Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Handyman

Det har vært et kjent problem at dersom telefon er koblet til WiFi så kan det skape problemer med summon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Jepp, bare overrasket over at det har funket fint på WiFi og en stund nå.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Syklist

Kombinasjonen multi-lenk hjuloppheng, stiv fjæring, lange intervaller mellom servicer og hard kjøring på Autobahn med betongskjøter har nok gjort sitt.

Veidekket på norske hovedveier er heldigvis rimelig bra. Har vi tilsvarende statistikk for EU-kontroller på Model 3 her i Norge?
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Lynet

Tyske biler har mye mindre slitasje i hjuloppheng enn Norske biler som kjører på ruglete isføre og i saltsuppe hele vinteren.
Det er få steder på motorveier som har betong heller i dag.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

What-a-watt

3 Daciaer er faktisk bedre biler en TM3  :o .....

Counterpointer

Hjulopphenget på Model 3/Y er definitivt ikke laget for å holde. Tesla sier selv det er slitedeler/forbruksvare som må forventes å byttes.

What-a-watt

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 26. november 2024, klokken 00:38
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. november 2024, klokken 00:10
Sitat fra: IvarAndreas på tirsdag 26. november 2024, klokken 00:08https://www.motor.no/aktuelt/slik-sa-tesla-lakken-ut-etter-forste-vask/296576
75 lapper ja. Da er er det korrekt å si at det er myk lakk ;D

;D (= gliser). Skjønner ikke humoren din. Hva var det med dette som var så festlig? Jeg synes det heller er tragisk.
He he da var du nok ikke klar over at jeg er mangeårig naf medlem og anbefaler det til alle. Når naf tar opp en sak så ligger det gode vurderinger bak. De tar sine medlemmer på alvor i slike saker. Så jeg synes saken er latterlig og flau for Tesla sin del som sparer for mye på lakken, såkalt myk lakk :D

Moas

Nok en negativ mediesak om tesla som har sånn ca. 1% relevans i forhold til min erfaring:

Min hvite 22 modell med nesten 70k km har sånn ca. null problemer med lakk, hjuloppheng, bremser etc. Det eneste som kan være relevant er lysinnstillingene. Her bør Tesla gjøre en bedre jobb fra fabrikk sånn at motgående trafikk ikke blir blendet. Men da bør jammen meg flere bilmerker også skjerpe seg :)

Slike medieskapte skrike-saker minner meg om når jeg kjøpte en ny bil for over 20 år siden. Da skrev et stor svensk bilblad at akkurat min bilmodell da var ekstremt mottakelig for rust. Understellet ville ruste opp i løpet av få år skrev svenskene. Men etter 15 år så var bilen fortsatt rustfri, med unntak en ripe skapt etter steinsprut i en hjulbue etter å ha kjørt årevis på grusveier på Vestlandet .
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Klykken

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. november 2024, klokken 07:28Så jeg synes saken er latterlig og flau for Tesla sin del som sparer for mye på lakken, såkalt myk lakk :D
Tesla benytter lakk fra samme produsenter som alle andre. Alle kan ha myk lakk, også f.eks Porsche. Forskjellen er lakkeringsrobotene, som er fra Geico i GF Berlin som så veldig mange andre også benytter, og hvordan de er styrt til å lakkere, samt herdeprosess

Her er alle som benytter Geico: https://geico-spa.com/en/references/our-references/
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Sitat fra: Moas på tirsdag 26. november 2024, klokken 10:15Nok en negativ mediesak om tesla som har sånn ca. 1% relevans i forhold til min erfaring:

Ser den Moas :+1: men det er jo et faktum at flere betegner den som myk. Enten det var malerobot Torxzae :D som hadde en dårlig dyseperiode på enten hele batch'en eller deler av den.... ? Vet ikke jeg.... Men noen vet. Har jo sett YT der de har målt med lakktykkelse måler og kommentert det at det er tynt lag og hvis den i tillegg er myk så er det en dårlig combo

Electric cars in Norway

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. november 2024, klokken 12:29
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. november 2024, klokken 07:28Så jeg synes saken er latterlig og flau for Tesla sin del som sparer for mye på lakken, såkalt myk lakk :D
Tesla benytter lakk fra samme produsenter som alle andre. Alle kan ha myk lakk, også f.eks Porsche. Forskjellen er lakkeringsrobotene, som er fra Geico i GF Berlin som så veldig mange andre også benytter, og hvordan de er styrt til å lakkere, samt herdeprosess

Her er alle som benytter Geico: https://geico-spa.com/en/references/our-references/
Klykken :+1: dette faget kan du leser jeg. Bra

Har du sett noen tabeller osv som lister de enkelte bilmodellene opp mot hverandre? Hadde vært gøy å sett listet opp.

At da muligens også Taycan hadde myk lakk det var jeg ukjent med så takk for info

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA