Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

nuclear

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. februar 2025, klokken 12:24
Sitat fra: nuclear på søndag 16. februar 2025, klokken 11:06Tesla-eier Isabelle Ringnes tar avstand fra Elon Musk: – Nå har han gått for langt.
https://e24.no/privatoekonomi/i/yE0lvg/jeg-kjenner-paa-en-tesla-skam

Hvorfor leverer hun ikke bilen til vraking?

Fordi det er mer rasjonelt å selge den.

Ja for de fleste er det jo det, men hun har jo økonomi til kjøpe en ny bil uten at det merkes på bankkontoen.

What-a-watt

Forskjell på å være fornøyd med bilen og misfornøyd med firma.

RJK

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. februar 2025, klokken 12:24
Sitat fra: nuclear på søndag 16. februar 2025, klokken 11:06Tesla-eier Isabelle Ringnes tar avstand fra Elon Musk: – Nå har han gått for langt.
https://e24.no/privatoekonomi/i/yE0lvg/jeg-kjenner-paa-en-tesla-skam

Hvorfor leverer hun ikke bilen til vraking?

Fordi det er mer rasjonelt å selge den.
Selvsagt er det mer rasjonelt. Det er og mer rasjonelt å beholde en bil man er fornøyd med (som bil og transportmiddel) fremfor å kvitte seg med den, om det fører til en økonomisk eller praktisk ulempe.

Derfor blir det ganske feil å gå mot eierne av bilene. Protester heller mot butikkene og Service-senterne.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Selv om Musk har snudd 180 og jobber for å skade miljøet er det ingen grunn til at eierene skal gjøre det samme.

Det viktigste hun kan gjøre er å verken kjøpe eller fremsnakke Musk produkter fremover.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Jeg gir så 110% faen i hva CEO for ditt og datt sier og gjør når jeg skal kjøpe produkter, ass. Er Tesla den riktige bilen for meg ved neste korsvei så kan jeg garantere at jeg kjøper en HELT UTEN å ha dårlig samvittighet for det. Skal tilogmed fortsette og lade bilen på både Tesla Wall charger og superladere.

SitatDet viktigste hun kan gjøre er å verken kjøpe eller fremsnakke Musk produkter fremover.
Antar du holder deg langt unna superladere da? Håper at ikke-teslaer peller seg vekk så slipper vi at 2-3 staller opptas av biler med ladeluke på feil sted. Det hadde vært gull!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på søndag 16. februar 2025, klokken 23:17Jeg gir så 110% faen i hva CEO for ditt og datt sier og gjør når jeg skal kjøpe produkter, ass. Er Tesla den riktige bilen for meg ved neste korsvei så kan jeg garantere at jeg kjøper en HELT UTEN å ha dårlig samvittighet for det. Skal tilogmed fortsette og lade bilen på både Tesla Wall charger og superladere.

SitatDet viktigste hun kan gjøre er å verken kjøpe eller fremsnakke Musk produkter fremover.
Antar du holder deg langt unna superladere da? Håper at ikke-teslaer peller seg vekk så slipper vi at 2-3 staller opptas av biler med ladeluke på feil sted. Det hadde vært gull!
Sånn blir det når en stripper vekk samfunns følelse 🥺

Du får jo lov til å gjøre det du vil så lenge det ikke strider mot noen lov. Men på samme måte burde du respektere at andre har vurderinger av etikk som har konsekvenser. Med Musk så begynner han nå med noe helt annet enn biler, raketter, tunneler og betalingsløsninger. Koblingen mellom en eier at et SoMe selskap og aktiv politisk virksomhet som oppfattes som høyreekstrem er problematisk for mange av oss og gjør at en ikke vil bidra videre til dette. 🕊�

What-a-watt

Sitat fra: Klykken på søndag 16. februar 2025, klokken 23:17Jeg gir så 110% faen i hva CEO for ditt og datt sier og gjør når jeg skal kjøpe produkter, ass. Er Tesla den riktige bilen for meg ved neste korsvei så kan jeg garantere at jeg kjøper en HELT UTEN å ha dårlig samvittighet for det. Skal tilogmed fortsette og lade bilen på både Tesla Wall charger og superladere.

Huff. Også jeg som håpet at du hadde funnet et annet merke....  :D

Klykken

Litt satt på spissen selvsagt, men hvis man skal se på historikken til bilmerkene rundt om så står man igjen med veldig lite. Nå skjer selvsagt Musk sine sprell akkurat nå, som jeg har full forståelse for at folk ikke vil assosieres med.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på tirsdag 18. februar 2025, klokken 13:03Litt satt på spissen selvsagt, men hvis man skal se på historikken til bilmerkene rundt om så står man igjen med veldig lite. Nå skjer selvsagt Musk sine sprell akkurat nå, som jeg har full forståelse for at folk ikke vil assosieres med.
:+1:

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 18. februar 2025, klokken 14:16
Sitat fra: Klykken på tirsdag 18. februar 2025, klokken 13:03. Nå skjer selvsagt Musk sine sprell akkurat nå, som jeg har full forståelse for at folk ikke vil assosieres med.
:+1:
Hear hear  :+1:

arthur

Norske Tesla-kunder trukket helt til Høyesterett: – De har kjørt rått
Bileierne har vunnet en årelang kamp mot et av verdens mektigste selskaper. Bernt Ramm i styringsgruppen til søksmålet var kjempefan av Tesla. Nå har han slått opp for godt.

Saken oppsummert
Norske Tesla-kunder har vunnet en årelang rettssak mot Tesla, som nå er avgjort i Høyesterett.
Tesla-kundene fikk medhold i at en digital oppdatering hadde forverret bilbatteriene, og de ble tilkjent kompensasjon.
Kundene har vært utholdende og fått hjelp fra Forbrukerrådet, sier advokaten.

– Det er David mot Goliat. Tesla har trenert fra A til Å. De har kjørt rått i retten, trukket dette ut og ikke spart på noe når det kommer til advokater. De har brukt noen av de beste. Dette er sånn et av verdens største selskaper møter kunder som er blitt dårlig behandlet, sier Ramm.

Advokatkostnadene for kundesiden nærmet seg fem millioner til og med Høyesterett, inkludert moms. Tesla la frem sakskostnader på 8,7 millioner totalt, frem til lagmannsretten. Tesla har ikke besvart DNs henvendelse.

https://www.dn.no/jus/tesla/elbiler/elon-musk/norske-tesla-kunder-trukket-helt-til-hoyesterett-de-har-kjort-ratt/2-1-1783038
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arthur

Ja, den pressefriheten er til besvær for Elon og Donald! Eller vent litt; var det ikke mangel på pressefrihet som i følge Vance var problemet i Europa?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

"Mangel på ytringsfrihet" var begrunnelsen til at Musk ville kjøpe Twitter. Men det var løgn, som alt fra Musk.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Thalgar

For Musk og hans like på høgresida i USA er ytringsfridom at dei får bestemma kva som blir sagt, mens alle andre må høyra på.
Model Y LR Quicksilver, 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA