Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Motorwatt

@cra:
Takk for "folkeopplysningen". Behovet ble fullt ut dekket.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: krl på lør 01. sep 2018, kl. 16:40
Jeg tenker at det bør være mulig å ha respekt for dem som har tatt "feil" standpunkt og til og med for dem som reelt sett bruker tiden på å plage andre her inne.

Har ingen problemer med å kunne respektere andre som har andre standpunkt enn meg selv, og kan godt ha gode meningsfylte debatter med slike personer så lenge respekten er gjensidig.

På den andre siden, når folk kommer inn i en debatt for å plage og/eller trolle - som definert på Wikipedia som cra linket til over her - så har de alt vist at de IKKE respekterer hverken meg eller øvrige mer seriøse debattanter og fortjener derfor heller ingen respekt tilbake. "Troll" er etter min mening ett dekkende og beskrivende ord på personer med slik opptreden.

Kan til og med respektere folk som mener man må respektere trollene, selv om jeg slett ikke er enig med dem i det :)
Model S 85D

Elmo

Sitat fra: cra på lør 01. sep 2018, kl. 17:30
Trolling kan defineres som å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner som ikke handler om temaet og sløser bort tid

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

CaZpaH

TV2 nyhetene nå kl. 21 skal ha innslag om berøringsskjerm i bil og at det er livsfarlig.

Tesla model 3 sin skjerm ble brukt som illustrasjon. Lukter ny fryktoverskrift fra media igjen :-p

(Og som jeg trodde... undersøkelsen var gjort på vegne av forsikringsbransjen og gikk på om noen har trykket på skjermen under kjøring. Ingen tall om det er økt ulykker pga. Det eller liknende. Så ja... sensasjonsoverskrift basert på frykt med null belegg...)
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

1000kwh

Sitat fra: krl på lør 01. sep 2018, kl. 16:40
Jeg tenker at det bør være mulig å ha respekt for dem som har tatt "feil" standpunkt og til og med for dem som reelt sett bruker tiden på å plage andre her inne.

Begrepet "troll" er totalt usmakelig, og stiller etter min mening i kategorien "umenneskeliggjøre andre mennesker". Den strategien har vært forsøkt før, og det gikk ikke veldig bra.

Det mest provoserende er når politikere kaller andre mennesker for troll. Enkelte har uspiselige meninger, men da får det tas for det det er. Personkarakteristikker er i alle tilfeller unødvendige. Men vi har dessverre lang tradisjon for å mobbe dem med "feil" meninger -- eksempelvis bruk av grovt trakasserende karikaturtegninger etc. i etablerte medier. Slikt kommer det ikke noe godt ut av.
Nja, dette er ikke snakk om meninger, men bevisste metoder for å irritere og trette andre.

Når man selv ikke engang har interesse av å eie en Tesla (eller råd som jeg mistenker sterkest) er det spesielt at man skriver negative ting HVER DAG om er et bilmerke.

Øggen

Sitat fra: CaZpaH på lør 01. sep 2018, kl. 20:57
TV2 nyhetene nå kl. 21 skal ha innslag om berøringsskjerm i bil og at det er livsfarlig.

Tesla model 3 sin skjerm ble brukt som illustrasjon. Lukter ny fryktoverskrift fra media igjen :-p

Og han fyren (huska ikkje navn eller organisasjon) satt i og brukte en model x som eksempel. Der har vi det, rota til alt ondt e og blir en Tesla.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Amoss

Sitat fra: Øggen på søn 02. sep 2018, kl. 02:59
Sitat fra: CaZpaH på lør 01. sep 2018, kl. 20:57

Og han fyren (huska ikkje navn eller organisasjon) satt i og brukte en model x som eksempel. Der har vi det, rota til alt ondt e og blir en Tesla.

Nå ja, om man først skal ta dette evnt. problemområdet opp som ett tema så er det neppe noen tvil om Tesla er og blir den bilfabrikanten som går lengst i å legge funksjoner over på berøringskjermer. Så i dette debatten mener jeg det er helt legitimt å trekke frem Tesla som en illustrasjon eller ett eksempel.

Og ja, debatten om knapper vs. berøringskjerm er også en debatt verd å ta, og har sett flere som har debattert dette også her på forumet. Selv er jeg litt smålunken, men ser helt klart at det også er fordeler med dette... Men skal man ta denne debatten opp i stort format i media bør man nok gjøre hjemmeleksen sin først og ha noe med substans å peke på.

Disklamer: Har ikke sett innslaget på TV2, og kan ikke uttale meg om deres vinkling eller presentasjon.

Model S 85D

Lassi

Sitat fra: 1000kwh på lør 01. sep 2018, kl. 21:08
Nja, dette er ikke snakk om meninger, men bevisste metoder for å irritere og trette andre.

Når man selv ikke engang har interesse av å eie en Tesla (eller råd som jeg mistenker sterkest) er det spesielt at man skriver negative ting HVER DAG om er et bilmerke.

Hvor mye må en tjene i året for å kunne være med i Tesla diskusjonene?

Counterpointer

Sitat fra: Lassi på søn 02. sep 2018, kl. 12:07

Er ikke snittet 1,1 mill ifølge statistikk  .......

Lassi

Sitat fra: knut.aulie på søn 02. sep 2018, kl. 13:31

Er ikke snittet 1,1 mill ifølge statistikk  .......

Median minus 50k da som nedre grense.

Amoss

En interesse for bilen er nok. Men en del som deltar meget aktivt hevder selv å overhode ikke ha noen interesse for bilen. Ut i fra prinsippet om "høyt henger de, og sure er de" så er det legitimt å anta at i det minste noen av disse *egentlig* er interessert i bilen men at den dessverre "henger for høyt", og at man derfor trekker frem så mye negativt som mulig om bilene for å overbevise både seg selv og andre om at "joda, hadde fint kunnet skaffet meg denne bilen, men velger heller noe annet fordi den er så dårlig".

Model S 85D

tomrh

En kollega eier Tesla S70 og tjener kanskje 50-100k mindre enn meg. Vi har bare råd til Leaf vi. Så selv om jeg er så fattig at vi ikke har råd til Tesla, så er jeg jo kvalifisert til å diskutere fordi jeg tjener mer enn en som faktisk eier en Tesla? :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

What-a-watt

Hva man tjener har ikke så veldig mye å si. Spørsmålet er hva man sitter igjen med når alle forpliktelser er betalt.

Lassi

Sitat fra: Whatwatt på søn 02. sep 2018, kl. 21:02
Hva man tjener har ikke så veldig mye å si. Spørsmålet er hva man sitter igjen med når alle forpliktelser er betalt.

Og nettopp der er det vel mange teslaeiere som kommer dårlig ut?  :P

Nok OT fra meg nå tenker jeg.  ;)

CaZpaH

Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA