Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CityStromer med problemer

Startet av morkm, onsdag 26. mars 2008, klokken 01:53

« forrige - neste »

Rio

51 er inverteren, 61 er BMaS og 71 er laderen (eller omvendt). Jeg tror du må ha 230V tilkoblet for å lese laderen?

Etter det jeg kan lese meg til er feilmeldingen nettopp at BMaS kommanderer inverteren til å redusere effekten. Jeg skal lese mer i morgen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Her er hva verkstedhåndboken skriver:
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: morkm på torsdag 03. april 2008, klokken 23:40
Jeg har nå testet litt med VAG COM diagnosen og har (uten at jeg forstår hva jeg har funnet) funnet noen feil.

Kjører jeg auto scan funksjonen får jeg denne meldingen??
---------------------------------------------------------------
VAG-COM Version: Release 704.1
Data version: 20071016

Thursday,03,April,2008,23:32:08:01650

Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III
Scan: 01 02 03 08 12 15 25 41 56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer       Labels: 1H0-953-257.LBL
   Part No: 1H0 953 257 B
   Component: IMMO VWZ3Z0T2436246 V00
   Coding: 09600
   Shop #: WSC 27251

2 Faults Found:
01176 - Key
            65-10 - Unauthorized - Intermittent
00546 - Data wiring faulty
            27-00 - Implausible Signal
Jeg tror immobilizer er kjøresperre, noe som også finnes på fossilversjonen. Intermittent betyr at feilen kommer og går.

Er det innsatt en liten firkant ved taggene på tenningsnøkkelen? Det er en sikkerhet mot at noen kan kopiere nøkkelen. Forsøk å rense kontaktflaten med elektrospray og Q-tips.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

morkm

Jeg prøvde med den andre nøkkelen... bilen slår seg like fordømt av men jeg fikk en feilmelding mindre med denne nøkkelen ... her fikk jeg bare

00546 - Data wiring faulty
            27-00 - Implausible Signal

og ikke Key feilen...

Har noen peiling på hva som styrer batteriindikatoren på instrumentpanelet? Er det eventuelt en sikring eller et rele som kan ha gått siden denne ikke virker??

Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

morkm

#64
Jeg tror at det er et rele som kan være gått som er årsaken til feilmeldingen jeg får på VAG for startsperren.

00546 - Data wiring faulty
            27-00 - Implausible Signal

Er det noen som har peiling på hvilke releer som er til hva på denne bilen og eventuelt hva som styrer startsperre?

Er det et rele som skal slåes på for å få kontakt med BMAS?
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

morkm

Til informasjon for andre med samme problem.....

Startsperren er sannsynligvis ikke årsaken til problemet... den en høyst sannsynlig ikke aktiv!!

BMaS'en er nå testet på en annen Citystromer denne bilen oppførte seg på samme måte... inverteren går i safe mode og går i nøyaktig 1min før den slår seg av. Det er tydelig at inverteren er programmert til dette hvis den ikke får signaler fra BMAS..
Inverteren reagerer også på denne måten hvis BMAS ikke er tilkoblet...

jeg håper nå jeg kan få BMAS reparert eller at jeg kan kjøpe en brukt/ny fra noen
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

ilmarw

Noe nytt i denne saken? Håper du får bilen på veien snart...

ilmar
Polestar i bestilling

morkm

Ja det håper jeg og...  :'(

Fikk i dag BMAS'en i retur fra maker i tyskland... ferdig reparert og sikkert i god stand??... den virker tilsynelatende og bilen slår seg ikke av nå etter ett minutt slik den har gjort siden problemet oppsto, men jeg har igjen to problemer??

Bilen lader ikke- den starter landingen men så begynner lyset med "lyn gjennom bil" å lyse etter kort tid???

Under kjøring virker bilen normal bortsett fra at lyset med "utropstegn" blinker sakte.

Noen med noen gode ideer??

Jeg skal prøve i morgen med VAG kabel og se om denne gir noe resultat.
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

VWspirit

Hei
Eg lurte på om du kunne gi meg navn og adresse på den som fikset BMAS`en gjerne e-mail adressen også. Har og problem med at lyset med det gule lyset kommer på ved lading, da har eg resett BMAS`en og ladingen fungerer, men i den sener tid så har dette blitt hver gang når eg lader så eg har tenkt å sende den inn for kontroll
Mvh
fal
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

morkm

Hei igjen fal..

her er adressen.... det var et meget profesjonelt firma som gjorde reparasjonen på rekordtid og leverte tilbake to dager... det tok under en uke fra jeg sendte den til tyskland til jeg hadde den tilbake... Det kostet 390 EUR men OK... det var det vert..

Ladingen på min bil er nå i orden etter at jeg fant to sikringer som var gått i den sorte koblingsboksen på venstre side av batterikassen. Jeg har bestilt nye sikringer hos et firma som jeg ikke har adresse til her men er det interesse kan jeg legge ut dette siden.

;D Jeg har kjørt til jobben med bilen igjen i dag  ;D

Willi Kuebber
sales@ibb-oe.com
Tel. +49 (0)2368 9864 44
mail@ibb-oe.com
ibb Engineering Office Becker GmbH
Electronic und Software Solutions
Winkelfeld 9-11
D-45739 Oer-Erkenschwick
Germany
Tel. +49 2368 9864 0
Fax  +49 2368 9864 64

Manager: Bernd Scherbeck
Tax-ID-Nr. DE 198 577 823
Trade register: Recklinghausen HRB 4265

Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA