Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Euronics har skiftet navn.

Øyvind.h

Sitat fra: noto på tir 25. des 2018, kl. 23:21
Fint for deg sikkert ja.
Jepp :) Volatil aksje. Du sitter kanskje long og synes nedturene er kjipe og med mindre verdi?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OlaM

"Moden ingeniør" fra oljebransjen mener elbiler bør forbys, fordi de slipper ut mer CO2 fra kullkraft enn bensinbiler. Cherry picking av tall og sammenligning av epler mot appelsiner da han ikke tar høyde for produksjon av bensin. Legger også til grunn 450 Wh/km forbruk for elbilen. Sørgelige greier, hører mer hjemme på Resett enn hos DN.

https://www.dn.no/innlegg/elbil/elbilpolitikk/klima/elbilene-bor-forbys/2-1-500944
'21 3LR

Muffinman

Det finnes tydeligvis fremdeles høylydte klovner som absolutt skal ha sterke meninger om ting, uten å ta inn over seg all kunnskapen som er lett tilgjengelig. Om noe burde de beskyttes mot seg selv, for jeg antar at brorparten av leserne faktisk besitter denne kunnskapen etterhvert. Da blir resultatet at forfatteren stiller seg selv i et mindre fordelaktig lys, uten at han hverken har påvirket eller opplyst rundt temaet. Men klart; noen få likesinnede bakstrevere vil naturligvis hylle slike innlegg.

Ser enkelte paraleller til et visst leserinnlegg fra 1996 som også inneholdt masse analyse og konklusjoner på sviktende grunnlag:

https://www.dn.no/-internett-er-en-flopp/1-1-652284

noto

Fakta tilpasses svaret man ønsker ja. Elbiler er uansett kommet for å bli med sin enklere konstruksjon og overlegne kjørekomfort. Det vil trumfe alt når teknologien er moden og infrastrukturen ferdigutviklet. Uansett strømblanding man regner på, er det miljøeffektene lokalt som betyr mest, i form av redusert støy og reduserte utslipp. Ikke minst i lavhastighet stop-and-go bytrafikk. Når batteriene nå er mer og mindre koboltfrie er det argumentet også dødt. Håper ellers vi får se utvikling i dekk- og felgteknologien med vekt på støysvake og lettrullende hjul. Lønnsom gjenbruk av bilbatterier er en annen ting å se frem til, men blir jo ikke før man har et visst volum av kasserte bilbatterier. Skulle gjerne hatt et 10kWt eller større batteri til solcellene på hytten.

OhmPaPa

En ingeniør som demonstrerer at han har en IQ under gjennomsnittet. Min TMX bruker under halve Wh/km av det som antas i artikkelen.

En slik mangel på kvalitetssikring av ens arbeide er oppsigelsesgrunn hos meg. Heldigvis for han jobber ingeniøren i oljen. Og dermed ikke hos meg.

z4rd

Misliker sterkt faktafeil... (!) Er noen antydninger til at nevnte ingeniør har gått ut på dato.

Ref. "Internett er en flopp!", som er en klassiker :)
- Min eneste kommentar er at jeg tok grundig feil den gangen, sier Osvold til dn.no.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

OlaM

Jeg skriver "internett er en flopp" på samme konto som "det er et globalt marked for fem datamaskiner". Det var ikke så hakkende galt sagt gitt hvordan ting var akkurat da vs hvordan de var hypet. Til sammenligning er denne modne ingeniøren, som har bakgrunn fra oljebransjen, langt bak kurven og driver nok heller med renspikket propaganda til fordel for egen lommebok.

edit: også mulig han er eitrande forbannet over at naboen har kjøpt seg Tesla.
'21 3LR

Chris Aurora

Sitat fra: OlaM på man 31. des 2018, kl. 11:56
"Moden ingeniør" fra oljebransjen mener elbiler bør forbys, fordi de slipper ut mer CO2 fra kullkraft enn bensinbiler. Cherry picking av tall og sammenligning av epler mot appelsiner da han ikke tar høyde for produksjon av bensin. Legger også til grunn 450 Wh/km forbruk for elbilen. Sørgelige greier, hører mer hjemme på Resett enn hos DN.

https://www.dn.no/innlegg/elbil/elbilpolitikk/klima/elbilene-bor-forbys/2-1-500944

Noen er så modne at de blir heller råtne spør du meg  ;D
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Sulle

Foreslår vi setter en strek her angående spekulasjoner om motiver og personlige egenskaper til artikkelforfatteren. Ta ballen - ikke mannen.
Model Y AWD 2025 - FSD overført fra MS
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1 - Solgt
Think Li 2010 - Ute av drift
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Øyvind.h

Vi ser hva som genererer klikk  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

emurof

Sitat fra: arthur på ons 02. jan 2019, kl. 19:35
Og fakta er vel "ballen"?

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Tesla-stuper-paa-en-knallroed-boers

Hvilke fakta? Det er jo ikke noe særlig poeng i å slenge ut en link uten annet enn en syrlig kommentar som ikke engang direkte sier noe om linken.

Kan du ikke heller prøve å skrive litt egne meninger, og litt mer utfyllende, så andre faktisk har noe å svare på? Nå blir det jo bare frem og tilbake med meningsløse innlegg.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA