Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

alagerqv

« Vi har ingen formening om hvor fort bilføreren skal ha kjørt annet enn at skadene på bilen kan indikere høyere fartsgrense enn lovlig»...🙈

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alagerqv

Med tanke på hvordan fronten så ut (eller mangel på front), er nok 135 nærmere enn 35 hvertfall...

OverdueCornet

Sitat fra: Daniel_0007 på tor 24. des 2020, kl. 19:31
Tviler litt på at han virkelig kjørte i 35 km i timen

For en luring. Lyve om hastigheten når det er så enkelt å gjennomskue.
Om han i 35 km/t mister kontrollen, kjører opp over fortauskanten, meier ned et skilt, og sklir 30 meter videre rett inn i et tre, og totalvraker bilen på den måten, så må det i tilfelle være noe seriøst galt med absorpsjonssonen foran på Model 3.
Men han har nok hatt vesentlig høyere hastighet. Skulle vært flue på veggen når han får konklusjonen fra forsikringsselskapet.

Ellemelle

Ok, dette er i en 30-sone.

Du kræsjer bilen din og politiet spør deg hvor fort du kjørte. Sier du 135 km/t eller 35 km/t?
Tror du at det er ekstrastraff om du anslår at du kjørte i en lavere hastighet enn du faktisk gjorde?

(men jeg hadde nok vært nervøs for kameraet som står øverst på havnelageret, det peker rett mot ulykkesstedet)
https://www.google.com/maps/@59.9044944,10.7384199,3a,59.7y,220.87h,103.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfQq3_df_WDkEmS0mvBk99A!2e0!7i16384!8i8192

Espen Hugaas Andersen

Det er vel ganske sannsynlig at de kommer til å hente ut data fra Teslaen, så da får de vite nøyaktig hvor fort den kjørte, akkurat hvordan bremsen og gassen ble benyttet, video av ulykken, osv.

Jeg tenker jeg hadde påstått en hastighet som ikke fører til tap av førerkort, f.eks 50 km/t, og så krysset fingrene for at de ville tro på meg og ikke hente ut data fra bilen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

SitatDet er vel ganske sannsynlig at de kommer til å hente ut data fra Teslaen, så da får de vite nøyaktig hvor fort den kjørte, akkurat hvordan bremsen og gassen ble benyttet, video av ulykken, osv.

Må Tesla bidra med slike opplysninger hvis det ikke er alvorlige personskader?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lør 26. des 2020, kl. 10:48
SitatDet er vel ganske sannsynlig at de kommer til å hente ut data fra Teslaen, så da får de vite nøyaktig hvor fort den kjørte, akkurat hvordan bremsen og gassen ble benyttet, video av ulykken, osv.

Må Tesla bidra med slike opplysninger hvis det ikke er alvorlige personskader?
Tesla bidrar vel egentlig ikke med sånne opplysninger til utenforstående i det hele tatt.

alagerqv

Må nok innom domstolene først i så fall, og denne saken er neppe alvorlig nok til at det skjer.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Motorwatt på lør 26. des 2020, kl. 10:48Må Tesla bidra med slike opplysninger hvis det ikke er alvorlige personskader?
Krever kanskje en rettskjennelse, eller en godkjenning fra eier av bilen. Men kan ikke se at det er relevant om det har vært personskade. Man får rettskjennelse om man har mistanke om en forbrytelse, med eller uten personskade.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Counterpointer på lør 26. des 2020, kl. 15:18Tesla bidrar vel egentlig ikke med sånne opplysninger til utenforstående i det hele tatt.
Det Tesla bidrar med er kunnskap om hvordan å hente ut loggene fra bilen og analyse av disse. Det er forsåvidt også fullt mulig å gjøre dette uten å involvere Tesla i det hele tatt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ellemelle

Men fortsatt tror jeg Politiet har mer enn nok hvis de bare henter inn videopptakene.
Det er minst tre offentlig eide overvåkningskamera (forsvaret og havnevesenet) i umiddelbar nærhet, og jeg regner med at Politiet ihvertfall tar kontakt med vaktbua på Akershus festning.

Motorwatt

Kan aldri tenke meg at Oslo politi ofrer denne saken mere enn den tiden de allerede har brukt...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA