Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Cato76

Fra kommentarfeltet i E24:
"Det er faktisk et interessant regnestykke. Hvem forurenser mest? En som kjører el-bil med pause for å spise kjøtt underveis, eller en som kjører bensinbil og kjøper grønnsaker? Fra før av er det kjent at en som kjører bil (bensin/diesel) til nærbutikken og handler grønnsaker til familien, forurenser mindre enn en som går til nærbutikken og handler kjøtt til familien. Oslo-Stavanger blir nok litt drøyt, men poenget er interessant. (Og nei, jeg er ikke vegetarianer eller veganer eller lignende. Bare realitetsorientert.)"

Trodde aldri jeg kom til å høre en så dum kommentar   :-X
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Rio

Sitat fra: Cato76 på mandag 25. august 2014, klokken 08:33
Fra kommentarfeltet i E24:
"Det er faktisk et interessant regnestykke. Hvem forurenser mest? En som kjører el-bil med pause for å spise kjøtt underveis, eller en som kjører bensinbil og kjøper grønnsaker? Fra før av er det kjent at en som kjører bil (bensin/diesel) til nærbutikken og handler grønnsaker til familien, forurenser mindre enn en som går til nærbutikken og handler kjøtt til familien. Oslo-Stavanger blir nok litt drøyt, men poenget er interessant. (Og nei, jeg er ikke vegetarianer eller veganer eller lignende. Bare realitetsorientert.)"

Trodde aldri jeg kom til å høre en så dum kommentar   :-X

Det er selvsagt et "merkelig" poeng, når man forsøker å sette de to opp mot hverandre.

Men det er et gyldig poeng at å spise kjøtt (som jeg spiser mye av) er ekstremt miljøfiendtlig, spesielt biff. Det har et enormt fotavtrykk.

Et annet poeng er at å få barn selvsagt er noe av det minst miljøvennlige som er mulig. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Car-El

Sett opp miljøregnskapet for ris. Man kan bli skremt over hvor miljøfarlig ris er.

Store mengder vann som ledes til risåkere som fordamper og skaper mere (enn naturlig) vann i luften som medfører høyere temperatur på jordoverflaten. Høyere temperatur med fører mere fordampning fra risåkerene som da må tilføres mere vann fra elvene.
Risåkerene er også menneskeskapt, dem er ikke naturlig i naturen. Men det er da alt av åkere.
Det å koke ris medfører også en del vanndamp, men det gjør da all koking av mat.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

19quiz76

Klimaforliket setter vel en naturlig stopper for et slikt forslag?
Edit: glemte 50K biler-klausulen..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

kjellan

Sjå direkte frå ONS her :

http://www.ons.no/2014/tv/

Elon  skal ihht planen holde innlegg i dag.

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

kjellan

Sitat fra: kjellan på mandag 25. august 2014, klokken 10:44

8)

Etter planen Kl 11:30 - 11:55

satheesh.net

8)

Han skal etter planen holde sin tale kl.11.30 - 11.55 i dag på Clarion Hotel Energy.

KrW

[/quote]

Han skal etter planen holde sin tale kl.11.30 - 11.55 i dag på Clarion Hotel Energy.
[/quote]

Og vil det streames fra Clarion Hotel Energy? Står Live from Centre Court ved streamen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

kjellan

Sitat fra: kjellan på mandag 25. august 2014, klokken 10:53

8)

Etter planen Kl 11:30 - 11:55

:( :( :o ;:  Beklager, var litt kjapp

Det er desverre ingen open sending på nett frå Clarion Hotel (der Elon holder sitt foredrag)

Må vere deltaker eller presse for å få tilgang der.....

Griffel

Sitat fra: Rio på mandag 25. august 2014, klokken 09:21
Et annet poeng er at å få barn selvsagt er noe av det minst miljøvennlige som er mulig. :)
Barn må en ha siden det er en nødvendig forutsetning for å få barnebarn.

Men det å ha en hund, gir et større miljøfotavtrykk enn en bil.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Sveinung1954

Så vet vi det; det tar altså 34 timer å lade en Tesla på en vanlig ladestasjon:

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/No-kjem-hydrogenbilane-3183633.html
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

OleJA

Sitat fra: SKH på mandag 25. august 2014, klokken 17:36
Så vet vi det; det tar altså 34 timer å lade en Tesla på en vanlig ladestasjon:

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/No-kjem-hydrogenbilane-3183633.html
Lurer på hvor lang tid det tar å fylle opp en hydrogenbil mens den står hjemme i garasjen.

kjølholdt

Jeg setter huet mitt i pant på at Norge er dekket med SC lenge før hydrogenstasjonene er på plass  :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Car-El

Sitat fra: kjølholdt på mandag 25. august 2014, klokken 18:00
Jeg setter huet mitt i pant på at Norge er dekket med SC lenge før hydrogenstasjonene er på plass  :)

Æ ser at du satse ikke mere enn du kan tape!  :P

Men æ trur at det e større sannsynlighet at vi kan kjøre fra SC til SC også i hele Finnmark før at mann kommer seg Nordkapp med en hydrogenbil.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

noGas

Forsøk på humor fra NRK.no?

Men en av gjestene, Elon Tusk, mannen bak elbil-selskapet Tesla, mener solenergi vil ta over raskt.

Og for å rette opp Tusk tabben:

Tesla-gründer Elin Musk blir godt tatt imot på oljemessen i Stavanger....

Elin leser nok ikke nrk.no uansett men ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA