Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fastmontert veggboks med løs kontakt og skjult boks

Startet av Caspar, søndag 29. juni 2014, klokken 22:01

« forrige - neste »

Caspar

Jeg har bygget om både Minien og Thinken min til Type 2 kontakt for å ladet på jobben. Nå har jeg også eup og da meldte behovet seg for en god Type 2 lading hjemme. Jeg synes ikke de vanlige veggboksene er så fine å se på så jeg forsøkte en annen vri. Planen var å kjøpe løse deler å bygge selv, men fikk tak i en Saltoboks 400V 32A 3 fas med kontakt (ikke kabel) og den hadde jo alt det jeg trengte. Jeg tok ut innmaten av den og bygget det inn i en vanntett koblingsboks. Denne ble plassert diskre bak hekken, og kontakten med kabellåsning etc. felte jeg inn i muren.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Ebbe

P39240

Gordon Retriever


satheesh.net


Klykken

Noen som er skikkelig hendig her på forumet, gitt. Vakkert! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

AkivB

Dette var tøft.
Nesten så jeg vil sette opp en mur bare for å få slik..  ;D
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

Råde

Tips til neste prosjekt: snelle med 5m kabel inne i muren med type2 kontakt, så slipper du å balle med den løse ledningen. Gleder meg til flere bilder :)
e-Golf | X75D

Electrix

Sitat fra: Råde på onsdag 27. august 2014, klokken 12:41
Tips til neste prosjekt: snelle med 5m kabel inne i muren med type2 kontakt, så slipper du å balle med den løse ledningen. Gleder meg til flere bilder :)
Og en vaktavtale med elektriker slik at han rykker ut for å koble om kabelen når du får besøk av noen med Type-1 som trenger lading. :P

Jeg vurderer selv å lage noe permanent til lading istedet for shuko+kladd, men jeg har mest lyst til å installere type 2 kontakt slik som her uten kabel. Ønsker en permanent løsningn som ikke må byttes ut om jeg bytter bil, og samtidig er det greit å kunne la venner lade hvos de er på besøk. Desverre er det få slike bokser på markedet og de er relativt dyre ennå.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA