Fikk ny juniper forrige lørdag,angrer..

Startet av Svk, torsdag 27. november 2025, klokken 19:10

« forrige - neste »

Svk

Hvor mye får jeg igjen om jeg bruker angreretten?

friendsmag

Håvar

Hvor langt har du kjørt på den uka?

Hvis bilen er i samme stand har du krav på full refusjon av kjøpesum, men vet ikke lenger hva "samme tilstand som ny" er lenger når det kommer til kjørelengde
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Svk

Kjørt 500km.
skulle ut å kjøre,feilmld pansersensor.
Max fart 24kmt. Måtte snu å kjøre hjem.
Har fått normal fart etter meldt inn service.
Men alarm hyler uten stopp.

Bremser skriker også

vinterdekk

Sitat fra: Svk på torsdag 27. november 2025, klokken 19:33Kjørt 500km.
skulle ut å kjøre,feilmld pansersensor.
Max fart 24kmt. Måtte snu å kjøre hjem.
Har fått normal fart etter meldt inn service.
Men alarm hyler uten stopp.

Bremser skriker også
Så..

Sensorfeil.
Feil på alarm.
Skrikende bremser.

Ja, det var voldsomt på en ny bil. Ser at mange synes bremsene skriker på Juniper gruppe på Facebook. Håper Tesla kommer opp med en kjapp løsning.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Svk

Ikke feil på bilalarmen,men har en alarm som hyler pga sensor til panser som er defekt

Svk

RJK

Det er vel 100 km før det trekkes en sum per overkjørte km ifølge "headingen" jeg fikk på søket:

"en bruksavgift på EUR 0.55 per kilometer eller tilsvarende i din lokale valuta dersom du har kjørt ditt kjøretøy i overkant av 100 kilometer (60 miles)"

https://www.tesla.com/no_NO/order/download-order-agreement?redirect=no&country=NO&model_code=my

BTW, kan lese mer om dette f.eks. i denne tråden! 😎
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Når det er sånn ville jeg bare kjørt til Tesla servicesenter og be om lånebil, evt spør om road service. Kanskje de fikser det på 2 minutter.

Hørtes rart ut med skrikende bremser. Har de sølt olje på? Eller er det bare et belegg når de er nye? Kjøre ned et fjell og bremse mye, kanskje.

Du kan si at om de ikke fikser ASAP så bruker du angreretten.

Typisk når Tesla må skynde seg med utleveringer at det er litt sløvt. Men når de småtingene blir justert/fikset så er det en evighetsmaskin...nesten. :P Har passert 108.000 med min, og eneste er et par foringer jeg har skiftet.
Tesla Model Y                         2021-

Svk

Venter på roadservice. Kan jo ikke kjøre på riksveien. Ikke sett de enda.
Har sendt inn angreskjema.De ringte nå. Var ikke prob å levere tilbake. Koster meg 6.5kr kilometeren+ tap av etl gebyr lån

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. november 2025, klokken 23:31Når det er sånn ville jeg bare kjørt til Tesla servicesenter og be om lånebil, evt spør om road service. Kanskje de fikser det på 2 minutter.

Hørtes rart ut med skrikende bremser. Har de sølt olje på? Eller er det bare et belegg når de er nye? Kjøre ned et fjell og bremse mye, kanskje.

Du kan si at om de ikke fikser ASAP så bruker du angreretten.

Typisk når Tesla må skynde seg med utleveringer at det er litt sløvt. Men når de småtingene blir justert/fikset så er det en evighetsmaskin...nesten. :P Har passert 108.000 med min, og eneste er et par foringer jeg har skiftet.

Når man får mandagsbil så er det ikke gitt at problemene stopper så lett...Ville også returnert bilen om den var slik TS sier. Det gjør også noe psykisk med deg når du opplever noe slikt med ny bil...man begynner fort å hate hele bilen og vil bare ha den ut av verden.
Videre vitner det om total mangel på teknisk gjennomgang av bilen av forhandler før utlevering..men sånn er det vel med Tesla og derfor angrerett...

Handyman

Sitat fra: hELgenen på fredag 28. november 2025, klokken 12:28Videre vitner det om total mangel på teknisk gjennomgang av bilen av forhandler før utlevering
Hvilke holdepunkter har du for den påstanden?
Pst: Tesla bruker ikke forhandlere. De selger bilene selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

vinterdekk

En sensorfeil etter utlevering betyr ikke at bilen vil få masse problemer i sin levetid.. Blir det ny Tesla eller noe annet istedenfor?
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

hELgenen

Sitat fra: Handyman på fredag 28. november 2025, klokken 12:41
Sitat fra: hELgenen på fredag 28. november 2025, klokken 12:28Videre vitner det om total mangel på teknisk gjennomgang av bilen av forhandler før utlevering
Hvilke holdepunkter har du for den påstanden?
Pst: Tesla bruker ikke forhandlere. De selger bilene selv.

Holdepunktet er at bilene leveres ut med angrerett..og dette med at Tesla ikke har forhandlere er bullshit - det er flere Tesla forhandlere som selger bil til deg over disk akkurat som vanlig forhandlere. Det er bare å møte opp på ulike service sentere så kan du både prøvekjøre og kjøpe bil. Så at de "bare" selger over nett er bullshit. Og de fleste av bilene som er solgt kan også hentes ut hos forhandler. Problemet til Tesla er at de  ikke har en teknisk gjennomgang av bilen - de har som regel bare noen som i hui og hast tørker og ser over bilen, samt monterer skilter...Ja noen få klarer til og med å montere skiltene helt skjevt...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på fredag 28. november 2025, klokken 11:31Venter på roadservice. Kan jo ikke kjøre på riksveien. Ikke sett de enda.
Har sendt inn angreskjema.De ringte nå. Var ikke prob å levere tilbake. Koster meg 6.5kr kilometeren+ tap av etl gebyr lån

En panserlås koster 500 kroner. En kjapp googling viste en annen som hadde samme problem for et par år siden. Da kom Road Service og bare fikset kjapt.

Men hvis "magien" har forsvunnet...

Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA