ID 4 Facelift 2024

Startet av E-Trond, tirsdag 18. april 2023, klokken 20:58

« forrige - neste »

E-Trond

Større batteri 86kWh
Some of the new configurations should have an 86 kWh battery pack that offers a higher range than the outgoing model's 77 kWh unit 275 miles (U.S. EPA)/331 miles (Germany WLTP), probably around 300 miles (U.S. EPA)/350 miles (Germany WLTP).
Større skjerm 15"
Raskere 335 hk 0-100 på 4.5 sek
Gtx erstattes med R-line

https://topelectricsuv.com/news/volkswagen/vw-id-4-facelift-launch/
ID 7 GTX
Ioniq  2020

vinterdekk

Det er vel gammelt nytt, men supplementerende informasjon på VW sin konfigurator:

SitatVolkswagen jobber for tiden med videreutvikling av ID.4/ID.5 med firehjulstrekk. I henhold til produsentens planer vil Volkswagen produsere en videreutviklet versjon av ID.4/ID.5 med firehjulstrekk når din bestilte bil går i produksjon, sammenlignet med kjøretøyet som blir vist i konfiguratoren eller kontrakten din på bestillingstidspunktet. Vi forventer at de første bilene vil bli levert i fjerde kvartal 2023, men vi kan ikke garantere at det ikke blir lengre leveringstid enn estimert og dermed kan vi på nåværende tidspunkt ikke utelukke at levering vil finne sted i 2024. Som en del av denne utviklingen kan følgende endringer forekomme for ID.4 Pro 4Motion, ID.4 GTX og ID.5 GTX: økning i maksimal elektrisk effekt; forbedring av akselerasjonsverdier; Forbedring av maksimal elektrisk rekkevidde (WLTP); Forbedring av ladeeffekt i kW for DC-lading; Skinntrukket ratt i din ID. kan bli erstattet med ratt trukket i høykvalitets kunstlær.

Biler som bestilles nå får disse endringene, gjelder biler som går i produksjon i uke 36.

Topelectricsuv nevner større batteri, skjerm, ny klimasone-teknologi. Det er jo ganske betydelige tilleggsvalg noen sikkert kunne tenkt seg.

Ikke bare bare å vente på ID.4 akkurat nå, god mulighet for å få siste utgående konfigurasjon.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Virker som om dette er tidligst 2025 for oss. Neppe noe som kommer i høst.

"While 2023 is the year of the next-gen VW Tiguan, 2024 will be the year a new VW ID.4 breaks cover, as per a report German magazine Auto Bild published in its issue on March 1, 2023. First details about the VW ID.4 facelift have started surfacing well ahead of the scheduled world premiere in 2024."
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

E-Trond

Stusset på dette jeg også,men synes det var litt rart at Ford Explorer ser ut til å få den nye drivlinjen på 286 hk rwd og 340 hk awd med levering tidlig i 24.

Er jo litt merkelig at ikke VW vil være først med dette?
Og i tillegg leses jo dette som står i konfiguratoren som om det kommer endringer.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

Enyaq med oppdatert drivlinje.
285 hk og 550 km wltp for 85x versjon.

https://www.google.com/amp/s/bil24.no/nye-toppversjoner-av-skoda-enyaq/%3famp

Nå må jo oppdateringene komme til ID4 også veldig snart...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

igniztion

Nye ID.Buzz Long Wheel Base kommer også med samme oppdaterte drivlinje. Synes det er merkelig at VAG lar Skoda ha en Enyaq som er mer attraktiv enn både Audien og VW av samme "modell".
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

I nye Buzz med lang akselavstand er det ny skjerm som ligner på den fra ID.7. Blir ikke overrasket h is den kommer i ID.4 i 2024.
Mine I-Pace videoer

E-Trond

ID 7 GTX
Ioniq  2020

vinterdekk

Sitat fra: E-Trond på tirsdag 05. september 2023, klokken 13:06Nye versjonen av ID 5

https://www.youtube.com/watch?v=fIyjtaaxzsA

Bilen Battery Life kjører må nesten ha blitt plukket direkte fra samlebåndet hos Volkswagen, så blodferskt er dette. Blir interessant å se mottakelsen.  :+1:

daktari

Noterer meg ny skjerm med annen sw. Nye motorer? Interiøret forøvrig var likt så det ut som?
Mine I-Pace videoer

daktari

Fra CarManiac

Ny standard 12,9" skjerm.
Bakgrunnsbelyst slidere
Ny sw, virker raskere, men mye av den gamle menyene
Optimalisere før hurtiglading
Viser antatt hurtigladefart med gjeldende batteriparametre
Ny ruteplanlegger

Nytt ratt (men ser likt ut).
Ny girspak
Nytt Harman Kardon anlegg
Ny taleassistent Ida

Nye motorer fra versjon Pro 286 vs 204 hk
GTX før 299, nå 340 hk 0-100 på 6 vs 6,4
Før 310 NM nå 545
Enda lavere forbruk
Ikke nye batteriet på 86 kWh
DCC dempere og oppheng ytterligere forfinet

Travel Assist også oppdatert? Litt uklart.

Ikke endret:
interiørpaneler
Utseende
Pris?

Mine I-Pace videoer

vinterdekk

Er i alle fall blitt annonsert ny ID.4 2024 for USA. Nærbilde av ny girvelger, usikker på om det var nødvendig å endre dette? Kanskje VAG forsøker å redusere kostnadene når de gjenbruker samme deler for instrumentpanel/girvelger på ulike modeller og høyre-venstre markeder? Kanskje instrumentpanelet er flyttet nærmere frontruten? Det siste hadde egentlig ikke vært dumt. https://media.vw.com/en-us/releases/1761

vinterdekk

En ny ting om jeg ikke overser noe. VW ser ut til å ha flyttet eller fjernet hendel for vindusvisker. På 21-23 modellene er den der den nye girspaken befinner seg på 24 modell.

daktari

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 06. september 2023, klokken 04:23En ny ting om jeg ikke overser noe. VW ser ut til å ha flyttet eller fjernet hendel for vindusvisker. På 21-23 modellene er den der den nye girspaken befinner seg på 24 modell.
vindusvisker er nå på samme hendel som lys.
Mine I-Pace videoer

magfred

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. september 2023, klokken 20:52Fra CarManiac

Ny standard 12,9" skjerm.
Bakgrunnsbelyst slidere
Ny sw, virker raskere, men mye av den gamle menyene
Optimalisere før hurtiglading
Viser antatt hurtigladefart med gjeldende batteriparametre
Ny ruteplanlegger

Nytt ratt (men ser likt ut).
Ny girspak
Nytt Harman Kardon anlegg
Ny taleassistent Ida

Nye motorer fra versjon Pro 286 vs 204 hk
GTX før 299, nå 340 hk 0-100 på 6 vs 6,4
Før 310 NM nå 545
Enda lavere forbruk
Ikke nye batteriet på 86 kWh
DCC dempere og oppheng ytterligere forfinet

Travel Assist også oppdatert? Litt uklart.

Ikke endret:
interiørpaneler
Utseende
Pris?

Layout av de kapasitive knappene er ny, og nå lik det en del andre VW-modeller har hatt. Volum er bl. a. nå nederst på venstre side, mens spor fram/tilbake er på høyre. Den største forbedringen er dog at rattvarmen har fått en egen knapp på rattet, slik at man slipper å rote i menyene.

Noen testere nevner også oppdatering av AR-HUD, f. eks at man kan se forbruket sitt der.

De har ikke sluppet oppdaterte tall for rekkevidde og 0-100 (men som nevnt her antydes det under 6 sekunder).
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA