ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.

Startet av biggern, ons 02. nov 2022, kl. 11:32

« forrige - neste »

Mike A.

Sitat fra: MinID på ons 26. apr 2023, kl. 18:47Aprilspøken blir til virklighet i morgen, men ikke via ota. Alle må inn til fysisk oppdatering til 3.2. Følg med i morgen.
Tips til hvor vi kan følge med for å få mer informasjon? 😊

MinID

Sitat fra: Mike A. på tor 27. apr 2023, kl. 09:46
Sitat fra: MinID på ons 26. apr 2023, kl. 18:47Aprilspøken blir til virklighet i morgen, men ikke via ota. Alle må inn til fysisk oppdatering til 3.2. Følg med i morgen.
Tips til hvor vi kan følge med for å få mer informasjon? 😊

Gruppa https://www.facebook.com/groups/volkswageniddriversclub   Her er det allerde lekket info fra uk sine sider. Antar samme info kommer fra alle land. Så følg med også på vw.no sine sider.
ID7 GTX 4 motion, 2025

solgt: ID4 GTX 2024, ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

Tar vel noe tid før de får oversatt til norsk, men i mellomtiden er det bare å gå ned til første spørsmål under FAQ et godt stykke nede på denne siden https://www.volkswagen.co.uk/en/owners-and-services/my-car/software-update/software-update-3-0.html
ID.4 GTX

Yngve

Noen som vil skjermdumpe fra facebook til oss som ikke har facebook-konto?

MinID

Sitat fra: Yngve på tor 27. apr 2023, kl. 11:52Noen som vil skjermdumpe fra facebook til oss som ikke har facebook-konto?

linken over er ikke fra facebook ;)
ID7 GTX 4 motion, 2025

IvarAndreas

Sitat fra: Krokstein på tor 27. apr 2023, kl. 11:18Tar vel noe tid før de får oversatt til norsk, men i mellomtiden er det bare å gå ned til første spørsmål under FAQ et godt stykke nede på denne siden https://www.volkswagen.co.uk/en/owners-and-services/my-car/software-update/software-update-3-0.html
Lest, men finner ikke noe om at det må oppdateres på verksted?

gte-bjørn

Sitat fra: IvarAndreas på tor 27. apr 2023, kl. 13:17
Sitat fra: Krokstein på tor 27. apr 2023, kl. 11:18Tar vel noe tid før de får oversatt til norsk, men i mellomtiden er det bare å gå ned til første spørsmål under FAQ et godt stykke nede på denne siden https://www.volkswagen.co.uk/en/owners-and-services/my-car/software-update/software-update-3-0.html

Nei så sannelig, det stod tidligere idag at det ville bli oppdatering på verksted direkte til 3.2. Men nå er det spørsmålet og svaret fjernet igjen.  ???

Krokstein

Sitat fra: gte-bjørn på tor 27. apr 2023, kl. 13:34

Nei så sannelig, det stod tidligere idag at det ville bli oppdatering på verksted direkte til 3.2. Men nå er det spørsmålet og svaret fjernet igjen.  ???

Merkelig - skulle tatt et screenshot av det, men jeg leste det slik at basert på tilbakemeldinger/problemer med oppgradering til 3.0 var det blitt bestemt at man skulle rulle ut 3.2 gjennom et verkstedbesøk.

Tipper info er fjernet igjen for å unngå at folk sprenger telefonen hos forhandler i et forsøk på å få booket time til denne oppgraderingen.
ID.4 GTX

MinID

Sitat fra: Krokstein på tor 27. apr 2023, kl. 13:50
Sitat fra: gte-bjørn på tor 27. apr 2023, kl. 13:34

Merkelig - skulle tatt et screenshot av det, men jeg leste det slik at basert på tilbakemeldinger/problemer med oppgradering til 3.0 var det blitt bestemt at man skulle rulle ut 3.2 gjennom et verkstedbesøk.

Tipper info er fjernet igjen for å unngå at folk sprenger telefonen hos forhandler i et forsøk på å få booket time til denne oppgraderingen.

Kan bekrefte at det sto at den skulle inn på verksted for oppdatering. De har sikkert fått kjeft at siden har blitt tilgjengelig tidligere enn hensikt. Kommer nok tilbake snart. De er den største årsaken til info sprekk. Men har kilder i Møller som bekrefter dette gjelder også i Norge.
ID7 GTX 4 motion, 2025

magfred

Har også sett meldinger om at alle biler som forlot fabrikken med noe mindre enn 3.0 (produsert før uke 50 i 2021), dvs også de få bilene som har fått 3.0 OTA, skal inn til forhandler igjen for oppdatering til 3.2. Ser ut som at det kommer flere og flere lekkasjer nå, så bør ikke være så langt unna en offisiell uttalelse fra VW. Skal visstnok ha blitt sendt ut intern informasjon til forhandlere i går.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

magfred

Sitat fra: magfred på tor 27. apr 2023, kl. 14:03Har også sett meldinger om at alle biler som forlot fabrikken med noe mindre enn 3.0 (produsert før uke 50 i 2021), dvs også de få bilene som har fått 3.0 OTA, skal inn til forhandler igjen for oppdatering til 3.2. Ser ut som at det kommer flere og flere lekkasjer nå, så bør ikke være så langt unna en offisiell uttalelse fra VW. Skal visstnok ha blitt sendt ut intern informasjon til forhandlere i går.
Fra et annet forum:

In ErWin there is the field measure 97GY software update ID. Software 3.2 with date 25.04.2023.

"What is the subject of the service measure/what services does the customer receive?

With the service measure, a flash is sent to the ID. Software 3.2. In principle, all vehicles built with ID. software lower than 3.0 (production weeks from week 45/19 - week 50/21) are entitled to the service measure. Even if the vehicles have already received the ID. Software 2.4 or a flash to the ID. Software 3.0 during a workshop visit. Included are, for example, optimized charging and energy management, improved voice control and navigation or new in-car apps and online services.

In this context, the HV battery cell modules are checked during the execution of the service measure. If the inspection requires the replacement of HV battery cell modules, they will be replaced free of charge.

Due to the innovative technology of the high-voltage battery, any repair that may be required can only be carried out in specially trained HV battery support points. If the accepting service partner is unable to carry out a battery repair, the vehicle must be taken to the nearest HV battery base with the appropriate qualification. The resulting expenses are free of charge for the customer."
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

kvakke

Gjelder egentlig ID3 i mitt tilfelle, men er sikkert samme over hele linja:
Bilen min med 2.4 SW står hos møller nå etter å ha fått byttet dekk, så når jeg så informasjonen om at verksted må fikse oppgradering til 3.2 mailet jeg og spurte om de kunne fikse det mens den allikevel sto der og ventet på at jeg skulle hente den i morgen.

Men det kunne de ikke. I Norge vil det foregå på samme måte som med 2.4 at verksted kaller inn til oppgradering. Dette kunne visst ta litt tid siden de ikke var ferdige med 2.4 og batteribytte enda.

Oppdateringen tar forøvrig ca 8.5t.

MinID

Sitat fra: kvakke på tor 27. apr 2023, kl. 14:59Gjelder egentlig ID3 i mitt tilfelle, men er sikkert samme over hele linja:
Bilen min med 2.4 SW står hos møller nå etter å ha fått byttet dekk, så når jeg så informasjonen om at verksted må fikse oppgradering til 3.2 mailet jeg og spurte om de kunne fikse det mens den allikevel sto der og ventet på at jeg skulle hente den i morgen.

Men det kunne de ikke. I Norge vil det foregå på samme måte som med 2.4 at verksted kaller inn til oppgradering. Dette kunne visst ta litt tid siden de ikke var ferdige med 2.4 og batteribytte enda.

Oppdateringen tar forøvrig ca 8.5t.

Som du ser over, så avhenger ikke oppdateringen at du har tatt 2.4. De kan gå rett på 3.2, mulig med batteribytte samtidig for de som er på 2.3. Dette kommer til å ta tid, når over 20000 biler må inn for oppdatering.
ID7 GTX 4 motion, 2025

IvarAndreas

" Even if the vehicles have already received the ID. Software 2.4 or a flash to the ID. Software 3.0 during a workshop visit."
Hva menes egentlig med "flash to the software 3.0? Hvis det ikke betyr at 3.0 allerede er installert vil vel jeg tolke det som at det IKKE gjelder biler som har fått 3.0 eller er det noe jeg ikke forstår her?

MinID

Sitat fra: IvarAndreas på tor 27. apr 2023, kl. 15:39" Even if the vehicles have already received the ID. Software 2.4 or a flash to the ID. Software 3.0 during a workshop visit."
Hva menes egentlig med "flash to the software 3.0? Hvis det ikke betyr at 3.0 allerede er installert vil vel jeg tolke det som at det IKKE gjelder biler som har fått 3.0 eller er det noe jeg ikke forstår her?

Betyr at 3.0 er installert ota. Konklusjon. Alle med 3.0 må også inn til verksted, med unntak de som fikk 3.0 fra fabrikk.
ID7 GTX 4 motion, 2025

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA