Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID.7 Tourer - priser, størrelser, egenskaper m.m.

Startet av daktari, mandag 19. februar 2024, klokken 21:21

« forrige - neste »

Asterix

Sitat fra: Kires på torsdag 14. mars 2024, klokken 13:13Volkswagen Norge sier levering til høsten
Det er stor forskjell på hva Volkswagen/Møller sier og hva som er faktum. Det er store forsinkelser i produksjonen av ID4/ID5 GTX. Har selv en ID4 GTX i bestilling. Møller lovte på tro og ære i høst at bilen skulle bli levert i uke 6. Nå er vi snart i uke 12 og bilen min står fortsatt på produksjonsbåndet. Møller/Volkswagen har ingen forklaring på forsinkelsen og ingen estimater på når den vil bli levert. Det er dessverre mange i samme situasjon som meg. Kommer bilen min i mai så er vi på 8 mnd leveringstid.

torerik

Er det kun GTX som kan bestilles med firehjulstrekk..? Hvis ja må vel det være en tabbe, antar den blir en del dyrere med større batteri og mer utstyr.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Electric cars in Norway

Sitat fra: torerik på torsdag 14. mars 2024, klokken 23:17Er det kun GTX som kan bestilles med firehjulstrekk..? Hvis ja må vel det være en tabbe, antar den blir en del dyrere med større batteri og mer utstyr.
Synes generelt sett det er feil av VAG å la GTX bli noe annet enn bare 4wd. Merkelig prioritering :'( ødelegger jo GTX poenget. Ja 4motion er der fortsatt men GTX svinger jo mer da.

daktari

Gtx er sport, 4motion er awd. Hvorfor de går for gtx istedet for gti har kanskje med beskyttelse av bensin-grenen?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2024, klokken 08:22Gtx er sport, 4motion er awd. Hvorfor de går for gtx istedet for gti har kanskje med beskyttelse av bensin-grenen?
Dak.... :+1: Jepp men du er enig i at gtx svinger mer enn 4m... ? Synes to og tre bokstav forkortelser på biler med høy ytelse kler bilene, uansett elbilmerke. 4m....det blir for seigt

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 15. mars 2024, klokken 08:44
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2024, klokken 08:22Gtx er sport, 4motion er awd. Hvorfor de går for gtx istedet for gti har kanskje med beskyttelse av bensin-grenen?
Dak.... :+1: Jepp men du er enig i at gtx svinger mer enn 4m... ? Synes to og tre bokstav forkortelser på biler med høy ytelse kler bilene, uansett elbilmerke. 4m....det blir for seigt
Tja, jeg er blitt så gammel at jeg ville valgt "ultra comfort" foran GTX, M-sport og S-line hver dag.

Heller ikke så fan av røde, knallgrønne eller blå interiørpynt heller.

Aller helst ville jeg hatt XC, allroad eller cross country-modell av ID.4 og 7, med litt mer bakkeklaring. Totalt andre veien altså.
Mine I-Pace videoer

torerik

Ja, men virker som at iD7 inntil videre kun får 4x4 på GTX? 4motion kommer sikkert, men de burde jo hatt den tilgjengelig nå.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

daktari

Sitat fra: torerik på fredag 15. mars 2024, klokken 23:16
Ja, men virker som at iD7 inntil videre kun får 4x4 på GTX? 4motion kommer sikkert, men de burde jo hatt den tilgjengelig nå.
Enig, klassisk tysk metodikk: posjonere ut modeller og opsjoner slik at de ivrigste kjøper flere ganger.
Mine I-Pace videoer

Electric cars in Norway

SitatEnig, klassisk tysk metodikk: posjonere ut modeller og opsjoner slik at de ivrigste kjøper flere ganger.
Det virker jo det med den metodikken

OlaM

Bare endre det til å bety induksjon heller enn injeksjon. Gran Turismo Induzione!

'21 3LR

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

daktari

Mine I-Pace videoer

obay

599 for GTX exclusive inkl 3år service og vinterdekk må vell være en kurrant pakke? Mulighet for finansiering på 2,99% også

daktari

Sitat fra: obay på tirsdag 09. juli 2024, klokken 17:26599 for GTX exclusive inkl 3år service og vinterdekk må vell være en kurrant pakke? Mulighet for finansiering på 2,99% også
Særlig hvis man sammenligner med prisene for en Passat 4motion noen år tilbake siden.
Mine I-Pace videoer

Rosstopher

Isolert sett og historisk veldig gode priser. Det gjenstår å se hvor mange som velger denne over Model Y, som med største batteriet og firehjulstrekk koster godt over 100k mindre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA