Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, ons 16. okt 2024, kl. 11:56

« forrige - neste »

vinterdekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fre 02. jan 2026, kl. 10:36Er et godt tilbud på Xpeng G6 det der.

Her er for øvrig det forrige gode tilbudet de hadde på G6 (fra mars i 2025), hvor de hev inn 3% rente, vinterhjul, hengerfeste og valgfri farge.

Det var før 25 oppdateringen riktignok, men de som kjøpte utgående modell gjorde ett bra kjøp.

Blir fristet til å prøvekjøre, bare for å finne ut om G6 kunne passet for ett kjøp ved en senere kampanje eller senere bruktkjøp.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på fre 02. jan 2026, kl. 11:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fre 02. jan 2026, kl. 10:36Er et godt tilbud på Xpeng G6 det der.

Her er for øvrig det forrige gode tilbudet de hadde på G6 (fra mars i 2025), hvor de hev inn 3% rente, vinterhjul, hengerfeste og valgfri farge.

Det var før 25 oppdateringen riktignok, men de som kjøpte utgående modell gjorde ett bra kjøp.

Blir fristet til å prøvekjøre, bare for å finne ut om G6 kunne passet for ett kjøp ved en senere kampanje eller senere bruktkjøp.

Ja, det er sant. Det var jo veldig mange forbedringer med ny G6, som ladehastighet. En fordel med den gamle var litt større batteri. Med tanke på avgiftsøkningen var det ikke så verst pris / rentekampanje på den nye.
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Polestar gir 0-rente ved 0 innskudd, i tillegg til rabatter verdt opp mot nesten 200K i "kundefordel" (ifølge dem selv) ved kjøp av Polestar 4. Her er nok rentebesparelsen en god slump av den summen...

Kan komme så lavt som 5799,- i månedlige avdrag i perioden med 0-rente...

https://www.tv2.no/broom/na-kan-du-spare-197000/18752062/

Må innrømme at dette virket fristende, men jeg forholder meg til planen om å bli gjeldfri innen den tiden renter påfaller, så får man heller se hva som tilbys når den tid kommer....
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Sitat fra: vinterdekk på fre 02. jan 2026, kl. 11:48Blir fristet til å prøvekjøre, bare for å finne ut om G6 kunne passet for ett kjøp ved en senere kampanje eller senere bruktkjøp.

Jeg har prøvekjørt. Dels fordi det begynner å dukke opp mange G9 i nabolaget og dels fordi G6 får gode tilbakemeldinger i tester.

Prøvekjøringen var en veldig positiv opplevelse. Komfortable seter (litt kort sittepute, men ikke krisekort), godt støydempet, understell som maskerer ut kanter og ujevnheter bra. Romslig kupe. Bagasjeplass tenker jeg er omtrent som i ID4, selv om litertallet er høyere. Muligens nesten større i ID4.

Fine standard 20" felger som ikke så ut til å være av typen som er veldig utsatt for kantkjøring.

360 kameraet som kunne aktiveres med et trykk på skjermen var veldig bra, med full oversikt rundt hele bilen og 3D visning.

Ettersom den dekker vårt behov for rekkevidde klarer jeg ikke umiddelbart se noen konkurrenter som matcher denne mtp pris, komfort og helhetsinntrykk selv om den dessverre mangler head-up og et par andre småting.

Litt synd vi så sjelden har behov for hurtiglading, for der smadrer Xpeng de aller fleste. LFP kjemien har fått noen kommentarer ift vinter-rekkevidde, men batteriet kan forvarmes før man kjører hjemmefra og rekkevidden er uansett mer enn god nok for oss.

Prøvesatt også G9 samtidig, som jeg foreløpig heller litt mot. Sitteputen har solid forlengelse og gir den støtten jeg forventer, men synes mykheten i setene i G6 faktisk var bedre. Massasje, varme/kjøling i bakseter, luftunderstell +++ taler for G9.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RJK

Sitat fra: RJK på tor 16. apr 2026, kl. 14:58Polestar gir 0-rente ved 0 innskudd, i tillegg til rabatter verdt opp mot nesten 200K i "kundefordel" (ifølge dem selv) ved kjøp av Polestar 4. Her er nok rentebesparelsen en god slump av den summen...
Må innrømme at dette virket fristende, men jeg forholder meg til planen om å bli gjeldfri innen den tiden renter påfaller, så får man heller se hva som tilbys når den tid kommer....
Og der følger Volvo opp med priskutt på nye ES90!

https://www.tv2.no/broom/massivt-priskutt-pa-helt-ny-volvo/18757751/

NYE PRISER: Slik ser ES90-prisene ut fra i dag. Tabell fra Volvo.

Altså ned hele 120,9K på den som går ned mest (Ultra AWD), dog det sies intet om rentekampanje!
Bosted Oslo

batterimannen

Sitat fra: RJK på tor 16. apr 2026, kl. 16:56
Sitat fra: RJK på tor 16. apr 2026, kl. 14:58Polestar gir 0-rente ved 0 innskudd, i tillegg til rabatter verdt opp mot nesten 200K i "kundefordel" (ifølge dem selv) ved kjøp av Polestar 4. Her er nok rentebesparelsen en god slump av den summen...
Og der følger Volvo opp med priskutt på nye ES90!

https://www.tv2.no/broom/massivt-priskutt-pa-helt-ny-volvo/18757751/

NYE PRISER: Slik ser ES90-prisene ut fra i dag. Tabell fra Volvo.

Altså ned hele 120,9K på den som går ned mest (Ultra AWD), dog det sies intet om rentekampanje!

Det koster å være kar, selv for bilprodusentene

https://www.tv2.no/broom/tapte-368000-pa-hver-solgte-bil/18765785/

I fjor endte Polestar på totalt 60.119 biler. Det var en økning på 34 prosent, Men de økonomiske resultatene er ikke lystig lesning.

Det svenske nettstedet Carup.se skriver nå at Polestar i fjor tapte hele 21,7 milliarder svenske kroner i 2025. Det tilsvarer et tap på ikke mindre enn 361.000 kroner for hver solgte bil. Med dagens kurs tilsvarer det i overkant av 368.000 kroner.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

RJK

Ja, at det koster, og krever at man er pengesterk, innen en stor og teknisk bransje som bilbransjen er, det er helt klart.

Og det blir ikke enklere av at man kommer inn i en sånn bransje med det som er/var "en ny nisje" med elbil der verden har stort sett vært bensin og diesel-drevet frem til nå, gjør det absolutt ikke enklere!

Da er det bra de har en så stor organisasjon som Geely i bakhånd, som er villig til å satse, mens bransjen er i utvikling og endring!
Bosted Oslo

Radial

Er en del merker som ikke vil overleve dessverre, Nio og Polestar er nok en av dem.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Svk

Hvilke kinabiler er fortsatt i salg om 10år!?
Tenker da i Norge.
Tesla? Lager de biler da? Eller kun roboter?selvkjørende biler? Som en ikke kan kjøpe? Bare betale for en tur via appen?

Radial

Sitat fra: Svk på tir 21. apr 2026, kl. 19:53Hvilke kinabiler er fortsatt i salg om 10år!?
Tenker da i Norge.
Tesla? Lager de biler da? Eller kun roboter?selvkjørende biler? Som en ikke kan kjøpe? Bare brtale for en tur via appen?

Tesla vil nok overleve så lenge de tjener penger på produktene sine, men der tror jeg faktisk ikke alt lykkes (AI/Robot) fordi det blir for dyrt for volum. 20-30k dollar for en humanoid er ganske stivt, de er neppe vedlikeholdsfrie eller uten klare begrensninger
Biler begynner de å kunne, det tok 10++år.

Men av de kinesiske, blir det interessant å se hvem som overlever.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Svk

Maxus personbil er jo ute allerede.
Voyah neste?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på tor 16. apr 2026, kl. 15:19
Sitat fra: vinterdekk på fre 02. jan 2026, kl. 11:48Blir fristet til å prøvekjøre, bare for å finne ut om G6 kunne passet for ett kjøp ved en senere kampanje eller senere bruktkjøp.

Jeg har prøvekjørt. Dels fordi det begynner å dukke opp mange G9 i nabolaget og dels fordi G6 får gode tilbakemeldinger i tester.

Prøvekjøringen var en veldig positiv opplevelse. Komfortable seter (litt kort sittepute, men ikke krisekort), godt støydempet, understell som maskerer ut kanter og ujevnheter bra. Romslig kupe. Bagasjeplass tenker jeg er omtrent som i ID4, selv om litertallet er høyere. Muligens nesten større i ID4.

Fine standard 20" felger som ikke så ut til å være av typen som er veldig utsatt for kantkjøring.

360 kameraet som kunne aktiveres med et trykk på skjermen var veldig bra, med full oversikt rundt hele bilen og 3D visning.

Ettersom den dekker vårt behov for rekkevidde klarer jeg ikke umiddelbart se noen konkurrenter som matcher denne mtp pris, komfort og helhetsinntrykk selv om den dessverre mangler head-up og et par andre småting.

Litt synd vi så sjelden har behov for hurtiglading, for der smadrer Xpeng de aller fleste. LFP kjemien har fått noen kommentarer ift vinter-rekkevidde, men batteriet kan forvarmes før man kjører hjemmefra og rekkevidden er uansett mer enn god nok for oss.

Prøvesatt også G9 samtidig, som jeg foreløpig heller litt mot. Sitteputen har solid forlengelse og gir den støtten jeg forventer, men synes mykheten i setene i G6 faktisk var bedre. Massasje, varme/kjøling i bakseter, luftunderstell +++ taler for G9.

Har du testet nye iX3? Den koster vel ca 830.000 inkl Fully Charged med hengerfeste og rattvarme, og bra lydanlegg.
Forresten...så nå at Xpeng G9 nå bare koster 640.000 inkl hengerfeste, og da får en 3% rente. Så da stiller de jo i helt forskjellig prisklasse. Men den BMW'en ser jo veldig lovende ut og, for de som har råd og vil bruke så mye på bil.
https://algardsauto.no/xpeng-g9/?gad_source=1&gad_campaignid=20998827003&gclid=CjwKCAjw46HPBhAMEiwASZpLRHWjwa2lXBuXd5VNiuUb9-1cjnR6-y5dh4sCYhsxuhhuxIrsmyXephoCk9IQAvD_BwE

https://elbil.no/test-bmw-ix3-50-xdrive/

daktari

Fastrente i 7 år, betyr det at hvis man selger bilen før det har gått 7 år så blir det overrente? Eller hvordan var det der med fastrentelån igjen?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på man 11. mai 2026, kl. 20:57Fastrente i 7 år, betyr det at hvis man selger bilen før det har gått 7 år så blir det overrente? Eller hvordan var det der med fastrentelån igjen?

Det er som regel om flytende rente er lavere enn fastrente at en må betale noe i mellom for å komme ut av avtalen. Her er det ikke fare for det. Ser en også kan velge flytende som starter på det samme.

Men har ikke lest vilkårene. En mister gjerne rentefordelen etter en har solgt om en f.eks. vil bytte ut om 4 år.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA