Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model s uten tech pakke

Startet av kjølholdt, torsdag 07. februar 2013, klokken 09:36

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: gbzdoc på søndag 10. februar 2013, klokken 10:20
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 09. februar 2013, klokken 23:39
Både xenon og halogen har en singel pære som dekker både nærlys og fjernlys via en shutter. Så ja, det er bi-xenon.

Men er det adaptive utgave?

(Gikk ut fra det var bi-xenon da det ikke ser ut som det er noen separat reflektor for fjernlys i det hele tatt på den.)

Jeg vet ikke hva "adaptive" betyr i denne sammenhengen. Tenker du på om de vrir seg i kurver, eller om de slår seg av selv når du møter biler ? Jeg tror ikke Model S har disse funksjonene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#31
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12049-Anyone-receive-a-car-without-the-Tech-Package-yet/page2

Basert på info og bilder i denne tråden ser det ut som jeg dropper tech-pakka. Det vil i hovedsak være å betale for ting jeg ikke ønsker eller trenger.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. februar 2013, klokken 12:25
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12049-Anyone-receive-a-car-without-the-Tech-Package-yet/page2

Basert på info og bilder i denne tråden ser det ut som jeg dropper tech-pakka. Det vil i hovedsak være å betale for ting jeg ikke ønsker eller trenger.

Så lenge du planlegger å beholde bilen lenge er sikkert ikke det noe problem. Men f.eks en 3 år gammel Model S uten tech-pakka tror jeg blir ganske tungsolgt i forhold til biler med. Personlig hadde jeg aldri vurdert en brukt S uten denne pakka.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

Tja. Hvis vi sitter her, de fleste av oss, og tenker det er unødvendig dyrt med den TECH pakka i forhold til hva vi får igjen. Da tror jeg faktisk bruktbilkjøpere vil tenke akkurat det samme. 
Kjekt å ha, men ikke noen deal breaker.

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på søndag 10. februar 2013, klokken 12:59
Tja. Hvis vi sitter her, de fleste av oss, og tenker det er unødvendig dyrt med den TECH pakka i forhold til hva vi får igjen. Da tror jeg faktisk bruktbilkjøpere vil tenke akkurat det samme. 
Kjekt å ha, men ikke noen deal breaker.

Tja, synes de fleste det ? Personlig synes jeg den er et røverkjøp i forhold til hva du får. Legg på tilsvarende funksjoner på en VAG-bil så blir det fort 50-100% dyrere.

Tilsvarende så var det noen som skrev at nyere Audi A4 uten diodelys foran er veldig tungsolgte. Og det er jo en ren kosmetisk sak som ikke gir noen større bruksverdi...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

Som jeg har satt opp min 85kwh kommer prisen på 560 lapper. Tror neppe jeg får mer enn 250, kanskje hvis jeg er optimistik 300 igjen etter 3 år. Regner med den er kjørt 70-80k da.
So what?  Tenker ikke å selge. Kjøper for å beholde bilen, iallefall inntil noe bedre kommer som jeg har mer lyst på

Muffinman

Sitat fra: laumb på lørdag 09. februar 2013, klokken 20:38
Hvor attraktiv er en Audi A4 uten dioder foran som brukt? Ikke de som omsettes fortest, ei heller de i de litt høyere prisklassene.
Blir nok feil å sammenligne. Model S har dioder også uten tech-pakke. Se på bildene i denne tråden:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12049-Anyone-receive-a-car-without-the-Tech-Package-yet/page2

Det er kurvelys i led som følger med tech-pakka. Det er vel de lysene som sitter nederst på fronten.

laumb

Sitat fra: Muffinman på lørdag 16. februar 2013, klokken 11:42
Sitat fra: laumb på lørdag 09. februar 2013, klokken 20:38
Hvor attraktiv er en Audi A4 uten dioder foran som brukt? Ikke de som omsettes fortest, ei heller de i de litt høyere prisklassene.
Blir nok feil å sammenligne. Model S har dioder også uten tech-pakke. Se på bildene i denne tråden:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12049-Anyone-receive-a-car-without-the-Tech-Package-yet/page2

Det er kurvelys i led som følger med tech-pakka. Det er vel de lysene som sitter nederst på fronten.

Dummeste jeg har hørt i dag.

Selvfølgelig vet jeg at den har dioder - poenget var selve pakken og resalget.

Da blir det i så fall feil å sammenligne Model S med med BMW, Audi og Passat i det hele tatt. Siden de går på dinosaur og S går på strøm.

Poenget var at en Audi uten Xenon pakke (ja, du må ha xenon for å få dioder) er tilnærmet verdiløs i forhold til en med xenon.




_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Muffinman

Fint at du presiserer hva som er poenget ditt. Synes nok at det i beste fall lå mellom linjene i innlegget ditt.

Hva du mener er dumt eller ikke er selvfølgelig ikke relevant for diskusjonen. Folkeskikk er også en fin bil.

petersv

Sitat fra: Muffinman på lørdag 16. februar 2013, klokken 12:00
Fint at du presiserer hva som er poenget ditt. Synes nok at det i beste fall lå mellom linjene i innlegget ditt.

Hva du mener er dumt eller ikke er selvfølgelig ikke relevant for diskusjonen. Folkeskikk er også en fin bil.

Like ;)

foxy

Sitat fra: laumb på lørdag 16. februar 2013, klokken 11:51

Da blir det i så fall feil å sammenligne Model S med med BMW, Audi og Passat i det hele tatt. Siden de går på dinosaur og S går på strøm.


De fleste S går på Dinosaurstrøm...  ;D
I-miev 2011
Asker

laumb

Sitat fra: foxy på lørdag 16. februar 2013, klokken 14:27
Sitat fra: laumb på lørdag 16. februar 2013, klokken 11:51

Da blir det i så fall feil å sammenligne Model S med med BMW, Audi og Passat i det hele tatt. Siden de går på dinosaur og S går på strøm.


De fleste S går på Dinosaurstrøm...  ;D

Det er korrekt.

... I utlandet. Her går nok de fleste på fornybar kraft.


Like så, i det øyeblikk Norge totalt sett har positiv strømproduksjon (strøm generert i Norges land er større enn strøm brukt i Norges land) - uavhengig av hva vi eksporterer, så kjører 100% av norske Model S på gjennvinnbar, moderne strøm. 


Men, over til noe annet (se bildet)



_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Havebigfun

Sitat fra: foxy på lørdag 16. februar 2013, klokken 14:27
De fleste S går på Dinosaurstrøm...  ;D

Dette er nok ikke riktig, Foxy.
Om det var 1000 TMS i Norge nå ville de ikke gått på fossil strøm i noe vesentlig grad. Etter mye regn har det vært betydelig kraftoverskudd i Norge ihvertfall det siste året. Prognosen er at dette fortsetter eller tom at det blir større overskudd relatert til grønne sertifikater som tvinger frem ytterlige utbygging av bærekraftig strøm..
Jeg nevner også "smart-grid" som går på at nettopp den strømmen som ikke kan brukes til annet ved produksjonstopper lader biler- elbilene er et viktig element i utviklingen av bærekraftige energisystemer.
Lave kraftpriser er uttrykk for nettopp dette- de spås å være lav en stund fremover.
I Europa bygges ren kraft ut i et betydelig tempo- med strømtopper som om ikke lenge er så store at det samme gjelder der 8)
Om du kunne dokumentere din påstand at den strømmen TMS kommer til å bruke ila livet er fra fossil kraft ville ihvertfall jeg hoppet av... :o

Griffel

#43
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 16. februar 2013, klokken 15:04
Sitat fra: foxy på lørdag 16. februar 2013, klokken 14:27
De fleste S går på Dinosaurstrøm...  ;D

Dette er nok ikke riktig, Foxy.
Jeg tror nok Foxy har rett. De fleste "S" befinner seg ikke i Norge.
Men planen er jo at de skal gå på solstråler, men enn så lenge er det nok mest kull og nedbryting av radioaktive stoffer som skaper framdrift.
(Rent bortsett fra at det neppe er nedbrytingen av "dino" som som skapt de store mengder av kull og olje, men andre organismer fra gammel tid.) Egentlig er jo fossilt brenstoff også solenergi som har vært lagret en stund.

Nå er det jo bedre måter og ta vare på solenergien på enn å lage nytt kull.
I i år produseres det et sted mellom 5 og 10 milliarder solcelleenheter, som når solen skinner kan levere 30 GW og som da kan være istand til å levere nok energi til omtrent 20 milioner Tesla-Ser.
Prisen på solceller er redusert til 1/4 i løpet av fire år, og skal ytterligere ned. (Nå pris i produksjon ca 5kr/W for 4 år siden ca 20kr/W).
Det forskes på å erstatte silisium med sinkoksid noe som kan redusere prisen betydelig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Epleskreller

#44
Det er mye atomstrøm også i USA, det kan ikke kalles dinosaurstrøm..

(noen som vet forholdene kull-atom-fornybar i USA og kanskje California spesielt?)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA