Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Elelel

F_Hande

Jeg bestilte svart/svart LR 16. januar fikk VIN i app nå i kveld.est levering 9-24 mars. XP7 (Berlin)
'23 YLR | '20 e-Golf

VistaX

Noen med levering snart som tror bilen er på båten Auto Achieve som legger fra Zeebrugge og skal til Drammen i løpet av helgen?
Jeg har liksom et håp om at min bil som var på en båt og la til Zeebrugge i går, er med på denne båten. Jeg har levering 3-18.mars.

holhe

Sitat fra: VistaX på torsdag 23. februar 2023, klokken 19:51
Noen med levering snart som tror bilen er på båten Auto Achieve som legger fra Zeebrugge og skal til Drammen i løpet av helgen?
Jeg har liksom et håp om at min bil som var på en båt og la til Zeebrugge i går, er med på denne båten. Jeg har levering 3-18.mars.
Tror min er på den, har levering 27/2-14/3.

eltex

Bestilte MYLR blå i slutten av januar. Var forespeilt februar-mars hele tiden. Nå er plutselig leveransetid mai-august. Men om jeg går på websidene og bestiller helt lik står det fremdeles februar-mars. Virker som man ikke kan stole helt på websidene.

Oppdatering 02.03: Nå har det vist mai-aug lenge men i dag viser det mars-april igjen. Mulig midlertidig feil da.
Oppdatering 04.03: Nå viser det mai-juni på bilen min. Ikke helt til å bli klok på dette.
Oppdatering 09.05: Har vist april-juni lenge. Fortsatt ikke hørt noe.
Oppdatering 25.05 Fikk utlevert en lik bil på østlandet.
Tesla ModelY LR 23

MeToo

Bestilte Hvit/svart 19 tommer LR til Bergen 17.jan. Har akkurat fått bekreftet levering 9-24 mars av tysk bil. Jeg har tenkt å sette på 235 55 18 vinterdekk på bilen for bedre grep, bedre rekkevidde og bedre demping mot underlaget. Noen andre som har prøvd det?

cnw123

Har est. 24. feb - 11. mars i Bodø på Hvit LR 19 tommer, og snakket med Tesla tidligere i uken som sa at bilen ville komme med en båt som skulle fra Zeebrugge fredag 24.02, så antar min bil er ombord denne båten.

Elelel

Sitat fra: eltex på fredag 24. februar 2023, klokken 08:25
Bestilte MYLR blå i slutten av januar. Var forespeilt februar-mars hele tiden. Nå er plutselig leveransetid mai-august. Men om jeg går på websidene og bestiller helt lik står det fremdeles februar-mars. Virker som man ikke kan stole helt på websidene.

Shit! Det var urovekkende, betyr jo eventuelt at estimert tid er reinspikka løgn

VistaX

Sitat fra: cnw123 på fredag 24. februar 2023, klokken 09:21

Har est. 24. feb - 11. mars i Bodø på Hvit LR 19 tommer, og snakket med Tesla tidligere i uken som sa at bilen ville komme med en båt som skulle fra Zeebrugge fredag 24.02, så antar min bil er ombord denne båten.
Litt bekymret for at min bil da blir stående i Zeebrugge til neste båt siden dere har såpass mye tidligere estimert enn meg.

Peacock

Sitat fra: MeToo på fredag 24. februar 2023, klokken 08:52
Bestilte Hvit/svart 19 tommer LR til Bergen 17.jan. Har akkurat fått bekreftet levering 9-24 mars av tysk bil. Jeg har tenkt å sette på 235 55 18 vinterdekk på bilen for bedre grep, bedre rekkevidde og bedre demping mot underlaget. Noen andre som har prøvd det?
Har levering estimat 8-23 mars, fått VIN. Kommer også til kjøpe 235 vinterhjul på 18 felger. Satser på og kjøpe til høsten fra 3dje part. Ser an, mulig påske på fjellet. Ikke sikkert sommerdekk er så lurt i 800m høyde. Tar gjerne imot tips til vinterfelger svarte 18 med overflatebehandling som tåler salt.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

MeToo

Jeg tenker å kjøpe hos Hegreneset Bil og Dekkservice As https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=290090654  Felgene på bildet, tenker å velge ET35 selv om de foreslo ET45. 20750 kroner og da får jeg de montert på bilen. Tenker det blir meindre steinsprut jo lenger inne i hjulbuen dekkene står.

Mr Oizo

ET35 bygger 10 millimeter lenger ut enn ET45. Altså vil hjulet stå lenger ut i hjulbuen.

MeToo

rlnd

Studerte dette en del før jeg kjøpte mine, husk å regne med felgbredde også i denne ET-beregningen. Tesla sine originale 19" Gemini felger er vel 9.5" mens veldig mange ettermarkedfelger er 8.5", hvilken bredde har disse PH Turbinfelgene? Hvis de er 1 tomme smalere kommer de en halv tomme lengre inn (12.7mm).

Bruke denne for å beregne felg/dekk i forhold til original: https://www.willtheyfit.com/

Kjøpte selv denne pakken linket under for 23000 inkl montering på bil i Bergen med Goodyear Ultragrip Ice2+, veldig fornøyd.
Link: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=280359855
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

MeToo

Fikk beskjed fra dekkforhandler at det bare er ET35 felgene som har plass til bremsesystemet på long range. Så da blir det 18 8 ET35 for min del, med 235 55 18 dekk. Avvik ET blir da ørlite over tillatt, men jeg vil heller ha bedre grep og komfor. 20 tommere ville uansett kommet lenger ut

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA