TMY bremseservice

Startet av Stjerneglis, ons 21. jun 2023, kl. 08:43

« forrige - neste »

Stjerneglis

Jeg lagde igår kveld en request i Tesla-appen på bremseservice på Rud for min snart 2 år gamle TMY med 20000 km. Overraskelsen var stor da jeg fikk time 7:30 i dag morges. Møtte opp med bilen og fikk medlding om kontaktløs service osv. men gikk likevel inn og spurte om det var mulig å vente mens jobben ble gjort. Fikk først høre at det ikke var mulig. Da kundekontakten sjekket serviceordren nærmere fikk jeg beskjed om at bremseservice ikke er nødvendig på bilen min og jeg skulle heller vente med dette til vinteren og heller bruke pengene på ferien... Videre kunne jeg også bruke 3.parts verksteder på jobber som dette. Ble litt overrasket siden det er jo greitt å få renset og smurt opp uansett om det var vinter eller sommer. Jeg velger å se positivt på dette siden verkstedet ikke er ute etter jobben selv om de virker å ha grei kapasitet i disse dager.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Marzo

Var det noen som så på bilen?

Stjerneglis

Sitat fra: Marzo på ons 21. jun 2023, kl. 11:17Var det noen som så på bilen?

Han var med ut for sjekke at servicemocdus var fjernet. Så ikke noe mer enn det. Har dog strøkne bremseskiver uten rust fortsatt, visuelt.

Radial

Bør gjøres etter vinterens herjinger årlig dette.
Kombinasjonen aluminium og stål+ veisalt betyr korrosjon om det ikke rengjøres jevnlig.

Måtte smøre opp glidepinnene bak med silikon fett på første runde, de satt fast selv om det var fett på de.
Fungert fint siden.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Stjerneglis

Kan godt hende at Tesla Rud ikke er interessert i flere jobber i disse tider rett før fellesferien begynner for å få ryddet opp i jobblista... Men rart at jeg fikk timeavtale rett over natta da.

Hadde jeg satt igjen bilen og dratt så hadde de muligens utført jobben  ::)

Klykken