ID 4 Facelift 2024

Startet av E-Trond, tirsdag 18. april 2023, klokken 20:58

« forrige - neste »

vinterdekk

Sitat fra: Instoy på søndag 17. september 2023, klokken 08:54
Sitat fra: vinterdekk på søndag 17. september 2023, klokken 08:18Men du fikk vel jubileums-pris og kortere leveringstid enn oss som bestilte før deg, Instoy? Jeg kunne vurdert å oppgradere til en GTX istedenfor en Pro 4MOTION om jeg hadde vært klar over at det ville komme jubileums-pris på GTX. Men det samtidig litt spesielt å eie en utgave av ID.4 som det hittil bare er registrert 182 biler av i Norge, iflg. elbilstatistikk.no. Møller har ikke disse i prislisten mer.

Det stemmer, produksjonsstart uke 36 og tidligst levering estimert uke 42 om alt går på skinner, så ikke bekreftet. Alt i alt en rask prosess der.

Kunne alltids vært verre, føler mer med Model Y eiere etter priskutt eller Model 3 eiere etter faceliften som kom der med relativt merkbare endringer, hvertfall utseendemessig.
Bitterheten treffer nå, men vi gikk for alt utstyr utenom Sportpakke+, så er nok mer enn fornøyd med produktet vi får uvavhengig av oppgraderinger som ikke kommer med.

Tesla kan finne på å justere prisene hver andre måned for å balansere produksjon og etterspørsel, men..

Tesla er rimelige og fair med avbestilling på biler som ikke er levert ut, og man får ny pris om Tesla setter ned prisen. Og det er mye å forvente at Tesla skal rettferdiggjøre prisendring ovenfor eiere med allerede utleverte biler. Tesla har også innført omdiskuterte endringer som fjerning av parkeringsensorer og spake for lysindikator.

Med en Møller-kontrakt er man tjent med å få inn en klausul for å gå fra kontrakt på feks. leveringsfrist. Og kampanje som kommer i ventetiden betyr ikke at du får oppdatert kontrakt, ut fra egen erfaring.

Jeg synes derfor at Tesla egentlig har en bedre ordning fram til overlevering og at det veier opp for mange sprell Tesla finner på.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

MinID

Oppgradert versjon selges for samme kampanjepris med vinterdekk og serviceavtale. Eneste kr 4000 mer for info+ pga HK 700 watt anlegg.

At det kommer oppgradering har vært synlig i konfig til bilen på vw sin side siden vinter. Men tidspunkt og nøyaktig når, har ikke vært presisert, annet at det kommer på 2024 modell.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

daktari

Hva er egentlig gjeldende pris for ID.4 gtx med alt utstyr inkl service nå?

Det er kun den nye skjermen jeg kunne giddet betale for, men man taper jo vri-bryter for giret og får et "merce-spaker" istedet.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

MinID

Sitat fra: daktari på søndag 17. september 2023, klokken 14:12Hva er egentlig gjeldende pris for ID.4 gtx med alt utstyr inkl service nå?

Det er kun den nye skjermen jeg kunne giddet betale for, men man taper jo vri-bryter for giret og får et "merce-spaker" istedet.

Prøv å konfigurere inne på vw. Stemmer vel de prisene. Husk du får med vinterdekk og serviceavtale. 

daktari

Sitat fra: MinID på søndag 17. september 2023, klokken 16:40
Sitat fra: daktari på søndag 17. september 2023, klokken 14:12Hva er egentlig gjeldende pris for ID.4 gtx med alt utstyr inkl service nå?

Prøv å konfigurere inne på vw. Stemmer vel de prisene. Husk du får med vinterdekk og serviceavtale. 
Mest interessert i ekstra-rabatter de gir, den reelle kjøpsprisen.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

MinID

Sitat fra: daktari på søndag 17. september 2023, klokken 22:01
Sitat fra: MinID på søndag 17. september 2023, klokken 16:40

Mest interessert i ekstra-rabatter de gir, den reelle kjøpsprisen.

Tror dette ikke er like lett som før. Men sikkert mulig for den rette kjøper hos den rette selger. Men vil bli avvist hos 90% nå. Og dette er synsing på lavt nivå ;)

MinID

Første batch av kundebilder skal gå i produksjon fra uke 44. Demobiler ukene før.

vinterdekk

Man kan nå bestille oppgradert 24 modell til samme kampanjepris som finnes på 23 modellene.

https://www.bilnorge.no/passat-tiguan-volkswagen/oppgraderte-vw-modeller-i-salg/4066598

ID.4 klarer nok å holde andreplassen på registreringsstatistikken en stund til.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Asterix

Noen som vil tippe hvor mye bedre rekkevidde det blir på ID4 GTX på faceliftutgaven (2024) kontra 2023-mod? 

MinID

Sitat fra: Asterix på fredag 29. september 2023, klokken 00:20Noen som vil tippe hvor mye bedre rekkevidde det blir på ID4 GTX på faceliftutgaven (2024) kontra 2023-mod? 

505 km wltp.

RJK

Sitat fra: MinID på fredag 29. september 2023, klokken 08:10
Sitat fra: Asterix på fredag 29. september 2023, klokken 00:20Noen som vil tippe hvor mye bedre rekkevidde det blir på ID4 GTX på faceliftutgaven (2024) kontra 2023-mod? 

505 km wltp.
Det var da en voldsom økning i rekkevidden! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

MinID

Sitat fra: RJK på fredag 29. september 2023, klokken 08:47

505 km wltp.

Forventer ikke rare økningen når batteriet er det samme. Motor mer effektiv, men tror ikke på rare utslaget. Får vel fasiten snart.

RJK

Sitat fra: MinID på fredag 29. september 2023, klokken 09:33
Sitat fra: RJK på fredag 29. september 2023, klokken 08:47

505 km wltp.

Forventer ikke rare økningen når batteriet er det samme. Motor mer effektiv, men tror ikke på rare utslaget. Får vel fasiten snart.
Spørsmålet var hvor stor økningen var, men det ble svart med den totale rekkevidden på den nye. En økning på 505 km ville vært formidabelt på uansett bil.

;)
Bosted Oslo

Svk

får den 50km ekstra så må jo det være topp

RJK

WLTP er 500 km ifølge Elbil.no, så øker den til 505 km, så er det en endring på 5 km. Ikke voldsomt mye, om dette stemmer.

https://elbil.no/elbiler/volkswagen-id-4/
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA