Lydstudio pakke ver standard lyd?

Startet av eclipse, mandag 01. april 2013, klokken 17:45

« forrige - neste »

petersv

Da var musikklagring tatt bort fra Lydstudiopakken.

tSla

Tenkte jeg skulle skrive en liten review på SoundStudio-pakken når jeg så denne tråden dukke opp igjen!

Jeg fikk sette meg ned i fred og ro, alene i den hvite p85+ utenfor Alnabru når jeg var der sist. Fikk paret telefonen min (Samsung SIII) uten problemer, og bilen fant straks ut hva jeg hadde av musikk på telefonen. Prøvde også ut Spotify, og alt fungerte ypperlig.

Jeg er ganske kresen når det gjelder lyd, og har brukt litt penger på HI-FI til stua. I Audien min har jeg et standard musikkanlegg (Audi Symphony), og har sett meg sånn passe fornøyd med det. Har byttet ut originalsub for å få litt mer fylde i bunnen og tenkt at det var godt nok.

Har lest litt forskjellige meninger om soundstudio-pakken til Tesla, både positive og negative. Så når jeg begynte lytterunden min var jeg litt skeptisk - men det tok ikke mange sekundene før jeg begynte å smile :) Soundstudio oppsettet spilte mye bedre enn jeg hadde forventet! :D Så jeg kommer nok ikke til å gjøre noen modifikasjoner på min Tesla med det første. Siden bilen var ute av butikklokalene, og jeg var alene sammen med samboeren vrengte jeg opp det anlegget maktet uten å merke at det låt anstrengt. Den største overraskelsen må nok være bassen. Det vibrerte bra i stolene på visse sanger! Eneste jeg savnet var det lille ekstra helt nede på de laveste frekvensene, og muligheten til å skru opp eeeennda litt til :) Det var klar lyd, med fin balanse mellom diskant og mellomtone. (NB! Med forbehold om at anlegget låter forskjellig fra musikktype til musikktype! Det passet ihvertfall min musikksmak ypperlig.)

Uansett tror jeg 95% av de som har bestillt med SoundStudio pakken kommer til å være fornøyde :D Det må også sies at anlegget var "tunet" på equalizeren, og at Dolby var avslått.
Tesla Model S P85+

Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TS

Sitat fra: petersv på fredag 26. juli 2013, klokken 12:16
Jeg husker godt at det sto Lagring av x antall sanger under Priser og alternativer, men når jeg går tilbake og ser på skjermbildet fra min endelige konfig, så står det verken DAB eller lagring av sanger . Står satelittradio, typisk US versjon.

Kan det være for å redusere strømforbruk eller øke fortjeneste at de ikke inkluderer harddisk (eller SSD) ?

Kan vi koble til hvilken som helst USB harddisk eller minnepenn?

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

noto

Fra Tesla Forum:

"If Tesla is going to start storing maps offline, it is going to need to use up all of that flash memory or a big chunk of it. I believe that is the reason why they are not supporting song storage - they need it for something else. And when you can fit all the songs in your universe on a single USB stick, it's a non-issue."

Hotshot86

Sitat fra: petersv på fredag 26. juli 2013, klokken 12:16

Musikklagringen ble vel tatt bort for flere uker siden...

Jeg har til og med fått en (lite tilfredsstillende) mail fra Heidi rundt dette:
"Lagring av sanger er en funksjon man egentlig ikke trenger, med 2 USB uttak har man muligheten til å spille musikk fra mang musikkprodukter med stor lagringsplass."

Balrog

Herlig logikk. Vinduspusserblader kan man jo kjøpe selv, så det kan jo bilprodusenten spare penger på å levere uten. Jeg vil ikke koble på flere dingser enn nødvendig, og om argumentet er at flashminne er så billig så kan de da bare utvide det selv integrert i systemet! Unødvendig å irritere kundene med sånn smålighet. Da legger man i det minste ved en usb-stick med 64+GB med Tesla-logo, så kunden får noe som ligner på det som ble lovet levert ved avtaleinngåelse. Vanskeligere er det ikke.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Amoss

Nå skal jeg ikke gå inn på problematikken om stadige endringer av konfigen til bilene (etter avtaleinngåelse), da det er en helt egen debatt i seg selv :p

Men:
Sitat fra: Hotshot86 på fredag 26. juli 2013, klokken 13:08
"Lagring av sanger er en funksjon man egentlig ikke trenger, med 2 USB uttak har man muligheten til å spille musikk fra mang musikkprodukter med stor lagringsplass."

Forsåvidt enig i dette, selv om det kanskje er kjekt med innebygget lager, så er det egentlig vel så greit med USB (eller minnekort!) som man kan skifte ut ved behov, istedet for å overføre til ett internt lager (som man så må vedlikeholde i bilen).  Men, da trengs det mer enn 2 USB porter! Ville mer enn gjerne byttet ut internt musikklager med 4 (eller 6) USB porter og/eller minnekort plasser.

Sitat fra: Balrog på fredag 26. juli 2013, klokken 13:34
Da legger man i det minste ved en usb-stick med 64+GB med Tesla-logo, så kunden får noe som ligner på det som ble lovet levert ved avtaleinngåelse. Vanskeligere er det ikke.

Godt poeng ja :)
Model S 85D

Kallagtunet

Hvis en eller fler av USB portene i tillegg hadde vært i hanskerommet eller ett sted der den ikke er i fare får å knekke i porten så begynner det å line noe. Nå virker det bare litt kipt på en bil til nesten trekvart mill.

Veggen

Sitat fra: tSla på fredag 26. juli 2013, klokken 12:42
Tenkte jeg skulle skrive en liten review på SoundStudio-pakken når jeg så denne tråden dukke opp igjen!

Takk for fin gjennomgang.
Jeg er også kresen på lyd og dette høres ut som det passer meg ypperlig.
Mistenker at de som er misfornøyde er slike som hører mest på oomph oomph.

Øyvind.h

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 26. juli 2013, klokken 14:35
Hvis en eller fler av USB portene i tillegg hadde vært i hanskerommet eller ett sted der den ikke er i fare får å knekke i porten så begynner det å line noe. Nå virker det bare litt kipt på en bil til nesten trekvart mill.
Trekvart mill? Min nesten fullspekkede bil med største batteri ender på 575.000 :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Celter

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juli 2013, klokken 15:43
Trekvart mill? Min nesten fullspekkede bil med største batteri ender på 575.000 :)

Den kan neppe være fullspekket. Min havner på 740 000 med vinterhjul.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

frskby

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juli 2013, klokken 15:43

Da har du bommet på noe, ikke største batteripakke f.eks?

Jeg har alt med unntak av +pakken og barneseter, og havnet da på 696.500,-. Vinterhjul kommer da i tillegg.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Amoss

Hvis en eller fler av USB portene i tillegg hadde vært i hanskerommet eller ett sted der den ikke er i fare får å knekke i porten så begynner det å line noe.

Bare for å gå litt OT jeg også ( ;) ) :
Ingen som har vurdert å demontere disse feilplasserte/upraktisk plasserte koppeholderne under armlenet og lage en liten "småtingboks" her - hvor det kan være gjemt?  Jeg ville i alle fall heller hatt USB porter her enn i hanskerommet, og det bør jo strengt talt være trivlet å få til om man først gjør noen endringer her.
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA