Hovedmeny

Key fob

Startet av Håkonpåkan, lørdag 28. januar 2023, klokken 05:52

« forrige - neste »

Håkonpåkan

Worth it? Dere som har denne bruker dere den over telefonen? Den ser jo nyttig ut for å åpne bagasjerom. Kan den også brukes til å fjernstyre bilen inn/ut av parkeringsplasser?

BjarneD

Bekvemt for å avslutte lading og betjene luker. Særlig frunken som ikke har knapp. Praktisk når du låner bort bilen. Ville savnet sterkt og kjøpt igjen hvis den kom bort.

kaistian

Sitat fra: Håkonpåkan på lørdag 28. januar 2023, klokken 05:52
Worth it? Dere som har denne bruker dere den over telefonen? Den ser jo nyttig ut for å åpne bagasjerom. Kan den også brukes til å fjernstyre bilen inn/ut av parkeringsplasser?
Nå på vinteren er det sjeldnere foben er med aleine, grunnen til det er at man gjerne vil forvarme bilen når den har stått en stund og blitt kald.
Men som du skriver er den veldig nyttig å ha for å åpne bakluka og frunk.
Den passer perfekt i lommeur lomma på olabukser, jeg har den med fronten nedover slik at jeg enkelt kan åpne bakluka med tommel etter en tur på butikken og hendene fulle av poser.
Men i den varmere delen av året er det ofte bare fob for min del.
Har ikke testet summon med fob, i den norske bruksanvisningen står det ikke noe om fob og summon, men det gjør det i den engelske, men kan alltids teste om det fungerer.
For min del er den verdt det og hadde kommet til erstattet den hvis det ble ødelagt.

Lucaria

Jeg liker også fob.

Bruker den for å åpne ladeluke (langtrykk bak på fob:en), låse opp for å frigjøre ladekabel, åpne bakluke og frunk.

Handyman

Jeg har knapp på pluggen de stedene jeg lader. Har alltid mobilen i lomma, og det fungerer alltid. Så stabilt at jeg aldri har med meg nøkkelkortet. Kan ikke tenke meg tanken på å ha en ekstra dings å passe på.
Mitt råd er å ikke kjøpe før du opplever at mobilen ikke er nok.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

BjarneD

De fleste lader mest hjemme hvor de fleste ikke har knapp på pluggen. Ellers er det håpløst tungvint å måtte inn i bilen eller inn på appen for å åpne frunken når handleposene skal lastes inn. FOBen er for meg verd det bare for det. Den tar nesten ikke plass i lommen. Uten FOB måtte jeg hatt med kortene som backup til telefonen for sikkerhets skyld, i hvert fall på langtur. Ellers er FOB som sagt praktisk når andre skal låne bilen.

kaistian

Sitat fra: Håkonpåkan på lørdag 28. januar 2023, klokken 05:52
Kan den også brukes til å fjernstyre bilen inn/ut av parkeringsplasser?
Har testet, det fungerer ikke.

geear

Trodde egentlig jeg skulle ha lyst på key fob ved overgang til Y og mobilnøkkel, fra X, men med Tesla vegglader (TWC3) og dermed knapp på kabelen, så ville jeg aldri brukt fob selv om jeg hadde hatt det. Utrolig deilig å slippe nøkler. Bruker INGEN nøkler i det daglige. Nytelse. 👌🏻

Sandvika

Sitat fra: BjarneD på lørdag 28. januar 2023, klokken 16:00
De fleste lader mest hjemme hvor de fleste ikke har knapp på pluggen. Ellers er det håpløst tungvint å måtte inn i bilen eller inn på appen for å åpne frunken når handleposene skal lastes inn. FOBen er for meg verd det bare for det. Den tar nesten ikke plass i lommen. Uten FOB måtte jeg hatt med kortene som backup til telefonen for sikkerhets skyld, i hvert fall på langtur. Ellers er FOB som sagt praktisk når andre skal låne bilen.
Du vet at du kan trykke lett på ladelokket så går det opp?

BjarneD

Hvordan det? Jeg har ikke skrevet noe om å åpne ladeluken, har jeg?

Sandvika

Sitat fra: BjarneD på lørdag 28. januar 2023, klokken 18:10
"De fleste lader mest hjemme hvor de fleste ikke har knapp på pluggen"
Denne knappen har ikke mye for seg så lenge man kan trykke på ladeluken.

kaistian

Sitat fra: Sandvika på søndag 29. januar 2023, klokken 11:46
Hva med når man skal ta ut ladekabelen?

Handyman

På 3 og Y kan du ikke løse ut pluggen ved å trykke på ladeluka. Det må gjøres i appen, på skjermen i bilen eller med knapp på pluggen. Alternativt med FOB.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hamkeng

Sitat fra: Handyman på søndag 29. januar 2023, klokken 13:32
På 3 og Y kan du ikke løse ut pluggen ved å trykke på ladeluka. Det må gjøres i appen, på skjermen i bilen eller med knapp på pluggen. Alternativt med FOB.

.... eller ved å programere håndtak til bakdøra med SEXY Buttons (alternativt feste en button under ladeluka).

SEXY Buttons og en FOB er ikke så ulik i pris, og med automatisk mobilnøkkel, og alle mulighetene med SEXY Buttons, er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt...
Tesla Model YP 2023
Tesla Model 3LR 2021
Solgt - Citroen ë-C4 Shine
Peugeot e208 GT
Solgt - Leaf Tekna 2014
Solgt - Peugeot iOn 2014 til kona

Electroelectro

Jeg kjøpte fob på min 3er og har den nå på min Y.madammen er stor tilhenger av en klassisk nøkkel .Fungere utmerket .spesielt det med bagasjerom er praktisk.jeg er ikke tilhenger av kortene man får utlevert .

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA