Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pollenfilterbytte

Startet av unik42, torsdag 12. januar 2023, klokken 14:23

« forrige - neste »

unik42

Ser at det er straks på tide med service på min ID4. I den grad har jeg fått tilbud fra Møller, hvor de skal ha 1100kr for bytte av pollenfilter.

Her er en video av den jobben fra start til slutt. Som dere sikkert ser varer videoen i 1 minutt og 19 sekund.
https://www.youtube.com/watch?v=2LdIxAwAcA4&ab_channel=fiehlsport

Kjøper jeg et filter på thansen så må jeg ut med 400kr, men jeg ser de også selger filter på Aliexpress til halve prisen.

Noen som har erfaring med Aliexpress-filter? Noen som har kjøpt andre steder?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

arthur

Skulle ikke forbause meg om thansen kjøper fra samme sted som Aliexpress? Har byttet slike filtre selv på diverse biler og har vel aldri betalt over 200 for disse, og som for linken så tar det hele med ti tommeltotter rundt fem minutter å utføre. Har ikke merket noen forskjell på disse filtrene jeg har kjøpt, byttet og brukt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ENTO

#2
Sitat fra: unik42 på torsdag 12. januar 2023, klokken 14:23
Ser at det er straks på tide med service på min ID4. I den grad har jeg fått tilbud fra Møller, hvor de skal ha 1100kr for bytte av pollenfilter.

Her er en video av den jobben fra start til slutt. Som dere sikkert ser varer videoen i 1 minutt og 19 sekund.
https://www.youtube.com/watch?v=2LdIxAwAcA4&ab_channel=fiehlsport

Kjøper jeg et filter på thansen så må jeg ut med 400kr, men jeg ser de også selger filter på Aliexpress til halve prisen.

Noen som har erfaring med Aliexpress-filter? Noen som har kjøpt andre steder?

Utrolig lett da ! Du må ha fått en av de første ID4 du, de første kom vel til landet slutten av februar '21.
Er det to år intervall på dette filteret ?

ENTO

Audi skal ha kr. 1800,- for dette på en etron. Broderen byttet dette selv. Brukte under 5 min. (med fem tommeltotter vil det ta åtte min. sa han)

unik42

Sitat fra: ENTO på torsdag 12. januar 2023, klokken 16:01
Sitat fra: unik42 på torsdag 12. januar 2023, klokken 14:23
Ser at det er straks på tide med service på min ID4. I den grad har jeg fått tilbud fra Møller, hvor de skal ha 1100kr for bytte av pollenfilter.

Her er en video av den jobben fra start til slutt. Som dere sikkert ser varer videoen i 1 minutt og 19 sekund.
https://www.youtube.com/watch?v=2LdIxAwAcA4&ab_channel=fiehlsport

Kjøper jeg et filter på thansen så må jeg ut med 400kr, men jeg ser de også selger filter på Aliexpress til halve prisen.

Noen som har erfaring med Aliexpress-filter? Noen som har kjøpt andre steder?

Utrolig lett da ! Du må ha fått en av de første ID4 du, de første kom vel til landet slutten av februar '21.
Er det to år intervall på dette filteret ?

Det er to års intervaller ja. Fikk bilen medio mars 21. Jeg kommer nok til å bestille på Ali.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ENTO

#5
Hva med resten av 2 års service ? Tar du det hos VW, minus kupefilter ? Er dette greit ?
Siden du har fått et tilbud, hva annet er det som skal utføres på en 2 års service ?

unik42

Forselge baklukehengsler (visstnok en kampanje og gratis)
Inspeksjon:
Originalservice innebærer en grundig sjekk av i opptil 30 punkter
på bilen. Inkl. bla kontroll av karosseri/understell, grundig
sjekk av bilens elektroniske systemer samt ekstrautstyr.
Original®Service inneholder også 24t mobilitetsgaranti gyldig i
hele Europa. Som merkeverksted utfører vi alltid oppgraderinger
fra fabrikk og benytter kun Originale®deler.

Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter 24 måneder
Tilleggsarbeid: Bremsevæskeskift 24 måneder

Verkstedmateriell og kildesortering
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ENTO

Sitat fra: unik42 på fredag 13. januar 2023, klokken 07:00
Forselge baklukehengsler (visstnok en kampanje og gratis)
Inspeksjon:
Originalservice innebærer en grundig sjekk av i opptil 30 punkter
på bilen. Inkl. bla kontroll av karosseri/understell, grundig
sjekk av bilens elektroniske systemer samt ekstrautstyr.
Original®Service inneholder også 24t mobilitetsgaranti gyldig i
hele Europa. Som merkeverksted utfører vi alltid oppgraderinger
fra fabrikk og benytter kun Originale®deler.

Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter 24 måneder
Tilleggsarbeid: Bremsevæskeskift 24 måneder

Verkstedmateriell og kildesortering

Kr. ?

igniztion

Fikk pris på 6880,- for første service etter 2 år. Akkurat samme punktliste: Inspeksjon, bremsevæske og pollenfilter.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Robert Nilsen

Kan man utføre begge tilleggsarbeidene selv uten at det går ut over garantien?

biggern

Sitat fra: Robert Nilsen på fredag 13. januar 2023, klokken 12:36
Kan man utføre begge tilleggsarbeidene selv uten at det går ut over garantien?

Det satt jeg å tenkte på også, da VW kan være ganske utspekulerte.
Da dette er tilleggsarbeider vil jeg anta at man ikke kan kreve at slikt skal utføres på VAG verksted.

biggern

#11
Sitat fra: igniztion på fredag 13. januar 2023, klokken 11:43
Fikk pris på 6880,- for første service etter 2 år. Akkurat samme punktliste: Inspeksjon, bremsevæske og pollenfilter.

Hva sto indikert som tillegg pris på pollenfilter i deres oppsett ?
2 pack Aktiv kull + pollen filter koster 250,- levert, fra Alixxxx

https://www.aliexpress.com/item/1005004037250374.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ba1802GvJpft

arthur

Man mister ikke retten til reklamasjon selv om man teknisk sett kan miste retten til garanti og uansett må det være en sammenheng mellom manglende utført eller selvgjort utskiftning av et slikt filter før de kan hevde at f.eks et relee ikke blir skiftet på garanti grunnet manglende utført skifte av et filter på et merkeverksted.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

SveinJ

Sitat fra: arthur på fredag 13. januar 2023, klokken 17:29
Man mister ikke retten til reklamasjon selv om man teknisk sett kan miste retten til garanti og uansett må det være en sammenheng mellom manglende utført eller selvgjort utskiftning av et slikt filter før de kan hevde at f.eks et relee ikke blir skiftet på garanti grunnet manglende utført skifte av et filter på et merkeverksted.

Du skal ikke se bort ifra at Møller kan finne et passelig argument for å nekte en garantireparasjon, når de påstår at det er «veien du kjører på» som er årsaken til skjev dekkslitasje på venstre bakhjul!
Dette gjelder selvsagt bare ID.4. Alle andre biler har normal dekkslitasje på veien de kjører på.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

arthur

Som sagt; Fokuser på dine rettigheter etter loven, Forbrukerkjøpsloven, mht rettigheter/reklamasjon og glem garanti med mindre denne gir rettigheter utover loven. Selv ikke Møller kan heve seg over Norsk lov!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA