Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor jeg kansellerer (eller vurderer å kansellere)! Håper Tesla leser her.

Startet av Leaffen, fredag 19. april 2013, klokken 21:58

« forrige - neste »

Leaffen

Sitat fra: Balrog på lørdag 20. april 2013, klokken 03:01
hvorfor bruker dere ikke sutretråden i stedet for å starte flere tråder uten annet tema enn generell sutring om ting som strengt tatt er uvesentligheter?

Når kommer tråden om manglende info om skjermen støtter nettbankløsninga til Nordea?

Det er bare å starte en ny tråd, hvis du ønsker å diskutere nettbankløsninga til Nordea. Hvis du synes denne er viktig for ditt valg. Tror ikke det er noen som hindrer deg?

Uvesentligheter... Er det bare slik at det er alle vesentligheter i positiv eller hallelujaretning som er lov til å starte tråder om i Teslaforumet. Hvis du bare åpner øynene aldri så lite, vil du se at hele Teslatråden til de grader har bikket i retning fanatisme.

Ubehagelig å bli minnet på negative sider.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Havebigfun

Som jeg nevnte tidligere kan de som ikke ønsker å forholde seg til "negativitetene" la være å lese denne tråden.
Jeg synes vi må jobbe med kommunikasjonskulturen oss imellom. Der et ingen grunn til å angripe hverandre og heller ingen grunn til vurdere om en bil er riktig/feil for trådstarteren eller andre.
Hvis man ser på hvor mye tid og entusiasme tråsdstarteren har brukt på dette forumet og denne tråden er det opplagt at han er engasjert- ellers ville han ikke giddet å bruke tid på dette.
Her er det bare å senke skuldre og tenke at "angrep" i en eller annen form faller tilbake på "angriperen" selv.
Jeg tror Celter har et poeng- mange er engasjerte av forskjellige grunner- men vi har tilfelles at det er/har vært en viss grad av forelskelse som kommer godt til uttrykk her: "I tillegg er bilen, i mine øyne, en av de vakreste jeg har sett. " - kunne ikke sagt det bedre selv ;).
Når sterke følelser er i sving blir skuffelsen fort stor når vi oppdager ulemper ved den "utkårede".
Derfor har vi denne tråden- la oss være tolerante både overfor de som er nyforelskede og de som har kjølnet litt- Amen

PS -Jeg er ikke prest 8)


tomrh

Vi som familie har ikke behov for Tesla S (trenger hengerfeste og trekk-kapasitet), men jeg drar likevel kjensel på argumentasjonen i denne tråden. På Leaf-forumet er det også endel sutring, mye mer enn i trillingforumet. Ut i fra aktiviteten i slike tråder skulle man tro at mange ville nøle å kjøpe Leaf pga. usikkerhet om kvalitet. Likevel kjøper jo folk Leaf i bøtter og spann mens trillingene sakker akterut.  :o

For enten har man full tillit til det man skal kjøpe, eller så har man ikke. Det er ikke detaljer, opsjoner og småpenger som avgjør til slutt, men en indre beslutning om at "dette skal jeg ha". Når denne beslutningen er tatt, så preller det meste av motargumenter av (noen kaller dette "menigheten"..), og man stoler på at alt ordner seg. Dette er ikke noe negativt! Hvis man ikke har denne indre beslutningen, så leter man etter bekreftelser med lykt og lupe. Da skal det ikke mye til før man trekker seg. Men slik er det. Ikke alle kan havne i kategorien "Early adapters".
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

RunarBT

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 19. april 2013, klokken 23:13
Sitat fra: ohh på fredag 19. april 2013, klokken 22:59
Hvilke komponenter er det du sikter til her som (fortsatt) gjør deg usikker?

Dørhandtak som ikke kommer ut
Dører som ikke lar seg lukke/vanskelig å lukke
12v batteri som dør
Pano tak med ulyder/lekkasje/som kjører seg fast.
Dugg på vinduer/ventilasjon
Viduer som er stuck åpne/faller ned i døren
Biler som låser seg opp/dører som går opp av seg selv mens den er parkert
Vinduer som åpner seg selv mens den er parkert
Nøkler som sprekker
Biler som bare dør
Div problemer med software oppdateringer
Lekkasje fra batteri kjøle/varme system
Vampyr drain av batteri (der man har sagt at fiks er på vei i lang tid...)
Landekabel som en ikke får løsnet fra ladekontakt i bilen
Ladeluke som ikke lar seg åpne
Dårlig radio mottak
Etc

Dette er barnesykdommer fra første versjonene og under software oppdateringer. Det aller meste her er fortid, og ingenting me i Europa trenger å tenke på. Eg lar i hvert fall ikke-eksisterende problemer hindre meg fra å få det neste store innen invasjon og evolusjon i bil.:-)

JohanH

Muligens er jeg blindet og frelst jeg har fulgt med så godt fra det at de begynte å levere biler i USA på Teslamotorsclub.com og Teslas.com's sine egne fora hvor folk virkelig rapporterer ALT av små feil, mangler og irritasjonsmomenter at jeg faktiskt tror jeg tør si at Model S har MINDRE FEIL enn de aller fleste førsteårsmodeller selv om du sammenligner deg med de riktig gode fabrikantene som Toyota, tyskerne osv. Det eneste forholdbeholet mitt er at de kun har levert 6-8 tusen biler mens da en ny Lexus, BMW eller Audi kommer så selger de kanskje 100k første halvåret.

Det som minst like viktig er er vel det faktum at Tesla vist evnen til å korrigere og stille om svært fort.

Cirion

Jeg ville vurderet å kansellere/utsette, men er for langt inn i prosessen med å bestille til at det er mulig.

Grunnen er ganske enkel at EU modellen ikke er klar enda, og dermed er heller ikke beskrivelsene tilgjengelig. Eneste bilene vi har å se på, er US biler og kan egentlig ikke forvente at EU bilene blir like.

Ikke mange dagene siden jeg la alle tidligere endringer bak meg, og huket av for resten av pakkene og lukket øynene. Vel vitende om at jeg nå ville få en P85+ med alt.

I dag finner jeg ut at tåkelys ikke er med lenger og lyktene ser slik ut:
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

Sitat fra: RunarBT på lørdag 20. april 2013, klokken 08:44
Dette er barnesykdommer fra første versjonene og under software oppdateringer. Det aller meste her er fortid, og ingenting me i Europa trenger å tenke på.

Vi får ta en opptelling i oktober på hvor mange som er fikset før bilene kommer hit og hvor mange nye som er kommet til...

Din forsikring om at dette er blir fikset har ingen beroligende effekt på undertegnede.

Indikasjonen fra TMC forum som også har høy halleeluja faktor er at kun ca 30 prosent har fått biler som er uten feil (jepp jeg vet at utvalget er for lite, men det er i alle fall en indikasjon fra en populasjon som er frelst....)

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på lørdag 20. april 2013, klokken 01:10
Sitat fra: ohh på lørdag 20. april 2013, klokken 00:48
Føler man at man ikke har nok info, så bestiller man ikke, men søker etter denne infoen. Får altså hjelp fra Tesla. Hjelper ikke dette, så venter man med å bestille. Det er vel ikke vanskeligere enn det? Ingen som sier at du MÅ bestille NÅ...
Dersom jeg fremdeles sitter med denne følelsen når det blir min tur så blir det nok kanselering på meg også - Så får jeg heller reservere på nytt når det ser ut til at de har fått ryddet opp.

Du trenger ikke avbestille. Iflg betingelsene kan du utsette om du ønsker det.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Kallagtunet

Sitat fra: Cirion på lørdag 20. april 2013, klokken 08:47
I dag finner jeg ut at tåkelys ikke er med lenger og lyktene ser slik ut:


Behov for tåkelys eller ei, dette var vel ikke en elegant løsning nei...

Muffinman

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 20. april 2013, klokken 09:00
Sitat fra: Cirion på lørdag 20. april 2013, klokken 08:47
I dag finner jeg ut at tåkelys ikke er med lenger og lyktene ser slik ut:


Behov for tåkelys eller ei, dette var vel ikke en elegant løsning nei...

Dette er vel den opprinnelige løsningen:



Det er jo en skandale om dette endres på biler det allerede er tegnet kontrakt på. Greit at Tesla er et ungt selskap som sannsynligvis har en viss tabbekvote, men dette føyer seg inn i en talentløs rekke med tabber og kommunikasjonsfeil - vel og merke om det stemmer.  Jeg er nemlig ikke helt overbevist, denne er nesten for grov til å være tilfelle.

gbzdoc

Sitat fra: Cirion på lørdag 20. april 2013, klokken 08:47
Jeg ville vurderet å kansellere/utsette, men er for langt inn i prosessen med å bestille til at det er mulig.

Grunnen er ganske enkel at EU modellen ikke er klar enda, og dermed er heller ikke beskrivelsene tilgjengelig. Eneste bilene vi har å se på, er US biler og kan egentlig ikke forvente at EU bilene blir like.

Ikke mange dagene siden jeg la alle tidligere endringer bak meg, og huket av for resten av pakkene og lukket øynene. Vel vitende om at jeg nå ville få en P85+ med alt.

I dag finner jeg ut at tåkelys ikke er med lenger og lyktene ser slik ut:


LED kurvelys er jo en del av Tech pakka, dette er vel et bilde av en bil uten Tech pakke.

Du sier du har bestil med alt, da behøver du neppe å bekymre deg. :)

EDIT: Jeg surra og trodde kurvelyset var nederst... se bort fra denne posten. ;)

Muffinman

Du tar feil.

SitatFra TMC:

Well I e-mailed Elon directly, and believe it or not, he actually replied back with this:

You're right, we should have said something. Essentially, the "fog" lights were not actually helpful in a fog or in any reasonable scenario we could envision, and were actually bad in some situations. They made Model S worse, so they were deleted.

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 20. april 2013, klokken 09:00
Behov for tåkelys eller ei, dette var vel ikke en elegant løsning nei...

Det bildet er tatt med blitz, du vil neppe se det dekselet i normal belysning og på normal avstand.

Når det gjelder behovet for tåkelys foran er det ikke-eksisterende for meg personlig. Jeg har det på Touranen, de har ikke vært til nytte en eneste gang på de snart 9 årene jeg har hatt den bilen. Rett og slett et ubrukelig konsept.

Jeg vil tro de holder på med redesign av linsa slik at hele linsa heller brukes til kurvelampene etterhvert. Det vil føre til bedre kurvelys, noe som faktisk er nyttig. Antageligvis blir det da enkelt å oppgradere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Blinklys på toppen, kurvelys i midten og tåkelys i bånn.

Bildet er fra en bil med Tech pakke levert 4.4. i denne tråden:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14183-Fog-Lights-Gone/page7
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jkirkebo

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 20. april 2013, klokken 09:48
LED kurvelys er jo en del av Tech pakka, dette er vel et bilde av en bil uten Tech pakke.

Kurvelyset er det lyset du ser i området over plastdekselet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA