Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Oreo

Kjenner jeg av og til får litt blandede følelser ang min P+ bestilling etter å ha lest på TMC forumet om økt dekkslitasje som visstnok skyldes den justerte cambervinkelen. Innspiserte en kollegas Honda NSX i dag der camber vinkelen er nokså høy (dvs øverste del av hjulet heller inn mot midten). I tillegg pekte bakhjulene også innover i fremkant. Han kunne bekrefte at bilen "spiste" dekk, men dette var prisen en måtte betale for forbedrede kjøreegenskaper. Nå er kanskje ikke disse innstillingene like ekstreme på TMS, eller?? Ser for meg at dekkutgiftene fort blir litt høyere enn jeg først antok.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Oreo

#181
Hvor mye kan en spare ved å bestille to stk 265/35/21 dekk fra f.eks tirerack.com inkl frakt og toll? Primært Mich PS2.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Nuvolari

Vinkelen er den samme på p og p+. 265 dekket er rimeligere enn 245 dekket.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Amper

skal du kjøpe løse dekk så er det bedre å satse på michelin super sport.. det er et bedre og nyere dekk en PS2  ;)
P85D :o)

Amper

P85D :o)


Blikktralle

Nå står det vel i bunn i linken din følgende "Bugatti Veyron og Shelby SuperCars har begge kjørt over 431 km/h på MICHELIN Pilot Sport PS2."

Holder PS2 for Veyron holder det for meg :)

Oslo

toS

Selv har jeg valgt 19" på min P85 og kommer til å kjøre det både sommer og vinter. For et litt edruelig perspektiv på trenden mot stadig lavere dekk-profiler så har både James May og Clarkson skrevet om det i Top Gear "bloggen" :-)

http://www.topgear.com/uk/jeremy-clarkson/jeremy-clarkson-on-tyres-2012-05-22
http://www.topgear.com/uk/james-may/James-may-on-low-profile-tyres-2011-01-27


Stig O

Sitat fra: Amper på fredag 31. mai 2013, klokken 09:14
skal du kjøpe løse dekk så er det bedre å satse på michelin super sport.. det er et bedre og nyere dekk en PS2  ;)
Michelin Super Sport tror jeg desverre ikke du får i 245/35-21,hvis du skal ha orginal dimmensjon da.
PS2 i denne dimmensjonen er det pr.i dag vanskelig å få tak i. Kanskje Tesla har bestilt for mange??
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Oreo

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 30. mai 2013, klokken 23:57
Vinkelen er den samme på p og p+. 265 dekket er rimeligere enn 245 dekket.
Ok, det var jeg ikke klar over.
Som jkirkebo, tror jeg, poengterte er ikke prisforskjellen så mye på (Michelin PS2)
245 vs 265 dekk på tirerack, nærmere bestemt US$ 3,-

dekkonline.no er prisen på 245 2888,- vs 265 3153,-

For en kurs på 5,9 er dekkonline billigst av disse to alternativene, samt en slipper toll og pengeoverføring til USA.
SitatWhen processing international orders the only method of payment we except is a bank money wire transfer.
In addition to the order total you would be responsible for all Taxes, Duties, Tariffs, Brokerage Fess, Etc.
I would be glad to provide you with a quote, I will need the following information:
Billing Name-
Complete Billing Phone Number-
Complete Shipping Address-
Complete Shipping Phone Number (if different form billing phone)-
Quantity & Complete Item Description-
Email Address-

Best regards,
Butch
Butch Martinczak  |  Sales Specialist
__________________________________________________________

Tire Rack
Forstår det slik at dekkonline sender fra Tyskland. Da burde all evt. EU merking være i OK.
Samtidig virker betaling via kredittkort lettere enn bankoverføring til USA.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Dr.Ling

Dekkonline.com's priser er vel også inkl frakt hjem på døren :) Har handlet masse dekk derfra.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

ErlingH

Sitat fra: toS på fredag 31. mai 2013, klokken 12:13
Selv har jeg valgt 19" på min P85 og kommer til å kjøre det både sommer og vinter. For et litt edruelig perspektiv på trenden mot stadig lavere dekk-profiler så har både James May og Clarkson skrevet om det i Top Gear "bloggen" :-)

http://www.topgear.com/uk/jeremy-clarkson/jeremy-clarkson-on-tyres-2012-05-22
http://www.topgear.com/uk/james-may/James-may-on-low-profile-tyres-2011-01-27

Helt enig i dette! Jeg kjøper P85 med 19" felger fordi:
- Jeg synes bilen er mye penere med 19", liker ikke trenden med stadig smalere dekk
- Det er i praksis liten forskjell på 19 og 21 tommer når det gjelder kjøreegenskaper, dette vil være mer avhengig av dekktype, føre og underlaget, og ikke minst fører.
- Hjulene blir tyngre med 21 som gir mer ufjæret vekt (selv om dette sannsynligvis kun har en teoretisk effekt i dette tilfellet).
- 21 har mindre flex, gir  mindre comfort og øker risikoen for å ødelegge felgene
- Dessuten sparer en jo en brukbar sum på å velge 19"
Tesla Model S P85 - Nov 2013
P85, 19", pearl white, luft, pano, tech, park, karbon, sort skinn

jkirkebo

Sitat fra: ErlingH på mandag 03. juni 2013, klokken 20:47
Helt enig i dette! Jeg kjøper P85 med 19" felger fordi:
- Jeg synes bilen er mye penere med 19", liker ikke trenden med stadig smalere dekk
- Det er i praksis liten forskjell på 19 og 21 tommer når det gjelder kjøreegenskaper, dette vil være mer avhengig av dekktype, føre og underlaget, og ikke minst fører.
- Hjulene blir tyngre med 21 som gir mer ufjæret vekt (selv om dette sannsynligvis kun har en teoretisk effekt i dette tilfellet).
- 21 har mindre flex, gir  mindre comfort og øker risikoen for å ødelegge felgene
- Dessuten sparer en jo en brukbar sum på å velge 19"

Problemet med 19" er at de leveres med dekk som ikke har spesielt høy ytelse på tørt føre. Greit for standard-modellen men det er nok av rapporter om problem med veigrepet under hard akselerasjon for Performance-modellen. Da forsvinner vel litt av poenget med å velge Performance synes jeg. Dessverre går det ikke an å få 19"-felgene med høyytelses-dekk, det må man evt. fikse selv.

Så sammenligningene til Top Gear og lignende er nok kun gyldige med identiske eller ihvertfall ganske tilsvarende dekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Celter

Jeg må innrømme at min eneste grunn til å velge 21" er at jeg VILLE ha Performance Plus.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på mandag 03. juni 2013, klokken 21:26
Sitat fra: ErlingH på mandag 03. juni 2013, klokken 20:47
Helt enig i dette! Jeg kjøper P85 med 19" felger fordi:
- Jeg synes bilen er mye penere med 19", liker ikke trenden med stadig smalere dekk
- Det er i praksis liten forskjell på 19 og 21 tommer når det gjelder kjøreegenskaper, dette vil være mer avhengig av dekktype, føre og underlaget, og ikke minst fører.
- Hjulene blir tyngre med 21 som gir mer ufjæret vekt (selv om dette sannsynligvis kun har en teoretisk effekt i dette tilfellet).
- 21 har mindre flex, gir  mindre comfort og øker risikoen for å ødelegge felgene
- Dessuten sparer en jo en brukbar sum på å velge 19"

Problemet med 19" er at de leveres med dekk som ikke har spesielt høy ytelse på tørt føre. Greit for standard-modellen men det er nok av rapporter om problem med veigrepet under hard akselerasjon for Performance-modellen. Da forsvinner vel litt av poenget med å velge Performance synes jeg. Dessverre går det ikke an å få 19"-felgene med høyytelses-dekk, det må man evt. fikse selv.

Så sammenligningene til Top Gear og lignende er nok kun gyldige med identiske eller ihvertfall ganske tilsvarende dekk.

10 - 12 rivstarter, roter dekk bak foran, 10 - 12 nye rivstarter, ut å kjøpe nye dekk, problem solved.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA