Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

TRM

Sitat fra: cirys1 på man 27. jul 2015, kl. 10:23
Sitat fra: Muffinman på man 27. jul 2015, kl. 10:06
Wow, skuffet over at familiebilen ikke kjører rundt en racerbane slik og sånn fort med en amatørsjåfør bak rattet?

Andre familiebiler i denne klassen klarer begge deler, når det også kommer fram at 0-100 tidene er oppgitt med rollout så er heller ikke akselaksjonen så "insane" som de skal ha det til, kan ha en stor sammenheng med at effekten ikke stemmer og 700 hk har forsvunnet ifra alle offisielle nettsteder.
Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Råde

Apropos 700hk. Oppgrader og få 125 til for 5000 dollar. Barber 0-100 med 0,4 sek. Gammel info men riktig tråd.

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=44408
e-Golf | X75D

Luftventil

Sitat fra: TRM på man 27. jul 2015, kl. 10:32
Sitat fra: cirys1 på man 27. jul 2015, kl. 10:23
Sitat fra: Muffinman på man 27. jul 2015, kl. 10:06
Wow, skuffet over at familiebilen ikke kjører rundt en racerbane slik og sånn fort med en amatørsjåfør bak rattet?

Andre familiebiler i denne klassen klarer begge deler, når det også kommer fram at 0-100 tidene er oppgitt med rollout så er heller ikke akselaksjonen så "insane" som de skal ha det til, kan ha en stor sammenheng med at effekten ikke stemmer og 700 hk har forsvunnet ifra alle offisielle nettsteder.
Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!

Kjøper man en Tesla Model S med hovedformål banekjøring har man ikke forstått temaet "bil".
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

cirys1

]Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!

Du var litt for rask med og takke.. Det er INGEN av bilene jeg har nevnt som er banebiler, det er familiebiler som kan endre karakter til og kjøre fort når de vill, og ikke bare rett fram.

cirys1

Sitat fra: Luftventil på tir 28. jul 2015, kl. 20:08
Kjøper man en Tesla Model S med hovedformål banekjøring har man ikke forstått temaet "bil".
Man er ganske fjern visst man kjøper en RS6, X6 eller M5 for å ha det som banebil, men man har muligheten til og virkelig få det til å gå unna når man vill. Svært få har behov for en bil med aks til en P85D men flere har uttalt allerede at de skal oppgradere.

hgs

Sitat fra: cirys1 på tir 28. jul 2015, kl. 21:48
]Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!

Du var litt for rask med og takke.. Det er INGEN av bilene jeg har nevnt som er banebiler, det er familiebiler som kan endre karakter til og kjøre fort når de vill, og ikke bare rett fram.

Men de går ikke på strøm, og det er det vesentlige med Tesla. Ikke at den kan kjøre fortest mulig rundt en bane. Tror du overvurderer kraftig hvor mange som ser dette som viktig.

Forøvrig på tide å gå tilbake til topic.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Sjøhyene

Racerbanen er nok den arenaen fossilbilene vil holde ut lengst. Rett og slett fordi elbiler henger langt langt etter når det kommer til energitetthet (kWh/kg). Som er en superviktig parameter når man skal kjøre raskt på svingete veier over litt tid.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sjøhyene på ons 29. jul 2015, kl. 07:39
Racerbanen er nok den arenaen fossilbilene vil holde ut lengst. Rett og slett fordi elbiler henger langt langt etter når det kommer til energitetthet (kWh/kg). Som er en superviktig parameter når man skal kjøre raskt på svingete veier over litt tid.
Jeg vil si kW/kg er enda viktigere, og der kan elbilene være betydelig bedre enn fossilbilene.

Det hadde vært interessant å se f.eks hvordan disse hadde klart seg på Nurburgring, med noen optimaliseringer: http://driveeo.com/ http://www.rimac-automobili.com/press/tajima-teams-up-with-rimac-for-pikes-peak-2015-p26

Så klart, når det gjelder mer utholdenhetsløp, så vil elbilene slite med å klare disse på veldig veldig lenge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Dette visste jeg forresten ikke - når jeg sjekker, så fikk *begge* elbilene som kom på første og andreplass i Pikes Peak problemer.

Rimac bilen mistet friksjonsbremsene ganske raskt, og Drive eO mistet kraft til bakre drive unit ca halvveis. Om det betyr at den var FWD halve løpet vet jeg ikke, men i så fall er ikke det bare litt imponerende!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Avh

XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Hansi

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på ons 29. jul 2015, kl. 09:13
Sitat fra: Sjøhyene på ons 29. jul 2015, kl. 07:39
Jeg vil si kW/kg er enda viktigere, og der kan elbilene være betydelig bedre enn fossilbilene.

Det hadde vært interessant å se f.eks hvordan disse hadde klart seg på Nurburgring, med noen optimaliseringer: http://driveeo.com/ http://www.rimac-automobili.com/press/tajima-teams-up-with-rimac-for-pikes-peak-2015-p26

Så klart, når det gjelder mer utholdenhetsløp, så vil elbilene slite med å klare disse på veldig veldig lenge.

Helt enig, det hadde vært veldig spennende å se de på Nurburgring (forhåpentligvis uten problemer på begge) :)
Også riktig som du skriver i neste post at begge hadde problemene du beskriver i Pikes Peak.

Haha, sjekka nettopp hvilken elektriske bil som var raskest rundt Nurburgring per i dag.. Det er faktisk en Toyota :D
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
http://www.toyota-motorsport.com/en/latest-information-archive-en/275-ev-record-2012
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

BMW850

Sitat fra: cirys1 på tir 28. jul 2015, kl. 21:54
Sitat fra: Luftventil på tir 28. jul 2015, kl. 20:08
Man er ganske fjern visst man kjøper en RS6, X6 eller M5 for å ha det som banebil, men man har muligheten til og virkelig få det til å gå unna når man vill. Svært få har behov for en bil med aks til en P85D men flere har uttalt allerede at de skal oppgradere.

Unnskyld meg, men skal dere sette igang den vanvittige 0-100 eller banekjørings-diskusjonen i denne tråden også?! Pleeease...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Espen Hugaas Andersen

Slik kan du sikre deg den splitter nye Tesla- SUVen – helt gratis!

http://www.tv2.no/2015/08/01/broom/elbil/model-s/tesla/7209563
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA