Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 26. februar 2025, klokken 18:57https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/XjOKXg/elon-musks-ai-grok-blokkerte-kritiske-resultater-om-musk-og-trump?

Det ble vel ganske kjapt dementert av X, hvor de kastet en stakkar programmerer under bussen. X, eller rettere sagt Musk, prøvde seg vel med sensurering, og håpte de ikke ble oppdaget. Så var det noen som sjekket litt, reagerte, postet, og Musk måtte bite i det sure eplet.

derwaechter

Sitat fra: Klykken på søndag 16. februar 2025, klokken 23:17Jeg gir så 110% faen i hva CEO for ditt og datt sier og gjør når jeg skal kjøpe produkter, ass. Er Tesla den riktige bilen for meg ved neste korsvei så kan jeg garantere at jeg kjøper en HELT UTEN å ha dårlig samvittighet for det.

Kaster hjerte midt til deg, Elon style.
I bought this car before Elon went crazy.
Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Roy Aasen

Fatter ikke at noen kjøper Heil Hitler-bil.
Men, men..

Elmo

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 17. mars 2025, klokken 19:21Fatter ikke at noen kjøper Heil Hitler-bil.
Men, men..
Det er da vitterlig VW som ER Hitler-bil
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.4
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

What-a-watt

Jeg husker min fars mareritt etter hans fangenskap i Tyskland, Neuengamme. og "juling" (som han kalte det) på Victoria Terrasse. Jeg er født 2 år etter krigen. Han var veldig bevisst at hat ikke skulle være noe han skulle befatte seg med. Vi hadde blant annet flere tyske biler. Husker en burgunder Opel Kapitän 1952 (med reg. nr. A-904, en Mercedes 190B (med reg. nr. A-11479), og en Borgward Isabella. I kraft av hans jobb ble det tegnet flere kontrakter med AEG, og Siemens med far som kontraktansvarlig, så ikke uvanlig å ha tysk besøk hjemme. Han fortalte meg at 2. verdenskrig aldri var noe tema i samtaler og forhandlinger.

Kanskje noe til ettertanke for noen av dere.....

hELgenen

Sitat fra: Elmo på mandag 17. mars 2025, klokken 20:29
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 17. mars 2025, klokken 19:21Fatter ikke at noen kjøper Heil Hitler-bil.
Men, men..

Tesla er blitt symbolet på Trump  politikk som i mange henseende ligner på Hitler sin politikk på 30 tallet. Nazismen sin ideologi ligger nær maga bevegelsen noe mange stolt viser frem.

Trump sitt USA er anti demokratisk, autoritær,diktatorisk og støttes fullt og helt av Elon Musk.

Å kle på seg en ny Tesla vil gi svært tydelige signaler til omverdenen. Man bør definitivt tenke gjennom hva man gjør før kjøp. Om ett år kan man kjøre rundt i bilen som symboliserer landet som omfavnet Russland og forkastet Europa. I ytterste konsekvens er Europa dratt inn i en ny større krig enn Ukraina der USA støtter våre fiender.

Uansett hva man gjør mhp bilvalg sender ikke Tesla ut noen positive signaler til sine omgivelser. Det kan gi eierene uønskede negative opplevelser.

Thalgar

Men, men..

Tyskarane har jo lært av den historia. Det har openbart ikkje amerikanarane. Og slettes ikkje Musk. Dermed blir alle sånne samanlikninga av VW og Tesla tåpelege, med mindre ein trur på evig fordømming uansett demonstrert vilje til bot og anger.
Model Y LR Quicksilver, 2023

derwaechter

Sitat fra: What-a-watt på mandag 17. mars 2025, klokken 20:48Jeg husker min fars mareritt etter hans fangenskap i Tyskland, Neuengamme. og "juling" (som han kalte det) på Victoria Terrasse. Jeg er født 2 år etter krigen. Han var veldig bevisst at hat ikke skulle være noe han skulle befatte seg med. Vi hadde blant annet flere tyske biler. Husker en burgunder Opel Kapitän 1952 (med reg. nr. A-904, en Mercedes 190B (med reg. nr. A-11479), og en Borgward Isabella. I kraft av hans jobb ble det tegnet flere kontrakter med AEG, og Siemens med far som kontraktansvarlig, så ikke uvanlig å ha tysk besøk hjemme. Han fortalte meg at 2. verdenskrig aldri var noe tema i samtaler og forhandlinger.

Kanskje noe til ettertanke for noen av dere.....

Det var etterpå. Det er samarbeid før  krigen dette bør sammenlignes med.

Når Elon har gitt seg i Tesla eller med sin kamp mot demokrati, frihet og miljøvern er jeg den første som kjøper Tesla igjen.

Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

derwaechter

Men, men..

Som VAR Hitler bilen. Stor forskjell!!
Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

derwaechter

Sitat fra: hELgenen på mandag 17. mars 2025, klokken 20:55
Men, men..

Tesla er blitt symbolet på Trump  politikk som i mange henseende ligner på Hitler sin politikk på 30 tallet. Nazismen sin ideologi ligger nær maga bevegelsen noe mange stolt viser frem.

Trump sitt USA er anti demokratisk, autoritær,diktatorisk og støttes fullt og helt av Elon Musk.

Å kle på seg en ny Tesla vil gi svært tydelige signaler til omverdenen. Man bør definitivt tenke gjennom hva man gjør før kjøp. Om ett år kan man kjøre rundt i bilen som symboliserer landet som omfavnet Russland og forkastet Europa. I ytterste konsekvens er Europa dratt inn i en ny større krig enn Ukraina der USA støtter våre fiender.

Uansett hva man gjør mhp bilvalg sender ikke Tesla ut noen positive signaler til sine omgivelser. Det kan gi eierene uønskede negative opplevelser.

Bra beskrevet!

Og for eierne som kjøper Tesla nå er disse velfortjent.

Vi som kjøpte før Musk gikk all in på Maga og fascisme var naive, og det er ille nok, men de som kjøper nå vet 100% hva de støtter.
Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Counterpointer

Det var vel Ferdinand Porsche som samarbeidet med Hitler og det som senere ble VW. Uansett rart det er VW som er «hitlerbil» når det like gjerne kunne vært 911 og kompani.

Nå har vel dette blitt tatt ett oppgjør med, og diesel gate er mer relevant for vår tid. Men det er også tilbakelagt.

Om 80 år kjøper nok alle oss som ikke vil ha ny Tesla i dag en Tesla om de har tatt samme avstand.

Det er ingen som snakker om å ikke kjøpe Japansk på grunn av deres deltagelse i 2. verdenskrig. Det er for gammelt.

Det som ikke er for gammelt er tankegodset, som nå blomstrer opp igjen. Og det er vel ikke lenge før Elon kommer med ett utspill om at holocaust ikke skjedde, evt var berettiget 🙈 Det er ingen grenser lengre og det er både trist og farlig.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

MinID

ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ToWalkOrDrive

Sitat fra: MinID på tirsdag 18. mars 2025, klokken 11:22
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. mars 2025, klokken 22:22Hurra

Tragisk. Men det kommer nok mange bortforklaringer her også.

Eneste er at denne beviser at det er NULL sosiale antenner, så han kan hevde at han er sinnssyk i gjerningsøyeblikket og ellers og. Han klarer å både fornærme krigsofre og hele den offentlige sektoren i ett trykk. Ganske sinnsykt at ikke noen på republikansk side klarer å stoppe dette.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 18. mars 2025, klokken 11:50
Sitat fra: MinID på tirsdag 18. mars 2025, klokken 11:22
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. mars 2025, klokken 22:22Hurra

Tragisk. Men det kommer nok mange bortforklaringer her også.

Eneste er at denne beviser at det er NULL sosiale antenner, så han kan hevde at han er sinnssyk i gjerningsøyeblikket og ellers og. Han klarer å både fornærme krigsofre og hele den offentlige sektoren i ett trykk. Ganske sinnsykt at ikke noen på republikansk side klarer å stoppe dette.
Så dette bildet på en facebookgruppe og der var det flere som bortforklarer dette 🙈
Heldigvis er det også flere som sier fornuftige ting, men at noen kan tillegge offentlig sektor massemord, er dypt tragisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA