Lydstudio pakke ver standard lyd?

Startet av eclipse, mandag 01. april 2013, klokken 17:45

« forrige - neste »

orjan

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 26. juli 2013, klokken 14:35
Hvis en eller fler av USB portene i tillegg hadde vært i hanskerommet eller ett sted der den ikke er i fare får å knekke i porten så begynner det å line noe. Nå virker det bare litt kipt på en bil til nesten trekvart mill.

Man kan minimere faren for å skade portene med en slik småtass: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=661044 -Slike stikker knapt nok ut og ser da også mindre stygge ut.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juli 2013, klokken 15:43
Hvis en eller fler av USB portene i tillegg hadde vært i hanskerommet eller ett sted der den ikke er i fare får å knekke i porten så begynner det å line noe. Nå virker det bare litt kipt på en bil til nesten trekvart mill.
Trekvart mill? Min nesten fullspekkede bil med største batteri ender på 575.000 :)

712k her, og det er uten barneseter, ikke med dyreste lakk, uten vinterdekk og inklusive rabatten på 12.600,- for tidlig bestilling. Med alt utstyr bestilt nå blir det ca. 750k inkl. Pirelli vinterdekk.

EDIT: Sjekket i designstudio nå. Fullastet bil koster 747.600,- + vinterdekk.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

petersv

Sitat fra: Hotshot86 på fredag 26. juli 2013, klokken 13:08
Sitat fra: petersv på fredag 26. juli 2013, klokken 12:16
Da var musikklagring tatt bort fra Lydstudiopakken.

Musikklagringen ble vel tatt bort for flere uker siden...

Jeg har til og med fått en (lite tilfredsstillende) mail fra Heidi rundt dette:
"Lagring av sanger er en funksjon man egentlig ikke trenger, med 2 USB uttak har man muligheten til å spille musikk fra mang musikkprodukter med stor lagringsplass."

Nope, det ble tatt bort fra nettsiden for eksakt 11 timer siden.

Jeg har satt opp monitorering av endringer, så det er ikke noe å diskutere.

D.O

Sitat fra: Veggen på fredag 26. juli 2013, klokken 14:40
Sitat fra: tSla på fredag 26. juli 2013, klokken 12:42
Tenkte jeg skulle skrive en liten review på SoundStudio-pakken når jeg så denne tråden dukke opp igjen!

Takk for fin gjennomgang.
Jeg er også kresen på lyd og dette høres ut som det passer meg ypperlig.
Mistenker at de som er misfornøyde er slike som hører mest på oomph oomph.
Hva er oomph oomph musikk? Jeg hører på alt bra fra Dimmu Borgir til Kari Bremmnes, og jeg syntes lyden var skuffende. Mye (for skarp)diskant og lite trykk fra bassen. Ja, jeg prøvde å stille inn for å få det bedre. Vet ikke helt hva man kan forvente da prisen er lav, men jeg så for meg noe bedre. Min vurdering, Helt greit(til prisen) men ikke noe mere. Ett stereobygg til 15-20000,- danker ut dette.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Sitat fra: D.O på fredag 26. juli 2013, klokken 20:17
Tenkte jeg skulle skrive en liten review på SoundStudio-pakken når jeg så denne tråden dukke opp igjen!

Hva er oomph oomph musikk? Jeg hører på alt bra fra Dimmu Borgir til Kari Bremmnes, og jeg syntes lyden var skuffende. Mye (for skarp)diskant og lite trykk fra bassen. Ja, jeg prøvde å stille inn for å få det bedre. Vet ikke helt hva man kan forvente da prisen er lav, men jeg så for meg noe bedre. Min vurdering, Helt greit(til prisen) men ikke noe mere. Ett stereobygg til 15-20000,- danker ut dette.

Sikkert bra for ompa-ompa-musikk iallefall ;)

Øyvind.h

Sitat fra: frskby på fredag 26. juli 2013, klokken 16:37
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juli 2013, klokken 15:43
Trekvart mill? Min nesten fullspekkede bil med største batteri ender på 575.000 :)

Da har du bommet på noe, ikke største batteripakke f.eks?

Jeg har alt med unntak av +pakken og barneseter, og havnet da på 696.500,-. Vinterhjul kommer da i tillegg.
Bommet på noe? Tull og tøys :) Har største batteripakken, pano, luft, skinn, metallic, dobbeltlader, techpakken, parkeringsassistent, lydstudio og lyspakke. Eneste jeg mangler er sikkerhetspakke (men bilen har allerede alarm), vinterpakke (ser ikke nytten), barneseter og 21" hjul. Har valgt standard 85kWh, men antar en bil kan betegnes som tilnærmet fullspekket selv om den ikke har den største motoren? Eks kan en BMW 540 fint betegnes som fullspekket, selv om 550 finnes :)
Men vinterhjul kommer i tillegg for meg også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Balrog

Sitat fra: D.O på fredag 26. juli 2013, klokken 20:17

+1 På denne, selv om jeg ikke har lidd meg gjennom frk. Bremnes. Kan ikke tenke meg at det blir noe spark i setene på "Alt lys er svunnet hen" eller ooomph-klassikeren "Puritania".

Nå er jeg godt vant med Bose i Audi A8, men jeg valgte lydpakka ene og alene fordi enda dårligere lyd enn i utstillingsbilene er helt uaktuelt for mitt vedkommende. Diskanten skjærer og bassen er tam og upresis.

Det kan dog skyldes komprimert musikkutvalg på bilen (Man får samme problemet ved streaming fra mobiltelefoner, fx komprimerer iTunes musikken ved kopiering).  Det som var av låter på bilen var mer i retning Absolute Music/Allsang på grensen enn musikk valgt ut av noen som faktisk er interessert i lyd (uansett musikksjanger).
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

sindrej

Hadde med minnepinne med .flac filer under prøvekjøring.  Testet så vidt, virket som det var brukbart på meg.  Er ikke hifi-freak (selv om stueanlegget er godt på gal side av 50k), men på den korte testen så ble jeg positivt overrasket.  Hadde med et bredt utvalg av musikk, frk Bremnes var f.eks. representert, men det var artigere å kjøre og teste bil enn å teste anlegg.  Valgte uansett lydpakke pga dab+ og musikklagring, samt at jeg ville ha best mulig lyd som standard.

TS

Sitat fra: sindrej på lørdag 27. juli 2013, klokken 11:48
Hadde med minnepinne med .flac filer under prøvekjøring.  Testet så vidt, virket som det var brukbart på meg.  Er ikke hifi-freak (selv om stueanlegget er godt på gal side av 50k), men på den korte testen så ble jeg positivt overrasket.  Hadde med et bredt utvalg av musikk, frk Bremnes var f.eks. representert, men det var artigere å kjøre og teste bil enn å teste anlegg.  Valgte uansett lydpakke pga dab+ og musikklagring, samt at jeg ville ha best mulig lyd som standard.
Musikk lagring utgår..Vi får håpe at DAB+ forblir
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sindrej

Ja, det at musikklagringen gikk ut var kånge  >:(  Hadde de i det minste hatt et par skjulte USB kontaker en kunne stappe minnekort i da ...  ???

Epleskreller

Skuffende, dersom det er riktig at plassen på harddisken skal brukes til noe annet, hvorfor ikke legge inn litt større disker.. koster ikke all verden. Min Skoda har en disk på 30gb, 10 brukes til kartdatabasen og resten kan man bruke til hva man vil, feks musikk...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

svimtapp

Synes det er rimelig beklagelig kundehåndtering å fjerne deler av utstyrspakker uten å informere om det.

Kan heller ikke se at vi har fått noe "erstatningsprodukt". At det er 2 usb-kontakter som står relativt sårbart til synes jeg ikke er en god grunn for å fjerne mulighetene til å lagre musikk lokalt i bilen. Det var jo tross alt noe de reklamerte med, men som nå tydeligvis "noen" har funnet ut vi ikke trenger.

Hvilke andre elementer fra utstyrspakkene kan de plutselig finne ut at vi ikke trenger?

Muffinman

19quiz76

Kan disse USB-uttakene brukes til å lade diverse duppeditter med, eller er det kun til dataoverføring?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ebbrey

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 30. juli 2013, klokken 19:08
Kan disse USB-uttakene brukes til å lade diverse duppeditter med, eller er det kun til dataoverføring?

De kan lade, men er redd det bare er 500 mA å hente i portene (som er det samme som på en pc) alle USB porter er 5V men de går gjerne fra 500–1000 mA. Tablets o.l ville hatt det bedre med 900-1000.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA