Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW 2023.2.10 og hakkete styring

Startet av Thob, tirsdag 14. februar 2023, klokken 16:33

« forrige - neste »

Thob

Hei. Jeg lastet ned ny software igår kveld og idag har jeg opplevd at styringen er veldig hakkete, i mangel av et bedre ord. Ikke hatt noe problem med styring før idag og kan ikke finne noen annen forklaring enn oppdateringen. Veldig merkbart. Noen andre med samme erfaring?

Kim-

Gjør et søk. Er eb eller annen post her om samme problem
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

boyo

Har hatt hakkete styring siden i fjor høst. Vært inne for bytte av "steering rack", men ble ikke gjort.
Skulle fikses med sw update etter nyttår. Tydeligvis ikke tilfelle🤨
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

Thob

Ok. Kan ikke skjønne annet enn at det må ha med updaten å gjøre. Igår (og siden jeg fikk bilen i sept 22) har det aldri vært noe problem, etter updaten hakker det som bare det.

Kim-

Kunne du forespurt om å få rullet tilbake en SW versjon for å se om det er det som er problemet?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Thob

Sitat fra: Thob på tirsdag 14. februar 2023, klokken 20:43
Snakket med support idag og spurte om nettopp det for å kunne få verifisert om det er updaten som er årsak, men det gikk visst ikke å få rullet tilbake. syns det er rart at det ikke går men men.
Fint om andre med samme update melder ifra om de opplever det samme eller ikke

EKN

Fikk samme problem når jeg oppdaterte til 2023.2.0.5 på min model y fra sep 2022. Tok kontakt med service som sa at det var oppdateringen som var problemet og at det «forhåpentligvis» skulle ordnes i neste oppdatering. Ikke noe nytt enda.

Kim-

Hva er greien? hakker rattet som at det går stegvis?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Thob

Ja, det går stegvis med motstand for hver cm eller noe sånt. Går fint å kjøre med det men føles helt unormalt-vil tror noen opplever det som at det må være noe alvorlig galt med styringen.

REN-BIL


modpow

Fascinerende. Jeg har hatt problemet siden ca. november (værst med temperaturer under ca 5 c). Meldte inn til service og fikk beskjed om at det blir fikset i oppdatering. Og det ble det faktisk når jeg oppgraderte til 2023.2.10. Synd at denne oppdateringen innfører problemet for andre som ikke var berørt tidligere.

Svar fra service:
Confirmed the Customer Concern, the steering feels notchy especially at lower speed. This is a known issue that is currently being investigated by the Engineering Team. This Problem occurs when the Steering Rack gets blow around 4°, when the Steering Rack warms up internally the notchy feeling disappears. A Fix for this will get released with the upcoming Firmware Updates, for now the Car IS safe to drive with this
inconvenient feeling
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

bjheggset

Sitat fra: modpow på fredag 17. februar 2023, klokken 19:39
Fascinerende. Jeg har hatt problemet siden ca. november (værst med temperaturer under ca 5 c). Meldte inn til service og fikk beskjed om at det blir fikset i oppdatering. Og det ble det faktisk når jeg oppgraderte til 2023.2.10. Synd at denne oppdateringen innfører problemet for andre som ikke var berørt tidligere.

Svar fra service:
Confirmed the Customer Concern, the steering feels notchy especially at lower speed. This is a known issue that is currently being investigated by the Engineering Team. This Problem occurs when the Steering Rack gets blow around 4°, when the Steering Rack warms up internally the notchy feeling disappears. A Fix for this will get released with the upcoming Firmware Updates, for now the Car IS safe to drive with this
inconvenient feeling

Jeg har samme erfaring som deg. Hadde en 2021 LR som ikke hadde hakkete styring, byttet i en 2023 YP, merket at det føltest som to "hakk" i styringen. Borte med oppdatering.

mikaelf

Jeg slet med med samme problem siden november og fikk samme beskjed flere ganger fra service senter, det vil komme en oppdatering etter nytt år som fikser det. Fikk installert 2023.2.10 foregår og for min store overraskelse promlemet har forsvant. Det er  sikkelig trist at det samtidig har innført samme feil for andre .
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Radial

Merkelig at dette skjer, er det Berlin modeller som får dette?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Er ikke slik på min P fra Berlin, så hvis det kun gjelder biler fra Berlin gjelder det i så fall ikke alle. Men var det ikke en runde med noe lignende for en god stund siden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA