Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model YP pris på Finn.no

Startet av MapleLeaf, torsdag 03. november 2022, klokken 07:49

« forrige - neste »

MapleLeaf

Hei,

Noen som vet hva model y performance går for på finn.no nå? Inkl. vinterdekk, standard ap.

En ting er hva som er annonsert, men hva de faktisk blir solgt for.

Vh

Maple Leaf

thorerik

#1
Det er vel mange som er i samme båt og vurderer om de skal ta ut YP for å selge eller om risikoen ikke er verdt pengene.

Vil tro mange kansellerer for markedet for bil har stoppet helt opp den siste måneden. Skal du kjøpe, så er det nok kroner å spare på å ha is i magen og kjøpe en inventory fra tesla de siste dagene av desember. Det kommer til å bli stygt for de som har kjøpt en til videresalg tror jeg.


Klykken

Ser ut som billigste ligger på 620k og du kan anta å få prutet litt hvis du er pågående og "vil ha bilen". Så 610k ville jeg antatt. Men da mangler alt, som vinterhjul, krok og FSD hvis det betyr noe for deg.

Gjenstår å se om noen vil avsløre hva de la ut bilen for og hva de fikk solgt den til. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MapleLeaf

Sitat fra: thorerik på torsdag 03. november 2022, klokken 08:52
Det er vel mange som er i samme båt og vurderer om de skal ta ut YP for å selge eller om risikoen ikke er verdt pengene.

Vil tro mange kansellerer for markedet for bil har stoppet helt opp den siste måneden. Skal du kjøpe, så er det nok kroner å spare på å ha is i magen og kjøpe en inventory fra tesla de siste dagene av desember. Det kommer til å bli stygt for de som har kjøpt en til videresalg tror jeg.

Usikker på hvor stygt det kan bli gitt momsøkning + vektavgift. Vanskelig å se for seg at det blir tap, men gevinsten kan nok forsvinne eller bli sterkt redusert?

tornaldo

Sitat fra: thorerik på torsdag 03. november 2022, klokken 08:52
Det er vel mange som er i samme båt og vurderer om de skal ta ut YP for å selge eller om risikoen ikke er verdt pengene.

Vil tro mange kansellerer for markedet for bil har stoppet helt opp den siste måneden. Skal du kjøpe, så er det nok kroner å spare på å ha is i magen og kjøpe en inventory fra tesla de siste dagene av desember. Det kommer til å bli stygt for de som har kjøpt en til videresalg tror jeg.

Kan garantere at man får igjen pengene man har lagt ut, som man har gjort i lang tid med ny Tesla. Alltid en som ikke vil vente 3-6 mnd på å starte bakerst i køen.

Om man har noe særlig stor fortjeneste, tviler jeg på. Men at man tjener 10k+ er jeg helt sikker på. Så da spørs det bare hva man gidder, for det er litt jobb å selge bil.

Det blir altså ikke stygt, men kanskje ikke så lukrativt som mange hadde håpet på.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Chimp

Sitat fra: tornaldo på fredag 04. november 2022, klokken 21:14
Sitat fra: thorerik på torsdag 03. november 2022, klokken 08:52
Det er vel mange som er i samme båt og vurderer om de skal ta ut YP for å selge eller om risikoen ikke er verdt pengene.

Vil tro mange kansellerer for markedet for bil har stoppet helt opp den siste måneden. Skal du kjøpe, så er det nok kroner å spare på å ha is i magen og kjøpe en inventory fra tesla de siste dagene av desember. Det kommer til å bli stygt for de som har kjøpt en til videresalg tror jeg.

Kan garantere at man får igjen pengene man har lagt ut, som man har gjort i lang tid med ny Tesla. Alltid en som ikke vil vente 3-6 mnd på å starte bakerst i køen.

Om man har noe særlig stor fortjeneste, tviler jeg på. Men at man tjener 10k+ er jeg helt sikker på. Så da spørs det bare hva man gidder, for det er litt jobb å selge bil.

Det blir altså ikke stygt, men kanskje ikke så lukrativt som mange hadde håpet på.

Enig, alternativet er jo at man ikke tar ut bilen og taper depositimet. Ikke at man tar den ut og legger den ut under selvkost på finn.no

advale

Garantert og garantert.

Tidligere var estimert levering fra juli hvis jeg ikke husket feil. Så ble det endret fra mars. Og går man inn nå står det fra desember(!).

I Tyskland så skal det fases ut noe av elbil-insentivene til nyttår, og man skulle tro Tesla hadde mer enn nok med å fylle opp ordrer der. Men likevel ser det ut som det avbestilles i hopetall. Forundrer meg ikke om det blir noe tilbud på inventory-biler også i Norge like før nyttår.

tornaldo

Sitat fra: advale på onsdag 09. november 2022, klokken 10:36
Garantert og garantert.

Du får si fra når du ser en ny TMY P som selges med tap.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

advale

#8
Nå var forrige innlegget mitt mest myntet på LR. Men P er nok mindre pop.

Nypris hos Tesla 614, denne selges for 615:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278949925

Men vi får se når det nærmer seg nyttår..

turfsurf

Sitat fra: advale på onsdag 09. november 2022, klokken 23:45
Nypris hos Tesla 614, denne selges for 615:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278949925

Men denne kan nok fort være kjøpt for en lavere pris enn 615. Og har jo gått litt.

Men ja, ville ikke kjøpt P for å flippe. Ikke Tesla i det hele tatt slik det ser ut nå.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

larsgk

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. november 2022, klokken 06:16
Sitat fra: advale på onsdag 09. november 2022, klokken 23:45
Nypris hos Tesla 614, denne selges for 615:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278949925

Men denne kan nok fort være kjøpt for en lavere pris enn 615. Og har jo gått litt.

Men ja, ville ikke kjøpt P for å flippe. Ikke Tesla i det hele tatt slik det ser ut nå.

Og de som selges nypris Tesla til 614 er med hengerfeste, denne er uten.

Chimp

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. november 2022, klokken 06:16
Sitat fra: advale på onsdag 09. november 2022, klokken 23:45
Nypris hos Tesla 614, denne selges for 615:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278949925

Men denne kan nok fort være kjøpt for en lavere pris enn 615. Og har jo gått litt.

Men ja, ville ikke kjøpt P for å flippe. Ikke Tesla i det hele tatt slik det ser ut nå.

Jeg tenker at alle som er under nypris enten er kjøpt billigere tilbake i tid eller har gått noen km slik at selger tar et tap. Aldri i verden om noen tar ut en bil for å legge den ut under nypris, det er jo veldig enkelt å kansellere kjøpet og tape kun 2500 kr

Contango

Jeg er helt sikker på at det kommer MYP i inventory snart og at privatmarkedet må underby disse. Det blir gode kjøp frem mot jul.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Pepsipepsi

Sitat fra: Contango på torsdag 10. november 2022, klokken 14:05
Jeg er helt sikker på at det kommer MYP i inventory snart og at privatmarkedet må underby disse. Det blir gode kjøp frem mot jul.

Det gjør det sikkert, men ikke sikkert disse blir så billige siden Tesla som oftest legger til EAP på inventory-bilene.

snakkesalig

Sitat fra: Pepsipepsi på torsdag 10. november 2022, klokken 16:01
Sitat fra: Contango på torsdag 10. november 2022, klokken 14:05
Jeg er helt sikker på at det kommer MYP i inventory snart og at privatmarkedet må underby disse. Det blir gode kjøp frem mot jul.

Det gjør det sikkert, men ikke sikkert disse blir så billige siden Tesla som oftest legger til EAP på inventory-bilene.

Nei, det er på bruktbilene. Inventory selges som bestilt av kunde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA