Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: daktari på søndag 16. februar 2025, klokken 10:41Jeg liker ikke lenke til X, men dette var godt skrevet.

https://x.com/politicsusa46/status/1890535997978402907
Har slettet X når det het Twitter og ble kjøpt av en viss fyr.
Har ikke tenkt å gi det noe klikk heller, så går glipp av dette uansett hva det er 🤷🏻

Electric cars in Norway

Denne på reddit er artig å følge for alle vi som mener Elon har gått fra å være kul til å bli helt canacas spik spenna gærn ;D  Pro DOGE Elon Musk - Følger Elon og hans selskaper

https://www.reddit.com/r/elonmusk/

arthur

Skremmende lesing!

!Yes, America Is Europe's Enemy Now
The Trump administration has gone way past revising the transatlantic alliance.

https://foreignpolicy.com/2025/02/21/yes-america-is-europes-enemy-now/
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Disse dukker opp på mange steder i London. Er blitt filmet og omtalt i redaktørstyrte media, så virker reelt.

Sprer dette seg videre så kan det påvirke salg mer enn først antatt.

daktari

Disse folkene i USA støttes og promoterer av Musk. Kjøper du Tesla så støtter du Trump som igjen støtter Putin.
Tesla=Putinmobil

Noen slapp Tass inn i Oval Office, mens Reuters og AP er utestengt.
Og Trump snakker uoffisielt med Putin.
https://youtu.be/iSW8ezOmYHs
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Sikkert godt å vite at din støtte til Tesla støtter autokratiet i full blomst.
Mine I-Pace videoer

daktari

Mine I-Pace videoer

Counterpointer

At Trump og for den saks skyld Musk sier de er for ytringsfrihet er kraftig ironisk og illustrerer det demokratiske underskuddet de nå har.

daktari

Helt klart. Dette har vært en valgkamp baser på løgner og lureri. Veldig trist.
Mine I-Pace videoer

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 13. mars 2025, klokken 20:04At Trump og for den saks skyld Musk sier de er for ytringsfrihet er kraftig ironisk og illustrerer det demokratiske underskuddet de nå har.
Er ikke dette typisk for både ekstreme høyre og venstre? Roper høyt om ytringsfrihet, men får de muligheten så er de de værste undertrykkerne.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på fredag 14. mars 2025, klokken 05:04
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 13. mars 2025, klokken 20:04At Trump og for den saks skyld Musk sier de er for ytringsfrihet er kraftig ironisk og illustrerer det demokratiske underskuddet de nå har.
Er ikke dette typisk for både ekstreme høyre og venstre? Roper høyt om ytringsfrihet, men får de muligheten så er de de værste undertrykkerne.
Har ikke hørt at Nord-Korea har preket om individets frihet og ytringsfrihet akkurat.
Mine I-Pace videoer

Øyvind.h

Det som er veldig spesielt i denne saken er at Musk og Trump så til de grader har frontet ytringsfrihet og "sannhet". Til og med med "konkurranser" og betaling for stemmer dersom de støtter ytringsfrihet.

Musk sin propagandaplattform ble kjøpt for å sikre "ytringsfrihet".

I praksis ser vi at de nå tar grep for å begrense ytringsfrihet med alvorlige trusler. Det begynner å bli en god del eksempler på dette.

Hensikten med den omfattende løgnpumpingen har naturligvis vært å få flest mulig til ikke å stole på nyheter slik at de i større grad vil tro på det budskapet Musk/Trump selv snekrer sammen.

Men Musks og Trumps lojale følgere later som om de ikke ser det som skjer. Alternativt avfeies det som msm/fake news/venstregærninger osv. Uansett hvor åpenbare løgnene er og hvor brutalt det blir, følger de med videre nedover i mørket med full støtte. Jeg lurer virkelig på hva som er for ille å være med på for disse følgerne. Ingen grenser?

Interessant nok ser jeg at de som støtter Musk/Trump/Tesla i kommentarfelt nå er de som sluker løgner fra Trump med søkke og snøre. Selv ikke det Musk og Trump selv har dementert har nådd inn til disse, og gjenbrukes i kommentarfelt.

Tidligere var de som forsvarte Tesla i kommentarfelt ofte reflekterte og kom med gode saklige begrunnelser. Nå ser det mest ut som trolling/bots eller folk som avfeier alle nyhetsmedier som falske.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 14. mars 2025, klokken 09:02Det som er veldig spesielt i denne saken er at Musk og Trump så til de grader har frontet ytringsfrihet og "sannhet". Til og med med "konkurranser" og betaling for stemmer dersom de støtter ytringsfrihet.

Musk sin propagandaplattform ble kjøpt for å sikre "ytringsfrihet".

I praksis ser vi at de nå tar grep for å begrense ytringsfrihet med alvorlige trusler. Det begynner å bli en god del eksempler på dette.

Hensikten med den omfattende løgnpumpingen har naturligvis vært å få flest mulig til ikke å stole på nyheter slik at de i større grad vil tro på det budskapet Musk/Trump selv snekrer sammen.

Men Musks og Trumps lojale følgere later som om de ikke ser det som skjer. Alternativt avfeies det som msm/fake news/venstregærninger osv. Uansett hvor åpenbare løgnene er og hvor brutalt det blir, følger de med videre nedover i mørket med full støtte. Jeg lurer virkelig på hva som er for ille å være med på for disse følgerne. Ingen grenser?

Interessant nok ser jeg at de som støtter Musk/Trump/Tesla i kommentarfelt nå er de som sluker løgner fra Trump med søkke og snøre. Selv ikke det Musk og Trump selv har dementert har nådd inn til disse, og gjenbrukes i kommentarfelt.

Tidligere var de som forsvarte Tesla i kommentarfelt ofte reflekterte og kom med gode saklige begrunnelser. Nå ser det mest ut som trolling/bots eller folk som avfeier alle nyhetsmedier som falske.

Du tar opp viktige punkter.

Jeg tror dessverre ikke «Elonistene» har noen begrensninger, når ikke hitlerhilsen og høyreekstreme holdninger er nok, så kan han gjøre akkurat hva han vil. Det er han mer og mer klar over også.

Det er når Trump og Musk starter med grunnlovsendringer, da må foten settes ned. Hvis ikke så blir det lengre periode enn bare fire år 🙈🏴�☠️🏴�☠️🏴�☠️🏴�☠️

turfsurf

Man ser jo at reaksjonene blir sterkere i USA, også blant MAGA folk. Mange som har reagert på tiltakene mot Canada f.eks.

Det store problemet er jo at høyesterett har gjort Trump ustraffbar, noe som i praksis gir han all makt. Alle som går i mot Trump blir jo truet på groveste vis.

Eneste måten dette kan bekjempes på er med militært kupp eller sivilt opprør (borgerkrig i praksis).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA