Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

daktari

Kommer litt an på hva kjøperen vil ha. Tror kanskje det oppleves gunstigere for mange å fullfinansiere med 0% rente og betale ned annen gjeld enn å få rabatt på bilen. Både gammel bilgjeld men også rammelån kredittlån etc.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Sitat fra: RJK på fredag 09. mai 2025, klokken 12:36
Sitat fra: Kires på fredag 09. mai 2025, klokken 12:22BMW i4 Fully Charged Premium Edition til 569k inkl vinterhjul er bra pris!

https://www.bilia.no/biler/bmw/bilmodeller/elbiler/bmw-i4/?gad_source=1&gad_campaignid=21059257335&gbraid=0AAAAAD9eBIrftw_Wg_WwQt-JcRKKcrVYc&gclid=CjwKCAjwz_bABhAGEiwAm-P8YbxYT7BH2gM5q-3jNlC_sPcTOVdA2Jg7YtzEK_rq8wLhuDelWAAKaxoCiIsQAvD_BwE
Legg på 90K for Supercharged, så får du følgende ekstra:

Alt fra Fully Charged

Soltak
Oppgradert instrumentpanel
Elektrisk setejustering fram
Setevarme foran og bak
Driving Assistant Professional
Harman Kardon høyttalersystem

Så ramler 2 spørsmål kjempekjapt inn!

1, Er det fasan ikke elektrisk setejustering, setevarme foran og bak og Driving Assistant Pro i en "fully" charged...!?! Eller H&K anlegg i den?

2, hva pokker mener de med "oppgradert instrumentpanel"? Og er ikke det noe man forventer å få i en "fully" charged? Samme med soltak.

Hadde mest forventet at man fikk inkludert "individual"-valg på setetrekk, farger og styling i Supercharged sammenlignet med en fully charged. Altså alt finnes på begge, men skrudd opp eksklusiviteten i "supercharged".
Setevarme foran (og rattvarme) er standard på den bilen. Hvis du legger til ekte skinnseter så kan legge til setevarme bak også.

Koster å få skreddersydd sin egen BMW. Og ikke start med Porsche-konfiguratoren...
Mine I-Pace videoer

hELgenen

Sitat fra: daktari på lørdag 10. mai 2025, klokken 14:52Kommer litt an på hva kjøperen vil ha. Tror kanskje det oppleves gunstigere for mange å fullfinansiere med 0% rente og betale ned annen gjeld enn å få rabatt på bilen. Både gammel bilgjeld men også rammelån kredittlån etc.

Jeg vil ha en reell prisreduksjon. Om de setter opp prisen og så gir rentekampanje så er det jo slik de finansierer "tilbudet". Om Tesla hadde før pris på 540k og så satte opp prisen til 585k med rente til 0% så ville vel noen reagert?

Jeg fikk en dårlig følelse av det stuntet. Har oppfattet Polestar som veldig seriøse og troverdige..men det bildet klarte de fint å ødelegge nå.

Lurer på hva de eventuelt ville svart om jeg ringer dem og sier jeg kjøper P4 til pris før kampanje....

daktari

Sitat fra: hELgenen på lørdag 10. mai 2025, klokken 16:47
Sitat fra: daktari på lørdag 10. mai 2025, klokken 14:52Kommer litt an på hva kjøperen vil ha. Tror kanskje det oppleves gunstigere for mange å fullfinansiere med 0% rente og betale ned annen gjeld enn å få rabatt på bilen. Både gammel bilgjeld men også rammelån kredittlån etc.

Jeg vil ha en reell prisreduksjon. Om de setter opp prisen og så gir rentekampanje så er det jo slik de finansierer "tilbudet". Om Tesla hadde før pris på 540k og så satte opp prisen til 585k med rente til 0% så ville vel noen reagert?

Jeg fikk en dårlig følelse av det stuntet. Har oppfattet Polestar som veldig seriøse og troverdige..men det bildet klarte de fint å ødelegge nå.

Lurer på hva de eventuelt ville svart om jeg ringer dem og sier jeg kjøper P4 til pris før kampanje....
Det må du jo forsøke.
Mine I-Pace videoer

ToWalkOrDrive

Helt enig. Er vel litt som med innbyttepris, at hvis du sier du ikke har innbyttebil så kan du få prute mer. I hvert fall før. Sier du at de u ikke trenger lån kan de sikkert gi deg 45.000 ekstra rabatt, siden de sparer mye på å ikke subsidiere lån til deg.
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 10. mai 2025, klokken 23:56Helt enig. Er vel litt som med innbyttepris, at hvis du sier du ikke har innbyttebil så kan du få prute mer. I hvert fall før. Sier du at de u ikke trenger lån kan de sikkert gi deg 45.000 ekstra rabatt, siden de sparer mye på å ikke subsidiere lån til deg.

Mulig - men aldri opplevd at jeg får noen bedre deal uten innbytte.

Oddaa

Sitat fra: hELgenen på søndag 11. mai 2025, klokken 09:17
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 10. mai 2025, klokken 23:56Helt enig. Er vel litt som med innbyttepris, at hvis du sier du ikke har innbyttebil så kan du få prute mer. I hvert fall før. Sier du at de u ikke trenger lån kan de sikkert gi deg 45.000 ekstra rabatt, siden de sparer mye på å ikke subsidiere lån til deg.

Tror dette nå er mest en myte, de prøver heller å sette en «rett» innbyttepris.
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Oddaa på søndag 11. mai 2025, klokken 11:53
Sitat fra: hELgenen på søndag 11. mai 2025, klokken 09:17

Tror dette nå er mest en myte, de prøver heller å sette en «rett» innbyttepris.

Ja, var sikkert mer en ting som var vanligere før. Særlig om du hadde bil du ville bytte inn 😀 Kom sikkert an på hvor usellbar bil en kom dragende med.

E-Trond

Har nok opplevd både ekstra avslag og ingen avslag med og uten innbytte bil.
Kommer nett an på forhandler virker det som.

Lokal forhandler med liten omsetning ser ut til å gi bedre pris dersom du kommer uten innbytte bil.

Større forhandlere ser ut til å gi bedre pris, enten på innbyttebil eller nye bilen,mest sannsynlig fordi de er avhengig av høy omsetning?,selv med reduserte marginer.

ID 7 GTX
Ioniq  2020

ToWalkOrDrive

Sitat fra: E-Trond på søndag 11. mai 2025, klokken 23:40Har nok opplevd både ekstra avslag og ingen avslag med og uten innbytte bil.

Lokal forhandler med liten omsetning ser ut til å gi bedre pris dersom du kommer uten innbytte bil.

Større forhandlere ser ut til å gi bedre pris, enten på innbyttebil eller nye bilen,mest sannsynlig fordi de er avhengig av høy omsetning?,selv med reduserte marginer.

Og dersom en kommer med en bil som er litt gammel, og du f.eks. er hos en merkeforhandler og vil bytte inn vil sannsynligvis merkeforhandleren selge bilen din til en bakgårds-bilforhandler for en billig penge, siden sistnevnte også skal tjene penger. Så alt "kommer an på".

Daniel_0007

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 12. mai 2025, klokken 15:48
Sitat fra: E-Trond på søndag 11. mai 2025, klokken 23:40Har nok opplevd både ekstra avslag og ingen avslag med og uten innbytte bil.

Og dersom en kommer med en bil som er litt gammel, og du f.eks. er hos en merkeforhandler og vil bytte inn vil sannsynligvis merkeforhandleren selge bilen din til en bakgårds-bilforhandler for en billig penge, siden sistnevnte også skal tjene penger. Så alt "kommer an på".

Vel nå har flere merke forhandlere begynt med såkalte outlet utsalg hvor det virker som de bruker for dumpe biler til og ønsker minimalt med ansvar som i tillegg bryter loven.
https://www.tv2.no/broom/advarer-mot-a-kjope-pa-outlet/17377634/
Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 12. mai 2025, klokken 16:09
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 12. mai 2025, klokken 15:48

Vel nå har flere merke forhandlere begynt med såkalte outlet utsalg hvor det virker som de bruker for dumpe biler til og ønsker minimalt med ansvar som i tillegg bryter loven.
https://www.tv2.no/broom/advarer-mot-a-kjope-pa-outlet/17377634/

Ja, det har du jo helt rett i. Kom ikke på det med outlet. Bra NAF tar initiativ til å rydde opp mot denne cowboy-handelen. Det verste er at mange av bakgårds-brukthandlerne har hatt samme praksis. De har kjøpt bilen billig fra f.eks. Toyota merkehandler, og så stiller de bare bilen ut og setter en prislapp som er mye høyere enn de betalte. Da jeg spurte om de hadde tatt service og sjekket bilen fikk jeg bare svar: Nei, de hadde ikke mekanikere. Ble ikke bilkjøp der, da jeg like godt kunne kjøpe billigere fra privatperson.
Virker som de frykter det er masse feil, og ikke vil risikere å oppdage feilene, for så å måtte gjøre noe med dem.

ToWalkOrDrive

Bør nevnes for barnefamilier som ser etter bil med god bagasjeplass.

I huleste! Toyota kommer litt og litt nærmere å lage en skikkelig Norgesbil. Denne må jo begynne å bli skikkelig nærme. Mangler bare litt større batteri, men funker vel ok med ok ladehastighet (max 150kW).

Nye bZ4X Touring er 44 centimeter lengre og 2 centimeter høyere enn SUV-en. Stasjonsvogna strekker seg til 4,83 meter i lengden og 1,67 meter i høyden.

Utvidet lengde og høyde gir mer plass – inkludert 33 prosent mer bagasjerom sammenlignet med bZ4X
Det øker lasteromskapasiteten med 148 liter – til 600 liter
Leveres med både forhjulsdrift og firehjulsdrift (AWD)
AWD får maksimal effekt på 380 hk / 280 kW
Nytt 74,7 kWt litium-ion- høykapasitetsbatteri
Opptil 560 kilometer WLTP-rekkevidde
Planlagt lansering i Europa våren 2026

Variantene med firehjulsdrift yter 380 hk!!

Touring-utgaven kan trekke tilhengere på opp til 1500 kg, og har 70 kg som tillatt taklast.

Mr Oizo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 16. mai 2025, klokken 14:44Nye bZ4X Touring er 44 centimeter lengre og 2 centimeter høyere enn SUV-en. Stasjonsvogna strekker seg til 4,83 meter i lengden og 1,67 meter i høyden
Feil.
Den nye er 14 centimeter lengre enn den vanlige SUV versjonen, som er 469 centimeter lang. Så den er større, men ikke massivt mye større.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA