Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bosch, 16A hjemmelaeboks 2600,-

Startet av Aspiranten, fredag 10. mai 2013, klokken 21:35

« forrige - neste »

Bobbulf

Sitat fra: elektrolux på onsdag 24. juli 2013, klokken 07:45
Kikket litt på kabelen du viser til uten å bli helt klok på hvor mange amper den faktisk lader med.

Uansett, du etterlyser alternativer. Her er mitt alternativ som jeg er stolt over å kunne promotere: http://www.ratio.nl/files/31313.pdf

Dette er aller siste nytt fra min leverandør, og kombinert med en overgang til Shuko lader du i Norge helt lovlig med 6-10 eller 16A fra et shuko stikk. En ekstra fordel med å bruke overganskabel er at skader og slitasje på Shuko stikket begrenses til den rimelige overgangskabelen, og at du får lang nok ledning til å slippe å belaste shuko'en med vekten av kladden. Dessuten er du forberedt på lading fra CEE utstyrte ladestolper i utlandet, og J1772 støpselet har vinkel som er tilpasset Leaf sitt låsedeksel.

Prisen vår på denne kladden blir 4490.- mens vi tar 150 kr for 3x2,5mm overgang til Shuko.
Er det enkelt å kjapt stille om på ladestyrken på denne, eller er det noe man må åpne den for å gjøre?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

elektrolux

Der er en knapp på siden der en velger mellom 6A, 10A eller 16A lading. På en trilling blir naturligvis øverste trinn begrenset av bilens lader til 14A. Det samme skjer om en bruker denne kladden på en Think med dertil egnet Lewdon støpsel.

Kladden forventes tilgjengelig mot slutten av denne måneden.

Spesialpriser på utgående modeller er tilgjengelige på forespørsel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Eureka

Hei

Et alternativ er faktisk å bruke en Insys (eller med Wago logo på) Pilot box og en ferdig Ladekabel (trenger også kontaktor og 12/24V samt evt Jordfeil sikring osv. Disse boksene støtter da 32A ladestyrke. Jeg satte nettopp sammen en slik løsning og det fungerte fint. Denne løsningen passer nok best for elektrikere selv eller innstallasjoner der en vil f.eks integrere ladefunksjon inn en eksisterende fordelingstavle.
MVH
2013 Japan Leaf bygget Oppama plant
2019 Evalia 40 kW 7 seter

ElektrikerGolf

Sitat fra: Eureka på tirsdag 13. august 2013, klokken 23:40
Hei

Et alternativ er faktisk å bruke en Insys (eller med Wago logo på) Pilot box og en ferdig Ladekabel (trenger også kontaktor og 12/24V samt evt Jordfeil sikring osv. Disse boksene støtter da 32A ladestyrke. Jeg satte nettopp sammen en slik løsning og det fungerte fint. Denne løsningen passer nok best for elektrikere selv eller innstallasjoner der en vil f.eks integrere ladefunksjon inn en eksisterende fordelingstavle.
MVH



Eureka: Dette kan være av interesse for meg:-) Til hvilken kostnad klarte du å bygge dette, og evt. hvordan? Ser det er noe med kontaktor for "ventilation", og en del andre saker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA