sindrej

Ikke vet jeg, men jeg har det ikke ihvertfall.  P2000-ish

RMO

Har også fått tildelt VIN Number, som betyr at bilen faktisk er i produksjon eller sågar ferdig produsert  :D

P#766
Model S siden 10. september 2013

Sualc

Hvor finner dere VIN nummeret?
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

laumb

Hva er nummerene?
Kan vi få en skjermdump?

Dere som har VIN burde jo teste den amerikanske Model S appen på mobilen og - se om den gir noen kule statusmeldinger.

Noen Sig-holdere som har fått?

sindrej

Nå er det vel bekreftet at inntil noen få dager siden var ikke EU produksjon startet.  Jeg tror derimot at VIN nummer betyr at bilen er lagt i en produksjonskø.  Det logiske slik jeg ser det er å lage like biler etter hverandre, eller ulike biler etter hverandre alt etter hva produksjonslinjen er lagt opp til.  Det vil være naturlig å planlegge dette litt frem i tid, og jeg vil anta det det er det som er tilfellet her.  Det er uansett gode nyheter, bilene kommer stadig nærmere utlevering :)

ArneS

Sitat fra: laumb på onsdag 12. juni 2013, klokken 09:38
Hva er nummerene?
Kan vi få en skjermdump?

Dere som har VIN burde jo teste den amerikanske Model S appen på mobilen og - se om den gir noen kule statusmeldinger.

Noen Sig-holdere som har fått?

Ja, jeg har fått VIN nummer

P85+ Signature (solgt)
P85DL

Eopheim

#7
Jeg har fått VIN nummer: 5YJSA2DN8DFP14408
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

valvolainen

Ferløpig er fellesnevner kanskje performance? Kan ikke flere som melder seg på med VIN nummer fortelle i veldig grove trekk hva som er config? Tenker da på store ting som performance/standard, P+, farge, (panormamatak?) osv.

Ting som ekstra seterad, lyspakke, sikkerhet og slike ting er nok helt uavhengig av produksjonrekkefølgen og ikke nødvendig å ta med.

laumb

Kryssposter denne fra TMC.

SitatDigits 1-3, WMI: 5YJ = Tesla
Digit 4, Line/Series: S = Model S
Digit 5, Body Type: A = 5 Door Hatchback LHD RWD
Digit 6, Restraint System: 1 = Manual Type 2 USA Seat Belts, Dual Front Airbags, Front/Rear Side Airbags, Knee Airbags
Digit 7, Charger Type: A = 10kw Charger
B = 20kw Charger
C = 10kw Charger, w/DC Fast Charge
D = 20kw Charger, w/DC Fast Charge
Digit 8, Motor/Drive Unit & Battery Type: C = Base A/C Motor, Tier 2 Battery (31-40kWh)
G = Base A/C Motor, Tier 4 Battery (51-60 kWh)
N = Base A/C Motor, Tier 7 Battery (81-90 kWh)
P = Performance A/C Motor, Tier 7 Battery (81-90 kWh)
Digit 9, Check Digit: Varible
Digit 10, Model Year: C = 2012, D = 2013
Digit 11, Manufacture: F = Fremont, CA (FRE)
P = Palo Alto, CA (PAO)
Digit 12, Production Series: A = Alpha Prototype
B = Beta Prototype
R = Release Candidate Vehicle
P = Production Vehicle
S = Signature Series Vehicle
F = Founder Series Vehicle
Digits 13-17, Production Sequence

DonPedro

Sitat fra: valvolainen på onsdag 12. juni 2013, klokken 10:24
Ferløpig er fellesnevner kanskje performance? Kan ikke flere som melder seg på med VIN nummer fortelle i veldig grove trekk hva som er config? Tenker da på store ting som performance/standard, P+, farge, (panormamatak?) osv.

Ting som ekstra seterad, lyspakke, sikkerhet og slike ting er nok helt uavhengig av produksjonrekkefølgen og ikke nødvendig å ta med.

Luftfjæring eller ikke var en greie som spilte inn på rekkefølgen i USA.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Wenche

#11
Jeg har fått VIN: S14286. Signature 85P+, Sig. red, hvitt skinn, 5 seter med alt (unntatt barneseter)  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

toppi

Hmmm, jeg har ikke fått  :(

Har ikke Performance, men det ser det ikke ut som Eopheim har heller.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Eopheim

#13
85kw, ikke performance,panoramatak,svart,luftfjæring,skinn,alle "pakker"-ikke "barneseter"
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

perbuhs

Jeg har også fått VIN: 5YJSA2DNXDFP143XX: 85KWH standard,blå, panorama, sort skinn, 5 seter med alt (unntatt barneseter) Dette blir morro :-)

Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA