Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN nummer

Startet av notonlyonlybutbut, onsdag 12. juni 2013, klokken 09:22

« forrige - neste »

Aikon74

Jeg har sa3 og er nå enda mer spent på min levering, den er dog nå en uke i produksjon så den er vel snart på vei over dammen.

Marius84

Min er også i produksjon, men har ikke fått noe vin nummer? Regner med man finner det på my tesla ? Har kun et langt nr som jeg har hatt hele tiden.

rene

Det lange nummeret er ditt VIN (chassisnr). Før du fikk VIN stod det et sekssifret tall med RN foran på samme stedet.

Marius84

Sitat fra: rene på mandag 17. mars 2014, klokken 10:08
Det lange nummeret er ditt VIN (chassisnr). Før du fikk VIN stod det et sekssifret tall med RN foran på samme stedet.

Det har du helt rett i:)
Husker nå at jeg hadde et rn nummer tidligere. Merkelig at jeg ikke fikk med meg overgangen :) blir vel å sjekkert dashbordet mer fremover nå..

janmb

Som en digresjon, er det noen som har fått til å søke opp sin bil på vegvesenet.no med VIN og ikke regnr?

I følge siden skal det funke (så fremt VIN-nummeret er meldt inn naturligvis)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Sitat fra: janmb på tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:28
Som en digresjon, er det noen som har fått til å søke opp sin bil på vegvesenet.no med VIN og ikke regnr?
I følge siden skal det funke (så fremt VIN-nummeret er meldt inn naturligvis)

Funker fint med Think'en, i alle fall. Er bare å søke på et eksisterende bilnr, så får du VIN du kan søke på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jazzwheel

#606
I går snakket jeg med Tesla om å endre fra S85 til P85. Jeg hadde ikke fått VIN ennå. De sa det gikk helt greit, men det ville ta et par virkedager før jeg så endringen i "Se design" på My Tesla. Når jeg våknet i dag hadde jeg plutselig fått VIN, men det står fortsatt S85 i "Se design".

Er det noe oppdatert info som kan hjelpe meg å finne ut om VIN-nummeret er S85 eller P85?

Edit: Ser ikke ut som det vises der lenger: ftp://ftp.nhtsa.dot.gov/MfrMail/ORG9130.pdf

Muffinman

Bil bestilt i oktober 2014 med levering oktober 2015. Ikke i produksjon enda. Noen som vil gjøre et forsøk på å dekode?

Sitat5YJSA7H21FF095702

Amoss

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. juli 2015, klokken 16:30
Bil bestilt i oktober 2014 med levering oktober 2015. Ikke i produksjon enda. Noen som vil gjøre et forsøk på å dekode?

Sitat5YJSA7H21FF095702

5YJTesla
SModel S
AVenstreratt
7Sikkerhetssystem - "exact meaning unknown used in non-US orders"
HLithium - Ion Battery - High Capacity  - Altså 85kWh (++)
2Dual motor (ikke "P")
1Check Digit
F2015 årsmodell
FBygget i Fremont, California
095702  serienummer. Tidligere "P" for produksjonsmodell er utelatt for å tillate 6 sifferet serienummer.
Model S 85D

Muffinman

Finfint. Fant ut mye av dette selv, men ble ikke klok på hva som gjelder for gamle/nye modeller. Posisjonen hvor H for batteriet ble tidligere brukt for å beskrive hvilken lader som stod i bilen. Er det erstattet med batteritype nå? Og hva betyr "check digit"? Sikkerhetssystemet fant jeg heller ikke ut av i likhet med amerikanerene :)

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på fredag 31. juli 2015, klokken 00:42
Finfint. Fant ut mye av dette selv, men ble ikke klok på hva som gjelder for gamle/nye modeller. Posisjonen hvor H for batteriet ble tidligere brukt for å beskrive hvilken lader som stod i bilen. Er det erstattet med batteritype nå? Og hva betyr "check digit"? Sikkerhetssystemet fant jeg heller ikke ut av i likhet med amerikanerene :)
Check Digit er sannsynligvis kontrollsiffer, et datagenerert tall med utgangspunkt i de andre bokstavene/tallene, slik at en skrivefeil umiddelbart kan oppdages.  Det er det samme med norske fødselsnumre - de to siste sifrene er generert ut fra de foregående, slik at et feilskrevet fødselsnummer kan oppdages med svært stor sannsynlighet av en datamaskin uten at den trenger kontakt med folkeregisteret.

Amoss

Sitat fra: Muffinman på fredag 31. juli 2015, klokken 00:42
Er det erstattet med batteritype nå?

Virker slik. Siden alle biler nå leveres med enkel lader og supercharger tilgang så gir det ikke lengre mening å skille på dette.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA