SW 3.2 - erfaringer, tips

Startet av daktari, ons 10. mai 2023, kl. 17:33

« forrige - neste »

Øyvind.h

I dag fikk jeg logget inn med hovedbruker igjen og i in car shop, så nå er alle de gamle funksjonene på plass i appen.
Sendte også en drøss med bilder som support ba om.

Tar det som underholdning :D
Det viktigste er at Tibber har kontakt med bilen og kan fylle den med billig strøm i morgen! Veldig fint med sånne lave perioder gjennom uka som gir nesten gratis lading av bilen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

PS jeg fikk en (meningsløs?) ota allerede i dag. Eneste som er nytt er at sw nå vises som 3.2, ikke 3.2.0.

Forøvrig ryktes at nye biler nå leveres med sw 3.5, så får vi se om den dukker opp også.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

TJV

Da har jeg fått denne oppdateringen. Uten å ha sjekket så mye gjennom alle ting/menyer så finner jeg «toveis lading». Har gått meg hus forbi at det var en del av oppdateringen. Med bildet under så menes vel at bilen har fått V2G og ikke V2L ? Noen som vet om det er sjanse for bilen å få V2L på sikt?
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

daktari

Sitat fra: TJV på fre 26. mai 2023, kl. 18:19Da har jeg fått denne oppdateringen. Uten å ha sjekket så mye gjennom alle ting/menyer så finner jeg «toveis lading». Har gått meg hus forbi at det var en del av oppdateringen. Med bildet under så menes vel at bilen har fått V2G og ikke V2L ? Noen som vet om det er sjanse for bilen å få V2L på sikt?
V2L kan vel alltids komme, men hva behøves av hw? V2G er det åpenbart hw for allerede.
Mine I-Pace videoer

daktari

Tips: har i all tid slitt med varsel om "data oppbrukt, du kan kjøpe datapakker osv.osv."
I dag gikk jeg inn på Cubic sine sider. Jeg hadde tidligere den gratispakken og deretter et 3 måneders abo.

Nå valgte jeg "fjern bilen" fra Cubic og vipps car varselet borte! Det var bare en meningsløs reklame!

PS nettradio funker like fint uten abo!
Mine I-Pace videoer

igniztion

V2G er nok ikke noe man ser noe til med det første. Det går per i dag ikke an å kjøpe en ladeboks som støtter dette så vidt jeg vet. Det er nok mange utfordringer rundt teknologi og slikt for at nettleverandøren skal støtter slikt.

V2L burde derimot være mulig med en lignende enhet som f.eks Ioniq 5, men V2L har aldri vært nevnt i noen kommunikasjon fra VAG jeg kan finne.

Ref nettradio så er dette inkludert så lenge man har We Connect Plus. We Connect Plus er gratis første tre årene.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

turfsurf

Sitat fra: igniztion på lør 27. mai 2023, kl. 01:56V2L burde derimot være mulig med en lignende enhet som f.eks Ioniq 5, men V2L har aldri vært nevnt i noen kommunikasjon fra VAG jeg kan finne.
V2L/V2H/V2G er jo i prinsippet alle det samme, det er jo bare hva som skjer etter strømmen forsvinner ut av bilen som er forskjellen. Det, og hvem som styrer strømuttaket (hus, nettoperatør, direkte last).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

igniztion

Sitat fra: turfsurf på lør 27. mai 2023, kl. 06:12V2L/V2H/V2G er jo i prinsippet alle det samme, det er jo bare hva som skjer etter strømmen forsvinner ut av bilen som er forskjellen. Det, og hvem som styrer strømuttaket (hus, nettoperatør, direkte last).

Ja, jeg ser jeg var litt utydelig. Det er ganske mange utfordringer som må løses før strømmen kan gå til hjemmet eller til strømnettet. Selv om bilen støtter det og det finnes veggbokser som støtter det, må også netteierne og strømselskapene ha løsninger for det. I alle fall V2G.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hELgenen

Mobil appen er mer eller mindre ubrukelig etter oppdatering. Kan ikke se ladestatus f.eks..kun klima

Får opp en dustemelding om begrensede we connect tjenester.

Har logget inn og fått registrert meg som bruker i bilen...og fått 1 oppdatering..men det er ingenting nytt mhp å få mobil app til å snakke med bilen....

Hjelp....

Happytroll

Sitat fra: hELgenen på ons 31. mai 2023, kl. 18:09Mobil appen er mer eller ubrukelig etter oppdatering.

Får opp en dustemelding om begrensede we connect tjenester.

Har logget inn og fått registrert meg som bruker i bilen...og fått 1 oppdatering..men det er ingenting nytt mhp å få mobil app til å snakke med bilen....

Hjelp....

Har du lastet ned We Connect og We Connect Plus i in-car shop?

Får du synkronisert hovedbruker?

Flere som har opplevd jokkmokk mellom app og bil etter oppdatering. Hvis du får tatt et screenshot av feilmelding, og poste her, så skal jeg se om det var det samme jeg har / hadde:)
[/quote]
ID4 Pro 2022

hELgenen

Det er ingen apper i shop for bil...har kommet inn der,men utvalget er tomt.

Hadde jo we connect appen for mobil fra før..

Får ikke synket hovedbruker nei..

hELgenen

Der har du meldingen jeg får opp i app..Du kan ikke vise dette vedlegget.

Mrk jeg ER innlogget i bilen...står i alle fall mitt navn der

Happytroll

Sitat fra: hELgenen på ons 31. mai 2023, kl. 18:47Det er ingen apper i shop for bil...har kommet inn der,men utvalget er tomt.

Hadde jo we connect appen for mobil fra før..

Får ikke synket hovedbruker nei..

Har du tittet litt oppover i tråden på noen av de bildene jeg har postet? Ser dine feilmeldinger omtrent slik ut?

I så tilfelle, desverre ingenting du har gjort feil, eller noe du selv kan fikse (tro meg, jeg prøvde  ;))

Opprett kontakt med We Conncect Support, først via telefon, så sender de deg en epost der du får et saksnummer, svar på den eposten med hva som er feil, og gjerne med bilder. Så får du svar etter noen virkedager, og du må sikkert gjennom en smørbrødliste med tiltak. Pussig nok, veldig "tysk";)

Legger ved bilde av min app når jeg hadde feil, mistenkelig likt din. Bilde to er slik det er idag når det fungerer
ID4 Pro 2022

hELgenen

Nå har jeg kontakt med bilen slik det var før oppdatering.

Dvs det er som før kun hovedsaklig forvarming og ønsket ladenivå jeg kan sette i app. Jeg hadde håpet på noe mer,men da er alt som før. Litt mer info i displayet i bilen og det er det? Føler det var en lite verdt oppdatering om det da ikke er noe mer jeg har gått glipp av. Det står noe om mobilnøkkel som ikke støttes av bil,Administrer enheter som ikke støttes av bil,online tyverialarm som ikke støttes av bil,varsler som ikke støttes av bil. Mao null nytt av verdi foruten litt mer info i displayet i bilen. Snakk om storm i vannglass.

Happytroll

Sitat fra: hELgenen på ons 31. mai 2023, kl. 21:50Nå har jeg kontakt med bilen slik det var før oppdatering.

Dvs det er som før kun hovedsaklig forvarming og ønsket ladenivå jeg kan sette i app. Jeg hadde håpet på noe mer,men da er alt som før. Litt mer info i displayet i bilen og det er det? Føler det var en lite verdt oppdatering om det da ikke er noe mer jeg har gått glipp av. Det står noe om mobilnøkkel som ikke støttes av bil,Administrer enheter som ikke støttes av bil,online tyverialarm som ikke støttes av bil,varsler som ikke støttes av bil. Mao null nytt av verdi foruten litt mer info i displayet i bilen. Snakk om storm i vannglass.
Mnja, litt rett har du, hvis du forventet deg Windows Vista til Windows 7 endring;)

Men du har en feil i ditt system, samme som jeg hadde. Du mangler mest sannsynlig We Connect Plus, som du igjen må installere fra in-car shop. Dersom du ikke har noe innhold der, så må du kontakte We Connect Support. Når du får installert dette, så vil bilen synkronisere med appen, og låse opp alt det du ikke har. Plug and Charge, parkeringsposisjon, osv.

Se bilde med der du kan velge synkronisere med bil, tipper den ikke er tilgjengelig i appen din nå.
ID4 Pro 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA