Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: sn0le på tirsdag 18. november 2014, klokken 14:20
Sitat fra: Erazor på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:16
Det kommer kanskje når «BA kommer tilbake med mer.»

Ellers ventet jeg nesten å se oppslag om forferdelige lydløse elbiler som er en fare for myke trafikanter.
I denne saken kan det neppe brukes som argument at syklisten unnlot å se en 2 tonns batterikasse med lys. Siden det var mørkt når det skjedde så burde man lett kunne se kjørelysene på bilene, uavhengig om de lager lyd eller ikke.

En bil er vel neppe mer synlig om den veier 2000 mot 1500 kg. Eller om den går på strøm eller ikke for den saks skyld...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

sn0le

Tenkte mere på at en Tesla er en del større enn en Toyota IQ og bør være lettere å få øye på.
Men så lenge begge bilene har kjørelys og det er mørkt ute så ser du lysene lenge før du legger merke til bilen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

petersv

Sitat fra: sn0le på tirsdag 18. november 2014, klokken 15:37
Tenkte mere på at en Tesla er en del større enn en Toyota IQ og bør være lettere å få øye på.
Men så lenge begge bilene har kjørelys og det er mørkt ute så ser du lysene lenge før du legger merke til bilen.

Hvordan ser man lysene på en bil før man legger merke til det? ;) hehe

sigurdi

Om teslas egne hjemmesider kan kategoriseres som norske medier er vel en tvilssak. :-)

Men lagt ut i går så er rimelig ferskt.
http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/factory-upgrade
Horten
Model X90D (18.03.17)

sn0le

@petersv: Fordi det blir lyst på bakken rundt deg. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Høgis

Sitat fra: janmb på tirsdag 18. november 2014, klokken 14:24
"Tesla trekkes frem i sak om at mange nyere biler med kraftige stolper er trafikkfarlige på grunn av stor blindsone."

Det synes jeg faktisk er helt greit - fordi det er en helt ærlig sak at blindsone bak A-stolpe er et stort problem på nye biler og Tesla er definitivt blant de verste i den sammenhengen.

I tillegg stopper viskerne alt for langt fra A-stolpen på førersiden som ikke akkurat gjør saken bedre.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

sigurdi

Blir flott med blindsone varsler som standard oppdatering, på alle biler produsert etter September da. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

cra

Har ikke tenkt over at A-stolpen på Teslaen er spesielt stor, men på Leafen reagerte jeg på at den tok mye sikt. Mulig det har med med palssering å gjøre enn størrelse?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Hvor stor blindsonen bak stolpen avhenger ikke bare av stolpens bredde og plassering, men også av avstanden til føreren. Lengre avstand = smalere blindsone.


Griffel

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. november 2014, klokken 20:29
http://e24.no/bil/tesla-model-x-faar-hengerfeste/23339278
Sitat
I onsdagens melding kan Tesla avsløre at bilen kan utstyres med hengerfeste, som, ifølge dem, første elbil og her vil man kunne montere utstyr som både kan bære ski og sykler.
Men kan den trekke henger, og i såfall vekt?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hma

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/vil-ha-med-jenny-skavlan-pa-ranetur-fra-tyrigrava-til-nordkapp-1.12053166

  – Vi har til og med fått melding fra en som kjører Tesla, sier Martinsen og ler.
  – El-bil! Jeg vet vi ikke hvor langt den rekker, legger Edvardsen til.

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Havebigfun

Sitat fra: Griffel på onsdag 19. november 2014, klokken 20:47
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. november 2014, klokken 20:29
http://e24.no/bil/tesla-model-x-faar-hengerfeste/23339278
Sitat
I onsdagens melding kan Tesla avsløre at bilen kan utstyres med hengerfeste, som, ifølge dem, første elbil og her vil man kunne montere utstyr som både kan bære ski og sykler.
Men kan den trekke henger, og i såfall vekt?
Ryktene sier ja og noe over 2 tonn

Griffel

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. november 2014, klokken 21:08
Sitat fra: Griffel på onsdag 19. november 2014, klokken 20:47
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. november 2014, klokken 20:29
http://e24.no/bil/tesla-model-x-faar-hengerfeste/23339278
Sitat
I onsdagens melding kan Tesla avsløre at bilen kan utstyres med hengerfeste, som, ifølge dem, første elbil og her vil man kunne montere utstyr som både kan bære ski og sykler.
Men kan den trekke henger, og i såfall vekt?
Ryktene sier ja og noe over 2 tonn
Hvorfor legger de da vekt på "utstyr som både kan bære ski og sykler"?
Min far sa bestandig: "to ting  en ikke skal tro på er, rykter og dementier."
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

krister461

Sitat fra: Griffel på onsdag 19. november 2014, klokken 21:21
Hvorfor legger de da vekt på "utstyr som både kan bære ski og sykler"?
Min far sa bestandig: "to ting  en ikke skal tro på er, rykter og dementier."
De er vel fordi model X ikke kan ha ski og sykler på taket. Men musken har jo sagt at ski skal kunne plasseres under setene...dog, blir det spennende å se endelig løsning.

Når hengerfeste kommer til model S må jeg kanskje vurdere å bytte bil. :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA