Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor jeg kansellerer (eller vurderer å kansellere)! Håper Tesla leser her.

Startet av Leaffen, fredag 19. april 2013, klokken 21:58

« forrige - neste »

Leaffen

Fatter ikke hvorfor noen ivrer for å holde liv i denne tråden. Det er i hvert fall ikke trådstarter. For det var nemlig meg.

Er det pga en uggen følelse av at jeg faktisk hadde rett den gangen? Jeg luktet jo lunten. Jeg forsto så alt for godt hvor dårlig Tesla er på kvalitetssikring. Jeg må jo få lov til å peke på at listen med feil fremdeles er foruroligende. Langt flere feil enn dem vi kunne forestille oss den gangen. Konstaterer at de merkeligste feil fremdeles dukker opp i alt for stor grad. Muggsopp eller sviktende bremser for eksempel. En god bil er nok noe langt mer enn en sinnsyk akselerasjon.

Fremdeles er jeg veldig glad for at jeg kansellerte. Slik status er nå er det nok heldigvis veldig lenge til jeg kommer til å bestille Tesla. Om jeg noen gang kommer der?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Philip Marlowe

Akk, ja. Vi som var for trege med å avbestille Tesla Model S, får bare prøve å gjøre det beste ut av det.    :'(

Heldigvis har vi fått utvidet garantien og fått mulighet til å tegne åtte års serviceavtale til en rimelig penge.  ::)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Brede

Jeg kan iallefall fortelle om at min lykke har snudd seg med Tesla.

Jeg har i alle år hatt en uendelig ulykkelig og miserabelt forhold til bilhold. Absolutt ingen jeg kjenner har hatt mere uflaks med bil enn jeg har hatt, stort sett alt som har kunnet gå galt har stort sett gjort det. 99% uforskyldt vil jeg også si..  :-\

Likevel tok jeg sjansen på et nytt og ukjent bilmerke og har så langt ikke hatt noen problemer! Skjermen hadde litt problemer med å starte en dag, men thats it.
Dersom bilen fortsetter i samme stil så har iallefall jeg funnet ut hvilket bilmerke vår andre bil skal byttes ut med om et par år.

Leaffen

100 visninger på noen minutter. Det var ikke mange som protesterte. Er futten gått ut av dere?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Brede

Sitat fra: Leaffen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:15
Fatter ikke hvorfor noen ivrer for å holde liv i denne tråden. Det er i hvert fall ikke trådstarter. For det var nemlig meg.

Sitat fra: Leaffen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:44
100 visninger på noen minutter. Det var ikke mange som protesterte. Er futten gått ut av dere?


::)

Hetlsh

Vi har ikke mye erfaring enda til å konkludere. Jeg har de siste 25 år stort sett kjørt Mercedes og Porscher pga. opplevd kvalitet. Slo til på Tesla da jeg så mye Mercedes deler og løsninger i viktige komponenter.  Selv om det er for tidlig å konkludere, etter å hatt Tesla model S i 2 måneder, så har jeg bare hatt oppturer så langt. Jeg har et stort Tesla glis hver dag til og fra jobb.  ;D ;D Eneste problem er at dekkslitasjen er mer ekstrem enn på GT3  når alle som sitter på skal kjenne på rykket :D ;D.

Fornøyd med at det er noen skeptiske, som drøyer med å bestille, da vi beholder fordelene lenger :) :) :D

AreLib

Sitat fra: Leaffen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:15
Fatter ikke hvorfor noen ivrer for å holde liv i denne tråden. Det er i hvert fall ikke trådstarter. For det var nemlig meg.

Er det pga en uggen følelse av at jeg faktisk hadde rett den gangen? Jeg luktet jo lunten. Jeg forsto så alt for godt hvor dårlig Tesla er på kvalitetssikring. Jeg må jo få lov til å peke på at listen med feil fremdeles er foruroligende. Langt flere feil enn dem vi kunne forestille oss den gangen. Konstaterer at de merkeligste feil fremdeles dukker opp i alt for stor grad. Muggsopp eller sviktende bremser for eksempel. En god bil er nok noe langt mer enn en sinnsyk akselerasjon.

Fremdeles er jeg veldig glad for at jeg kansellerte. Slik status er nå er det nok heldigvis veldig lenge til jeg kommer til å bestille Tesla. Om jeg noen gang kommer der?


er til de grader enig, men jeg selv har ikke akkurat skyhøye forventninger mtp kvaliteten, det er jo en Amcar :) at det dukker opp diverse feil ta alle slag er nesten å forvente da Tesla ikke akkurat sitter på 60 års kunnskap innen bilbygging og forskning slik at bilene virker i alle slags klima. noen ønsker være testpilot andre ikke. selv synes jeg listen over feil er mild om du sammenligner listen til Audi, MB, BMW, eller enda bedre Jaguar :) det meste av feil virker til å være SW basert så det er enkelt å få gjort noe med fra Teslas side, når det gjelder bremser så er det ikke bare Tesla som sliter det gjør faktisk flere andre merker også. De som vil ha velprøvd og skuddsikker teknologi bør gå for en Dacia Duster uten ekstrautstyr, de som vil føle seg miljøvennlig og synes ekstremsport er å ha konstant angst for å gå tom for strøm kan velge Nissan Leaf, Vi andre velger det vi har lyst på :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Epleskreller

Sitat fra: Leaffen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:44
100 visninger på noen minutter. Det var ikke mange som protesterte. Er futten gått ut av dere?

Hei tidl. Modelsn, det er fint at du er fornøyd med din avgjørelse. De aller aller fleste som valgte å kjøpe bilen er også fornøyde. "Alle" gjorde det som var best for dem, happy ending.. Jeg har bare opplevd småtteri i løpet av mine 5mnd og 15k km, superfornøyd  ;)

De fleste ser vel ikke poenget med å diskutere dette videre da man nå kjøper bilen like etter "reservasjon"
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

arnkl

Sitat fra: Leaffen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:15
Fremdeles er jeg veldig glad for at jeg kansellerte. Slik status er nå er det nok heldigvis veldig lenge til jeg kommer til å bestille Tesla. Om jeg noen gang kommer der?

Og eg er ufatteleg glad for at ikkje kansellerte då lista med problem byrja å dukke opp i haust. Eg hadde tiltru til at Tesla fortløpande ville forbedre seg på dei punkta der feil oppstod. Og det har slått til. For to veker sidan fekk eg bilen, utan ein einaste av dei feila som har vore omtala. Ikkje ein gong småfeil som at radioen skiftar kanal og skjermen blinkar har eg opplevd. Bilen er rett og slett fantastisk. :)

Og kva var det tråden om bremseproblem starta med? Det var nettop at Tesla held på å teste ut forbedra bremser. Ein organisasjon som raskt rettar problem som oppstår gjer meg endå sikrare på at eg har kjøpt rett bil.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

pberg

En skal ikke se helt bort fra at det kan dukke opp noen flere feil på Mercedes eller BMW, når begge produserer ca 1.3 milloner bile hver i året, mot Teslas 20000.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

stiantveitofficial

En må ikke bli hjernevasket, Tesla er en bilprodusent, ikke en religiøs sekt!

Uansett, går alt i boks med jobben så blir det Tesla på meg og ikke en Audi. Greit å prøve noe nytt siden det ikke er jeg som betaler regningen  :D
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Stiania79

Sitat fra: stiantveitofficial på onsdag 19. februar 2014, klokken 01:23
En må ikke bli hjernevasket, Tesla er en bilprodusent, ikke en religiøs sekt!

Uansett, går alt i boks med jobben så blir det Tesla på meg og ikke en Audi. Greit å prøve noe nytt siden det ikke er jeg som betaler regningen  :D

Well put fra mannen med det fine navnet! Jeg har gått bort fra 3 Audier siden 2008 til TMS som kommer om 13 dager... Kan ikke si annet enn at Audi har vært meget bra (alle vært nye) og jeg forventer noe mer krøll med TMS, men håper at det er til å leve med... størrelse, design, plass, komfort, ytelser, driftsutgifter til denne prisen? Ja takk.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Bjoris

Sitat fra: stiantveitofficial på tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:29
Sitat fra: bjoris på onsdag 16. oktober 2013, klokken 13:03
Du vet aldri hvem som er hvem på slike forum, det er nok noen Audi-BMW-VAG-Ford etc selgere blant oss her som har en annen agenda enn å skjønne seg på TMS som vi andre... Om vedkommende i denne saken er Leaf eier og har bestilt Tesla som han har avbestilt vites jo ikke, godt mulig. MEN at vedkommende er ett nyregistrert medlem og med bare 3 innlegg, det vet vi!

Tåpelig skrevet!!!

Takk skal du ha, hehe.

Vel, etter å ha blitt mer vant med dette forumet så er jeg mindre bekymret for at det er aktive her med uredelige hensikter, men alle i debattdeler av artikklene rundt om ang Tesla eller elbiler generelt er det åpenbart at det finnes flere som har svært sterke interesser i å rakke ned både på Tesla, men også elbil generelt i måten de skriver på. Det er vanskelig å se for seg at dette er vanlige bilbrukere alle sammen, men selvsagt kan det jo være jeg som er være paranodi:)

Det er uansett innlegg eller ikke åpenbart en del bilselgere om dagen som ikke syns det er så artig med Tesla eller Leaf for den del. Kanskje er det enda verre med måten TMS selges på og ikke minst det siste stuntet med ekstremt lav service kostnad. Det er jo ikke bare en annen type bil, men ett helt annet forretningskonsept som rokker ved alt de øvrige står for.

Jeg har nå eid en A6 i 3 år, den har vært nærmest feilfri, men likevel har service og skifte av bremseklosser rundt baut kostet meg 23.700,- på 3 år!!! Det er ganske nært det en TMS vil koste med service og bremser i 8  år (dvs 9 år til første service jeg må betale selv). Det er nå snart tid for å bytte skivene på A6en, det blir ikke billig.

janmb

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:06
Har vi noen garanti for at det ikke er (enkelte) Tesla ansatte som skriver positive innlegg her?

Konspirasjonsteorier tilfører lite av verdi!

Sunn skepsis og bevissthet har ingenting med konspirasjonsteorier gjøre.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA