Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser Tesla Model S (nei, de har ikke kommet enda :)

Startet av Øyvind.h, torsdag 11. oktober 2012, klokken 19:23

« forrige - neste »

foxy

husk europapåslag  tipper 10% ( frakt, tilpasninger) lokale justeringer ref kostnivå og særlig også valuta sikringer 6.2 er vel en naturlig kurs mot nok da
I-miev 2011
Asker

laumb

Med forhandlernett så mener jeg nettopp butikken på Alna, og de som eventuelt kommer flere steder.
Du må faktorere inn at disse skal ha sin lønn (som er høyere enn hos kollegaene i statene), husleie, osv.. Jeg tror ikke dette blir tatt fra det normale overskuddet.

At vi forventet xenon og skinn tror jeg er en drømmetenkning. Når folk kjøper seg  splitter ny Audi til 500k med halogenøyne, så tror jeg Tesla heller vil selge, si, 10% av bilene i Europa uten xenon fremfor å potensielt ikke ha kjøpere til dem.
De er veldig avhengig av å få inn bestillinger får å overleve og kan rett og slett ikke prise seg ut av markedet.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

jkirkebo

Sitat fra: laumb på søndag 14. oktober 2012, klokken 23:22
Med forhandlernett så mener jeg nettopp butikken på Alna, og de som eventuelt kommer flere steder.
Du må faktorere inn at disse skal ha sin lønn (som er høyere enn hos kollegaene i statene), husleie, osv.. Jeg tror ikke dette blir tatt fra det normale overskuddet.

At vi forventet xenon og skinn tror jeg er en drømmetenkning. Når folk kjøper seg  splitter ny Audi til 500k med halogenøyne, så tror jeg Tesla heller vil selge, si, 10% av bilene i Europa uten xenon fremfor å potensielt ikke ha kjøpere til dem.
De er veldig avhengig av å få inn bestillinger får å overleve og kan rett og slett ikke prise seg ut av markedet.

Om Tesla selger 1000 biler i året i Norge og også tjener på servicen er det nok ikke mye de trenger å få inn fra hver bil for å dekke butikken. 

Ang. skinn så er dette inkludert i Kanada siden man ikke får setevarme til stoffsetene og setevarme er et "must" i Kanada. Jeg blir derfor svært overrasket om ikke dette blir standard i Norge også. Tech-pakka er selvfølgelig litt mer usikkert, men jeg tror de færreste uansett vil kjøpe en slik bil uten Xenon og navigasjon. Dette er utstyr ihvertfall jeg hadde forlangt på absolutt alle nye biler jeg skulle vurdert.

Det er noe mer spennende hva som skjer på radio-siden. Får vi DAB-radio i EU-bilene mon tro ?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Øyvind.h

#18
Sitat fra: foxy på søndag 14. oktober 2012, klokken 23:11
husk europapåslag  tipper 10% ( frakt, tilpasninger) lokale justeringer ref kostnivå og særlig også valuta sikringer 6.2 er vel en naturlig kurs mot nok da

22:27 skriver at bilen starter på 450" ribbet, og deretter 23:11 skriver at den får 10% påslag og 6,2 i kurs, noe som tilsvarer rundt 400" ribbet med utgangspunkt i USD grunnpris rett i underkant av 60K. Legger man til en del utstyr ut over US standardmodell kan startprisen bli høyere, men US grunnmodell koster pt. ca 330.000,- (med levering, eksl. skatterabatter).

Fasit får vi uansett antakelig i slutten av november. Se for øvrig første post i tråden hvor jeg tar utgangspunkt i ca 8% påslag for å få like priser som Canada.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. oktober 2012, klokken 23:29
Sitat fra: laumb på søndag 14. oktober 2012, klokken 23:22
Med forhandlernett så mener jeg nettopp butikken på Alna, og de som eventuelt kommer flere steder.
Du må faktorere inn at disse skal ha sin lønn (som er høyere enn hos kollegaene i statene), husleie, osv.. Jeg tror ikke dette blir tatt fra det normale overskuddet.

At vi forventet xenon og skinn tror jeg er en drømmetenkning. Når folk kjøper seg  splitter ny Audi til 500k med halogenøyne, så tror jeg Tesla heller vil selge, si, 10% av bilene i Europa uten xenon fremfor å potensielt ikke ha kjøpere til dem.
De er veldig avhengig av å få inn bestillinger får å overleve og kan rett og slett ikke prise seg ut av markedet.

Om Tesla selger 1000 biler i året i Norge og også tjener på servicen er det nok ikke mye de trenger å få inn fra hver bil for å dekke butikken. 

Ang. skinn så er dette inkludert i Kanada siden man ikke får setevarme til stoffsetene og setevarme er et "must" i Kanada. Jeg blir derfor svært overrasket om ikke dette blir standard i Norge også. Tech-pakka er selvfølgelig litt mer usikkert, men jeg tror de færreste uansett vil kjøpe en slik bil uten Xenon og navigasjon. Dette er utstyr ihvertfall jeg hadde forlangt på absolutt alle nye biler jeg skulle vurdert.

Det er noe mer spennende hva som skjer på radio-siden. Får vi DAB-radio i EU-bilene mon tro ?
Skinn blir nok helt sikkert standard, for man kan ikke selge en bil i Norge uten setevarme :) Tech-pakken burde også vært standard, men holdes kanskje utenfor for å holde grunnprisen så lav som mulig?

DAB blir interessant. For min egen del blir det en del streaming, men DAB er også greit å ha. Lurer på om USB-inngangene på systemet kommer til å støtte noe annet enn avlesning av media-filer etter hvert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RoadRunner

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. oktober 2012, klokken 08:47
Skinn blir nok helt sikkert standard, for man kan ikke selge en bil i Norge uten setevarme :)
Hmm. Jeg må minne om at Buddy selges helt uten setevarme, xwnon og andre fremmedord  :o. Og de bygger farkosten i norge  ;D.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Øyvind.h

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 16. oktober 2012, klokken 00:56
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. oktober 2012, klokken 08:47
Skinn blir nok helt sikkert standard, for man kan ikke selge en bil i Norge uten setevarme :)
Hmm. Jeg må minne om at Buddy selges helt uten setevarme, xwnon og andre fremmedord  :o. Og de bygger farkosten i norge  ;D.
Er ikke det en 4-hjuls motorsykkel :) Neida, skjønner poenget.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-s-denne-mannen-faar-ikke-fortelle-hvorfor-han-smiler-3908982.html

Sitat: "Tesla lover at de ikke skal ha høyere avanse i Norge, selv om vi ikke har avgifter."

Blir spennende å se når fasiten kommer!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

Fredag, som i i morgen fredag?
I så fall høres det ut som om Tesla hat noen spennende nyheter for oss!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

RunarBT

No glede eg meg til morgendagen.:-)

Fredag, da er det på nettet 08:00 i morgen, eller før..? Helst 00:01 i natt. ;)

Øyvind.h

Blir spennende å lese norske tester! Nordmenn og europeere har et annet syn på biler enn amerikanere (personlig har jeg aldri likt amcars før Tesla kom på banen), så her får vi en god pekepinn på om bilen faktisk er så god som biltestere og eiere mener.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gikken

Føler meg relativt trygg på at det blir mye skryt også fra europeere. Mange av USA-testene (både av profesjonelle og amatører) refererer til både BMW og Jaguar, så de kjører vel ikke baaaare amcars der borte? :-)

Blir veldig gøy å lese en norsk test ja!
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!


Øyvind.h

Sitat fra: Runarbt på fredag 26. oktober 2012, klokken 07:40
Broom er trege, her er første punlisert etter midnatt

http://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/first-drive-review-tesla-model-s
Veldig tynn artikkel! Venter gjerne litt til på noe bedre. Batterier fra pioneer faktisk :) Åpenbare konkurrenter er visst 5-serie, E-klasse og A7. Premium kabin med god demping trekkes frem, men spent på hva norske tester viser.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RunarBT

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. oktober 2012, klokken 08:25
Sitat fra: Runarbt på fredag 26. oktober 2012, klokken 07:40
Broom er trege, her er første punlisert etter midnatt

http://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/first-drive-review-tesla-model-s
Veldig tynn artikkel! Venter gjerne litt til på noe bedre. Batterier fra pioneer faktisk :) Åpenbare konkurrenter er visst 5-serie, E-klasse og A7. Premium kabin med god demping trekkes frem, men spent på hva norske tester viser.


Ja, ekstremt dårlig/tynn artikkel... hadde eg vert tesla her, hadde denne personene blitt utestengt fra videre demokjøring...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA