Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har fått SW oppdatering via OTA for id.5 GTX?

Startet av Tukla, tirsdag 02. mai 2023, klokken 18:10

« forrige - neste »

Tukla

Har hatt min id.5 GTX i snart 10 måneder uten en eneste oppgradering til systemet. Det gjør meg urolig for om VW er i stand til å håndtere elbiler på en god nok måte. Versjonsnummeret står stille på 3.0 og melder at ingen oppgraderinger er tilgjengelig.

Masse småting med infotainment som irriterer og jeg gjerne skulle sett ble fikset. Bl.a. hender det at begge skjermene blir svarte under kjøring, dvs jeg må kjøre i "blinde". Det hjelper ikke med restart.

Har ringt VW forhandleren som "hadde hørt  om det fra andre også" og det skal rettes i nye versjoner. Det er jo bra løsningen med denne modellen når de tilbyr OTA, men synes 10+ måneder for å få det ut er mye dårligere enn det jeg hadde trodd. Vil derfor høre om det er noen andre som har fått oppdateringer og om en gjorde noe ekstra for å få det til.

jan-c

Min ID.5 GTX ble ferdig produsert i uke 48/2022. Da jeg fikk den utlevert, var versjon 3.1 installert. Jeg startet på 50 minutter hjemtur, og fikk beskjed om at oppdatering var tilgjengelig. Jeg takket "ja", og da jeg parkerte hadde jeg versjon 3.2.

Jeg synes det er litt "slapt" at du blir avspist med at svarte skjermer, vil bli fikset med en oppgradering. Forhandler burde underbygge dette på en forståelig måte.

Kan hende din ID.5 GTX har samme utfordinger som ID.4 bygget som 2021/2022 modell. Selv om det er mange innlegg i denne tråden i ID.4-forumet, kan det være nyttig å lese.

ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA