Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, tor 19. sep 2024, kl. 08:07

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på lør 15. mar 2025, kl. 07:13Eneste måten dette kan bekjempes på er med militært kupp eller sivilt opprør (borgerkrig i praksis).
Ehh Turf... dette ordner seg selv det der. Snart er det mellomvalget og om 4 er det på hue og ræ... ut for Donald

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 15. mar 2025, kl. 07:45
Sitat fra: turfsurf på lør 15. mar 2025, kl. 07:13Eneste måten dette kan bekjempes på er med militært kupp eller sivilt opprør (borgerkrig i praksis).
Ehh Turf... dette ordner seg selv det der. Snart er det mellomvalget og om 4 er det på hue og ræ... ut for Donald

Jeg tror det blir bråk lenge før mellomvalget. Tipper vi i løpet av få mnd vil se stadig flere demonstrasjoner...og før eller siden blir det voldelig.. og før du vet ordet av det blir militæret involvert..

Det som skjer i USA er dessvere ute av kontroll.  Når det smeller vet jeg ikke,men at det vil smelle lenge før Trump er ute av det hvite hus er jeg overbevist om. Mannen er ikke mentalt frisk..Han omgir seg med personer som heller ikke fremstår som mentalt friske..Klokkene tikker...

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lør 15. mar 2025, kl. 08:11
Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 15. mar 2025, kl. 07:45

Jeg tror det blir bråk lenge før mellomvalget. Tipper vi i løpet av få mnd vil se stadig flere demonstrasjoner...og før eller siden blir det voldelig.. og før du vet ordet av det blir militæret involvert..

Det som skjer i USA er dessvere ute av kontroll.  Når det smeller vet jeg ikke,men at det vil smelle lenge før Trump er ute av det hvite hus er jeg overbevist om. Mannen er ikke mentalt frisk..Han omgir seg med personer som heller ikke fremstår som mentalt friske..Klokkene tikker...
Vanskelig å si noe om tidslinjen, og enda vanskeligere å si noe om utfallet. Trump har mange på sin side, selv om det ikke er flertallet.

Men enig i at dette får konsekvenser før man kommer så langt som mellomvalget. Jeg håper på militært kupp (merkelig ting å si om USA), de har sverget en ed på å beskytte landet, ikke presidenten.

Å tro at dette ordner seg selv er like naivt som når europeiske politikere trodde man kunne handle rasjonelt med Russland.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på lør 15. mar 2025, kl. 08:11Det som skjer i USA er dessvere ute av kontroll.  Når det smeller vet jeg ikke,men at det vil smelle lenge før Trump er ute av det hvite hus er jeg overbevist om.
hELg....Nope. Du tar alt for mye Møllers tran  ;D dette roer seg dette her. Slapp av.

Husk at der borte er de vant til mye rart og de har jo hatt Donald før så de vet hva som kommer.

goggo

Sitat fra: turfsurf på lør 15. mar 2025, kl. 08:18Men enig i at dette får konsekvenser før man kommer så langt som mellomvalget. Jeg håper på militært kupp (merkelig ting å si om USA), de har sverget en ed på å beskytte landet, ikke presidenten.

Å tro at dette ordner seg selv er like naivt som når europeiske politikere trodde man kunne handle rasjonelt med Russland.

Huff, jeg er nesten enig med deg mht militærkupp... 
Det mest skremmende synes jeg er at Demokratene er så passive. De gjør jo f...imeg ingenting for å posisjonere nye kandidater hverken til presidentvalg eller andre valg. Det gjorde de ikke under Trump1 perioden heller.
Den eneste politiker med litt makt i USA som nå sier fra om galskapen er jo gode gamle Bernie Sanders, men han har vel også gitt opp det demokratiske partiet etter at de boikottet ham foran 2016 valget. Jeg tror Bernie nå har definert seg som uavhengig.

Tenk på dette folkens: Hvis ikke det demokratiske partiet hadde boikottet sin egen kandidat Bernie Sanders foran 2016 valget, så hadde USA (og vi) sluppet hele denne Trump/Elon galskapen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bernie_Sanders

Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Electric cars in Norway

Sitat fra: goggo på lør 15. mar 2025, kl. 08:31
Sitat fra: turfsurf på lør 15. mar 2025, kl. 08:18Men enig i at dette får konsekvenser før man kommer så langt som mellomvalget. Jeg håper på militært kupp (merkelig ting å si om USA), de har sverget en ed på å beskytte landet, ikke presidenten.

Det mest skremmende synes jeg er at Demokratene er så passive. De gjør jo f...imeg ingenting for å posisjonere nye kandidater hverken til presidentvalg eller andre valg. Det gjorde de ikke under Trump1 perioden heller.
Den eneste politiker med litt makt i USA som nå sier fra om galskapen er jo gode gamle Bernie Sanders, men han har vel også gitt opp det demokratiske partiet etter at de boikottet ham foran 2016 valget. Jeg tror Bernie nå har definert seg som uavhengig.

Tenk på dette folkens: Hvis ikke det demokratiske partiet hadde boikottet sin egen kandidat Bernie Sanders foran 2016 valget, så hadde USA (og vi) sluppet hele denne Trump/Elon galskapen.

Hugo

Ja maybe maybe....

Synes ikke Bernie gjorde seg på skjermen. Han mista garderoben som de sier i fotball om dumpa trenere.

What-a-watt

goggo

Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 15. mar 2025, kl. 08:35Synes ikke Bernie gjorde seg på skjermen. Han mista garderoben som de sier i fotball om dumpa trenere.

Vanligvis så gidder jeg ikke å svare på sånne kommentarer, men hva f.. er det du babler om??

Bernie var jo i ferd med å modernisere det demokratiske partiet, og det ville gamlingene i partiet ikke ha noe av. Derfor rømte flesteparten av de progressive unge velgerne fra partiet og de stemte på Trump for å få rydda opp i systemet (drain the swamp, som Trump sa.)

Hugo

turfsurf

Sitat fra: goggo på lør 15. mar 2025, kl. 08:31Tenk på dette folkens: Hvis ikke det demokratiske partiet hadde boikottet sin egen kandidat Bernie Sanders foran 2016 valget, så hadde USA (og vi) sluppet hele denne Trump/Elon galskapen.
Bernie Sanders blir oppfattet som alt for venstreradikal av den jevne amerikaner. I tillegg må jeg si at han ikke er spesielt karismatisk som faktisk har ganske stor betydning for om man får stemmer eller ikke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

Sitat fra: turfsurf på lør 15. mar 2025, kl. 08:48
Sitat fra: goggo på lør 15. mar 2025, kl. 08:31Tenk på dette folkens: Hvis ikke det demokratiske partiet hadde boikottet sin egen kandidat Bernie Sanders foran 2016 valget, så hadde USA (og vi) sluppet hele denne Trump/Elon galskapen.
Bernie Sanders blir oppfattet som alt for venstreradikal av den jevne amerikaner. I tillegg må jeg si at han ikke er spesielt karismatisk som faktisk har ganske stor betydning for om man får stemmer eller ikke.

Jeg bodde i USA under opptakten til 2016 valget, og jeg kan fortelle deg at det var veldig mange amerikanere som sa/tenkte at endelig er det håp for at Demokratene igjen skal bli et parti for folket og ikke for pengemakta på samme måte som Republikanerne hadde blitt.
Mange amerikanere har sett seg lei på at de skal bli gjeldsslaver for livet hvis de havner på sykehus f.eks, og de håpet at hele USA skulle få et like bra system for finansiering av helsevesenet som det Bernie og andre politikere hadde fått til i Vermont. Og som de har i Canada, og vi her i Europa selvfølgelig.

Det var ikke velgerne - det var ledelsen i det demokratiske partiet - med sterk pengestøtte fra helseindustrien - som skviset Bernie ut.

Men vi behøver ikke å bli enige om dette, jeg trekker meg stille og rolig ut av denne diskusjonen nå.
Må ta meg en tur i skogen i det fine været :)

Mvh
Hugo

What-a-watt

hELgenen

Sitat fra: goggo på lør 15. mar 2025, kl. 08:31

Hugo

Det som er skremmende er jo nettopp det at demokratene ikke klarer å samle seg om en god kandidat.
Problemet er at det trolig var like mye galskap på venstre siden som høyre siden i USA og nesten uansett hva man gikk for så måtte man holde seg for nesen ved stemmeurnene.  Den eneste veien ut av dette er opprør - og jeg tror det vil komme.....kanskje raskere enn vi tror.

Counterpointer

Bernie Sanders fremstår som fornuftens stemme for oss her i Norge, sikkert for fornuftige amerikanere også.

Men han oppfattes generelt som for langt til venstre og mange mener han er kommunist. Personlig så har jeg sansen for han, men han er så langt fra ungdom som det går ann å komme. De har hatt nok gamle gubber nå.........

Håper goggo kommer tilbake etter turen ut, jeg også 🤞🏼

Mitt håp er mellomvalget, har hverken tro på at det blir militærkupp eller håper at det blir det.

Til trådens tema, så kan det vel ikke lengre være tvil om at å kjøpe ny Tesla nå er støtte til Trump og Musk sitt politiske prosjekt. Og det prosjektet ser stadig mer skadelig ut.
All sammenligning med Trump 1 er ikke lengre aktuell!

goggo

Sitat fra: Counterpointer på lør 15. mar 2025, kl. 16:09Bernie Sanders fremstår som fornuftens stemme for oss her i Norge, sikkert for fornuftige amerikanere også.

Men han oppfattes generelt som for langt til venstre og mange mener han er kommunist. Personlig så har jeg sansen for han, men han er så langt fra ungdom som det går ann å komme. De har hatt nok gamle gubber nå.........

Håper goggo kommer tilbake etter turen ut, jeg også 🤞🏼

Mitt håp er mellomvalget, har hverken tro på at det blir militærkupp eller håper at det blir det.

Til trådens tema, så kan det vel ikke lengre være tvil om at å kjøpe ny Tesla nå er støtte til Trump og Musk sitt politiske prosjekt. Og det prosjektet ser stadig mer skadelig ut.
All sammenligning med Trump 1 er ikke lengre aktuell!

Hadde en fin tur med min "flyvende Twizy" :), og en liten spasertur også..

Vi ser i alle fall ut til å være enige om en ting; at vi ikke ville kjøpt hverken ny eller brukt Tesla nå.
Men jeg beholder nå min 6 år gamle Model3, som jeg tross alt er en veldig fornøyd med.

Det er godt å se at "Tesla" ikke er enig med Elon om den amerikanske politikken, så det er jo tross alt håp.
https://abcnews.go.com/US/tesla-letter-tells-trump-administration-worried-tariffs/story?id=119796605

Mvh
Hugo

Electric cars in Norway

Sitat fra: goggo på lør 15. mar 2025, kl. 08:45
Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 15. mar 2025, kl. 08:35Synes ikke Bernie gjorde seg på skjermen. Han mista garderoben som de sier i fotball om dumpa trenere.

Vanligvis så gidder jeg ikke å svare på sånne kommentarer, men hva f.. er det du babler om??

Det var da voldsomt til oppførsel😁 men antar at du fikk roet deg ned på stranda

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA