ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.

Startet av biggern, onsdag 02. november 2022, klokken 11:32

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 01. april 2023, klokken 21:56Jeg fikk ota 3.2 i natt! Rett fra 2.4 til 3.2!
Jøss, da kan man jo håpe at de endelig er i gang.  8)

Jammen på tide, ihvertfall! Men flott for deg, så får vi se om flere melder det samme. Og flott at det var rett til 3.2 istedet for å måtte laste ned mellomversjonene først.
:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Sitat fra: RJK på lørdag 01. april 2023, klokken 22:20
Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 01. april 2023, klokken 21:56Jeg fikk ota 3.2 i natt! Rett fra 2.4 til 3.2!

Jammen på tide, ihvertfall! Men flott for deg, så får vi se om flere melder det samme. Og flott at det var rett til 3.2 istedet for å måtte laste ned mellomversjonene først.
Tror det må ha vært versjon 4.1
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Robert Nilsen

Har påstanden om å hoppe rett fra 2.4 til 3.2 noe med datoen 1. april å gjøre?

ELvin2022

Sitat fra: Robert Nilsen på mandag 03. april 2023, klokken 09:20Har påstanden om å hoppe rett fra 2.4 til 3.2 noe med datoen 1. april å gjøre?

Ja, var nok brått en dårlig ironisk spøk...

RJK

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 03. april 2023, klokken 19:34
Sitat fra: Robert Nilsen på mandag 03. april 2023, klokken 09:20Har påstanden om å hoppe rett fra 2.4 til 3.2 noe med datoen 1. april å gjøre?

Ja, var nok brått en dårlig ironisk spøk...
Ja, jeg falt visst rett i fella der. ;-)

Takk til @Daktari for å komme med et fint hint.  :+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mike A.

Noen som har mottatt oppdatering i løpet av April, enten OTA eller via verksted? Og er det mulig å "mase seg til" en oppdatering (2.4->3.0) hos Møller? Og er det verdt det?  :)

ELvin2022

Sitat fra: Mike A. på mandag 17. april 2023, klokken 23:42Noen som har mottatt oppdatering i løpet av April, enten OTA eller via verksted? Og er det mulig å "mase seg til" en oppdatering (2.4->3.0) hos Møller? Og er det verdt det?  :)

Tror ikke det hjelper, men si ifra om det hjalp! 👍🏻

magfred

Leser i diverse tyske forum at den nåværende servicekampanjen med batteribytte og 2.4 oppdatering avsluttes 27.04.23, og at fra 02.05.23 starter en ny kampanje hvor man går direkte til 3.2. Usikker hva som gjelder for biler som har fått 3.0 OTA, men skal jo komme en oppdatering i ID Drivers Club før april er over....
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

hELgenen

Sitat fra: magfred på tirsdag 25. april 2023, klokken 12:10Leser i diverse tyske forum at den nåværende servicekampanjen med batteribytte og 2.4 oppdatering avsluttes 27.04.23, og at fra 02.05.23 starter en ny kampanje hvor man går direkte til 3.2. Usikker hva som gjelder for biler som har fått 3.0 OTA, men skal jo komme en oppdatering i ID Drivers Club før april er over....

Det som betyr noe for ryktet til VW er jo ikke hva de gjør med de som allerede har 3.0 eller nyere - men hva de vil gjøre for alle de som står igjen på 2.3 eller 2.4 - for det er ganske mange. Jeg har gitt opp VW på dette området.
Videre er det jo blitt slik at VW forhandlernettet nå består mer eller mindre utelukkende av store aktører som ikke klarer å levere personlig service lenger. Dersom VW skal overleve fremover må de enten dunke på med ekstreme gode tilbud - eller behandle eksisterende kunder med silkehansker. Akkurat nå ser det ikke ut til at de klarer noen av delene dessverre

Krokstein

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 25. april 2023, klokken 12:51Det som betyr noe for ryktet til VW er jo ikke hva de gjør med de som allerede har 3.0 eller nyere - men hva de vil gjøre for alle de som står igjen på 2.3 eller 2.4 - for det er ganske mange. Jeg har gitt opp VW på dette området.
Videre er det jo blitt slik at VW forhandlernettet nå består mer eller mindre utelukkende av store aktører som ikke klarer å levere personlig service lenger. Dersom VW skal overleve fremover må de enten dunke på med ekstreme gode tilbud - eller behandle eksisterende kunder med silkehansker. Akkurat nå ser det ikke ut til at de klarer noen av delene dessverre

Enig i at det er viktig å få på plass ordninger for de kundene som henger litt bakpå. Det handler jo om å stå ved sine løfter til kundene. Men det er også viktig hva som skjer fremover. Det å få flyt videre oppover på de som ligger på nyere sw versjoner er jo essensielt for å vise at problemet er tilbakelagt og at de nå har kontroll. Jeg fikk selv bilen med 3.2 og hvis de ikke klarer å pushe 3.3 (når det kommer) så blir jeg negativt overrasket
ID.4 GTX

hELgenen

Vi med 2.3.og 2.4 er jo i praksis fu..ed av Møller. Så at det blir noe bedre for de med nyere bil vil jeg si er tvilsomt...

daktari

Det snodige er at de valgte å oppdatere til 2.4 på verksted, den gang de kunne oppgradert til 3.2 allerede da.
Nye biler får jo installert 3.2 på fabrikken, det birde gå enkelt på gamle biler også.
Så hvorfor de har tviholdt på dette prinsippet om OTA når sw i bunn ikke kunne støtte ota er rart.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

MinID

Sitat fra: RJK på lørdag 01. april 2023, klokken 22:20

Aprilspøken blir til virklighet i morgen, men ikke via ota. Alle må inn til fysisk oppdatering til 3.2. Følg med i morgen.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

hELgenen

Fysisk oppdatering...koster mange lapper tapt arbeidsfortjeneste det...var jo ikke det vi ble lovet.

MinID

Sitat fra: hELgenen på onsdag 26. april 2023, klokken 20:00Fysisk oppdatering...koster mange lapper tapt arbeidsfortjeneste det...var jo ikke det vi ble lovet.

Mageplask for otv vw. Og over 20000 unødvendige verkstedsbesøk. Blir kø.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA