Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått firmware 3.1/3.2 OTA?

Startet av HvemPrompa, onsdag 16. november 2022, klokken 11:09

« forrige - neste »

hELgenen

Min med.2.4 endrer seg kun dersom man setter den i Traction. Ellers forblir den i den kjøremodus man setter den i.

Ellers oppfører bilen seg vesentlig forskjellig med traction eller ikke.
Med traction er det ekte awd..uten trekker bilen ulikt på for og bakhjul.
Merker det spesielt på blank is motbakke..uten traction spinner bilen og bakenden sklir ut. Med traction drar bilen på alle 4 likt ser det ut som

daktari

Sitat fra: igniztion på søndag 19. februar 2023, klokken 20:13
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Det er helt riktig at denne ikke endrer seg.

Men innstillingen som heter Drive på engelsk, eller drivlinje på norsk vil alltid være i Comfort når du starter bilen. Det kan du enkelt sjekke vedå kjøre den i Sport. Da vil den ha regen så fort du slipper gasspedalen selv om du kjører i D. Dette blir borte når du starter bilen på nytt, mens alle andre innstillinger forblir i Sport. Usikker på om visningen på innstillingen fortsatt viser sport, men det er vel umulig å kome dit uten å trykke seg inn på kjøremodusen, som da vil sette den i riktig innstilling igjen.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Det skjer ikke på min. 2.4. Den står konsekvent i sport på drivlinja under individual.

Skjønner ikke hva du mener med regen i D? Auto regen i D vil alltid bare trille i utgangspunktet. Den bremser kun om det er bil foran eller et kryss.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

Jeg er tydeligvis veldig dårlig til å forklare/formulere meg :D

Men selv om den står i sport, er den ikke i sport. Hvis du bytter til Comfort og tilbake til sport, merker du at responsen på gasspedalen endres. Slik er det i alle fall på min ID.4 og min fars ID.3
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Sitat fra: igniztion på onsdag 22. februar 2023, klokken 14:00Du snakker om en bug da? Hvordan kan man egentlig avklare det?
Jeg er tydeligvis veldig dårlig til å forklare/formulere meg :D

Men selv om den står i sport, er den ikke i sport. Hvis du bytter til Comfort og tilbake til sport, merker du at responsen på gasspedalen endres. Slik er det i alle fall på min ID.4 og min fars ID.3
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

atrus

Har forståelse for at diskusjonstråder kan spore av. Men for å vende tilbake til hva denne tråden handler om, er det noen som har snappet opp noen rykter eller vet noe konkret om 3.1/3.2 OTA?

igniztion

Ingenting offisielt annet enn uttalelsen fra Skoda om 3.1 OTA i Q1 2023. VW er helt tyst om dagen og utrullingen av 3.0 ser ut til å ha stoppet helt opp.

HER er en som angivelig har klart å oppdatere fra 3.0 til 3.1 via USB-stick, men litt uklart hvordan. Tysken min er litt rusten, men ut fra det jeg forstår er dette en bil som ble utlevert med 3.0 fra fabrikk - altså en litt nyere bil.

Litt morsomt at datoen for v3.1 software er 29.04.2022 - det er altså snart ett år gammel software vi fortsatt ikke har hørt noen ting om når kommer til bilene våre.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

atrus

Skoletysken min begynner også å bli «rusten». Men en Google translate, ga heller ikke noe informasjon om hvor/hvordan han hadde fått tak i programvaren. Vw er utrolig trege med dette. Vil ikke bli overrasket om det dukker opp søksmål om villedende markedsføring i nær fremtid.

hELgenen

Sitter man på 3.0 så skal man ikke klage. Mange på 2.3 og 2.4 ennå

igniztion

Sitat fra: hELgenen på torsdag 23. februar 2023, klokken 20:58
Sitter man på 3.0 så skal man ikke klage. Mange på 2.3 og 2.4 ennå

Det resonnementet holder ikke mål. Da jeg kjøpte bilen i mars 2021, ble jeg lovet OTA oppdatering hver 12. uke. På 98 uker har jeg fått 2. Har all rett til å klage.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Peacock

Har First med levering april 2021, ikke fått 3.0 enda.  Kan ikke programmere lading hver natt når strømmen er billig, må ut i bilen på kvelden. Eller starte og stoppe lading når bilen parkeres, for så og starte lading fra appen rett før leggetid. Ble lei. Selger bilen til uka, kjøper Tesla. Synes også den er for tørst på strøm i kulde. Mulig 3.0 fikser dette, men som sagt gidder ikke vente lenger.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

MinID

Sitat fra: Peacock på torsdag 02. mars 2023, klokken 21:12
Har First med levering april 2021, ikke fått 3.0 enda.  Kan ikke programmere lading hver natt når strømmen er billig, må ut i bilen på kvelden. Eller starte og stoppe lading når bilen parkeres, for så og starte lading fra appen rett før leggetid. Ble lei. Selger bilen til uka, kjøper Tesla. Synes også den er for tørst på strøm i kulde. Mulig 3.0 fikser dette, men som sagt gidder ikke vente lenger.

Ved bruk av appen gridio kan du lade når strømmen er billigst. Verre er det ikke. Selv uten sw 3.0.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Tollwut

Har Tibber og Easee.
Id.4 GTX er fullt integrert med Tibber-appen.
Appen veit kor mykje som er att på batteriet og ladar opp til det ønskte nivået eg har definert - utan sw 3.0

ELvin2022

Sitat fra: Tollwut på mandag 06. mars 2023, klokken 15:13
Har Tibber og Easee.
Id.4 GTX er fullt integrert med Tibber-appen.
Appen veit kor mykje som er att på batteriet og ladar opp til det ønskte nivået eg har definert - utan sw 3.0
Det funker smertefritt! Aldri hvert noe tull 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA