2023.32.x

Startet av sjokomelk, fredag 08. september 2023, klokken 22:42

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: førategangtesla på søndag 22. oktober 2023, klokken 13:37
Sitat fra: Handyman på søndag 22. oktober 2023, klokken 12:22
Sitat fra: førategangtesla på søndag 22. oktober 2023, klokken 11:58.... er det en plass jeg kan finne ut konkret hva de forskjellige versjoner av oppdateringer gjør?...
https://www.notateslaapp.com/software-updates/
Jeg bruker notateslaapp så den er jeg klar over, jeg tenker mer konkret på hva slags bug fixes i de forskjellige versjonene av samme oppdatering. Jeg merker ikke forskjell på 2023.32.4/32.7/32.9 etc. Det er ikke viktig men det kunne være gøy å se om man merker forskjell hvis man er obs på det.
Det som ikke er nevnt hos notateslaapp er neppe beskrevet andre steder heller. De baserer infoen på endringer som brukerne avdekker og melder inn til dem.
Tesla sier så og si aldri noe om feil de retter, de informerer vel bare om nye/endrede funksjoner. Det er ikke uvanlig at man ikke merker forskjell mellom versjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kengabonga

Har lagg til merke noe jeg ikke har sett tidligere. Ved kjøring med tilhenger ser det ut som jeg har en BMW bak meg. kan ikke huske det har vært sånn før? Hengeren er selvsagt plugget i og alle lys virker, trailer mode kommer på av seg selv og lyser blått, så tror ikke det er noe med tilhengeren. Får heller ingen piping eler lignende ved rygging. Tydeligvis bare visualiseringen som ikke skjønner at det er en tilhenger.
Andre som har sett noe slikt?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

sjokomelk

Må være FSDß-koden og visualiseringen som ikke tar høyde for tilhenger som du selv sier. Den delen av Autopilot ser bare at det er et kjøretøy tett oppi hekken på bilen, og har ikke fått info fra tilhengermodulen om at det henger noe der. Morsom bug om ikke noe annet. :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Kengabonga

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 17:24Må være FSDß-koden og visualiseringen som ikke tar høyde for tilhenger som du selv sier. Den delen av Autopilot ser bare at det er et kjøretøy tett oppi hekken på bilen, og har ikke fått info fra tilhengermodulen om at det henger noe der. Morsom bug om ikke noe annet. :laugh:

Ja. Nesten som man blir litt paranoid   :laugh:

geear

Har hatt det sånn mange ganger før over mange år. Motorsykler, lastebiler, tilsynelatende til og med folk helt bakpå fangeren der. Kan bli lettere skeptisk i full fart.. 😅

førategangtesla

Jeg er på 2023.32.9, var ute en kjøretur i dag i regnvær, satte på autopilot og da gikk selvfølgelig vindusviskerene fra nivå 1 intervall og i auto med følgende altfor hurtig intervall (altså full rulle)  :laugh:

Men i dag selv på kjøring i autopilot så kunne jeg justere tilbake til viskere på intervall 1. Er det slik nå at vi kan kjøre i autopilot uten at viskerene trenger å stå på auto?

OlaM

Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 19:42Men i dag selv på kjøring i autopilot så kunne jeg justere tilbake til viskere på intervall 1. Er det slik nå at vi kan kjøre i autopilot uten at viskerene trenger å stå på auto?

Har det ikke vært sånn hele tiden? Manuell er greit, men off er ikke.
'21 3LR

førategangtesla

Sitat fra: OlaM på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 20:55
Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 19:42Men i dag selv på kjøring i autopilot så kunne jeg justere tilbake til viskere på intervall 1. Er det slik nå at vi kan kjøre i autopilot uten at viskerene trenger å stå på auto?

Har det ikke vært sånn hele tiden? Manuell er greit, men off er ikke.

Ok  :laugh:  kanskje det, veldig greit likevel  :laugh:

Handyman

Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 19:42Jeg er på 2023.32.9, var ute en kjøretur i dag i regnvær, satte på autopilot og da gikk selvfølgelig vindusviskerene fra nivå 1 intervall og i auto med følgende altfor hurtig intervall (altså full rulle)  :laugh:
Har du forsøkt å behandle området foran kamera med hydrofobisk middel?

førategangtesla

Sitat fra: Handyman på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 21:20
Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 19:42Jeg er på 2023.32.9, var ute en kjøretur i dag i regnvær, satte på autopilot og da gikk selvfølgelig vindusviskerene fra nivå 1 intervall og i auto med følgende altfor hurtig intervall (altså full rulle)  :laugh:
Har du forsøkt å behandle området foran kamera med hydrofobisk middel?

Ja, jeg har coatet frontruten. Jeg vurderte å ikke coate forann kamera, men valgte å ta hele ruta når jeg først var i gang. Det var mest for å slippe å bruke viskerene i 60+ kmt og til det bruket så fungerer det knall.

Ellers så har jeg ikke merket store forskjellen på autoviskerene med eller uten coating, av og til fungerer det greit/av og til så går viskerene raskt.

Mulig at jeg kan prøve å polere opp forann kamera etterhvert for å se om det kan hjelpe uten coatingen.

Kim-

Første gang siden jeg fikk Y at jeg fikk en KRAFTIG brems med AP på. Bremsene høgget til som nødbrems. Var på 4-felts motorvei, så burde ikke være noe med veien. Hadde foten rett ved pedalen så varte ikke lenge, men det var såpass at det ga meg økt puls
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mobileum

Da har du iallfall fått følelsen av hvordan mange av oss har det daglig/ukentlig.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Sitat fra: Mobileum på søndag 29. oktober 2023, klokken 08:17Da har du iallfall fått følelsen av hvordan mange av oss har det daglig/ukentlig.
Sierøst? Så ofte? Har selv hatt Tesla siden mars -19 (87kkm) og har kun hatt to litt kraftige bremsinger. De var ikke i nærheten av nødbrems, men ubehagelige.

Mobileum

Ja, seriøst! Hva slags veier kjører du normalt på? Jeg kjører ca. 70% på motorvei.

Vi snakker om 3 typer fantombremsing.

Den som helt uprovosert hogger inn bremsene på en motorvei i stor hastighet.
Den som pent og pyntelig reduserer farten når den tror det skal være slik på grunn av feil i navdatabasen.
Den som inntreffer når den tror den treffer en stor eller bred  bil i en sving.

Det er den første som er ille. Da barnebarna var yngre, holdt de seg for ørene hver gang det skjedde i frykt for å høre ukvemsord fra sjåføren. "Fantombjems" var et kjent begrep.

Den andre er bare irriterende, og den tredje kan av og til unngåes.

Jeg skal moderere meg til ukentlig fordi det har blitt noe bedre gjennom tidene. Fikk min første fantombrems av den værste typen på vei hjem fra Drammen etter henting av bilen 29 sept. 2018. Var på vei til å snu for å levere den tilbake. Burde kanskje ha gjort det....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Sitat fra: Mobileum på søndag 29. oktober 2023, klokken 11:20Ja, seriøst! Hva slags veier kjører du normalt på? Jeg kjører ca. 70% på motorvei.

Vi snakker om 3 typer fantombremsing.

Den som helt uprovosert hogger inn bremsene på en motorvei i stor hastighet.
Den som pent og pyntelig reduserer farten når den tror det skal være slik på grunn av feil i navdatabasen.
Den som inntreffer når den tror den treffer en stor eller bred  bil i en sving.

Det er den første som er ille. Da barnebarna var yngre, holdt de seg for ørene hver gang det skjedde i frykt for å høre ukvemsord fra sjåføren. "Fantombjems" var et kjent begrep.

Den andre er bare irriterende, og den tredje kan av og til unngåes.

Jeg skal moderere meg til ukentlig fordi det har blitt noe bedre gjennom tidene. Fikk min første fantombrems av den værste typen på vei hjem fra Drammen etter henting av bilen 29 sept. 2018. Var på vei til å snu for å levere den tilbake. Burde kanskje ha gjort det....
Kjører kanskje 80% på 4-felts motorvei (bla. til og fra jobb). Primært i E18 mellom Sørlandet og Oslo. Resten er lokalveier og landeveier i Agder/Telemark, blandt annet til og fra hytta på fjellet i helgene, samt noen langturer i Sverige og Danmark.
De to siste kjenner jeg jo godt til, men de kan gjerne unngås når man kjenner veiene og ser situasjonen komme.
Som sagt så har jeg/vi ikke opplevd den første (nødbrems) mer en to ganger. Det er jeg veldig glad for.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA