Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2022.40.1

Startet av Otkristo, mandag 24. oktober 2022, klokken 09:46

« forrige - neste »

Otkristo

OlaM

Lurer på om forbedret ladeeffektivitet gjør at den ikke varmer mens den står på 50 kW, gitt at den klarer 50 (eller 45). La merke til det på ferie.
'21 3LR

Motorwatt

Da kom 2022.40.4 til min bil..
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Hyggelig med gjensyn av radiologoer som jeg faktisk  hadde på min forrige bil for 4 år siden....

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thalgar

Hmm, ser ut til at det er versjonen som skal "fiksa" mangel på ultralydsensorar på nye bilar:

"
2022.40.4 merges no-ultrasonics code into "mainline", now receives parking distances from autopilot (where not equipped with proper ultrasonics)"

https://twitter.com/greentheonly/status/1587643617358798848?s=20&t=DEwSYpcj5AfMVzeNu0ELtA
Model Y LR Quicksilver, 2023

Motorwatt

2022.40.4 merges no-ultrasonics code into "mainline", now receives parking distances from autopilot (where not equipped with proper ultrasonics)
new restraint type for model Y in NA: FSAB (w/e that is)
new wiper motor with firmware update capability

All season GoodYear 21" tires[/i]

Skuffet over at jeg ikke fikk nye GoodYear-dekk, da...
Tesla S75D - 09/2018

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 02. november 2022, klokken 01:27
Da kom 2022.40.4 til min bil..
Samme her :)
Begynner å irritere meg at vi ikke får LIVE-sendinger..
Liker ikke kamera over alt, og bra vi har datatilsynet. Men det hadde vært fint for en ung dame, som skal hjem en sen natt, og se om noen lusker rundt bilen..

View your parked vehicle's surroundings from the Tesla app to confirm the safety of its environment before returning to your vehicle. Live Camera is end-to-end encrypted and cannot be accessed by Tesla.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hanjan

Noen som har opplevd at installasjonen av 2022.40.4 henger? Har brukt 40 minutter nå på en 2022 Model Y som kom fra 2022.36.6.

Det så forresten ut til at den gikk videre mens jeg skrev dette Har aldri opplevd at det har tatt så lang tid tidligere....

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

jokke

Men at bremsene aktiveres ved regenerering når batteriet er kaldt, får vi ikke her i Norge

JorEl

Sitat fra: jokke på fredag 04. november 2022, klokken 14:04
Men at bremsene aktiveres ved regenerering når batteriet er kaldt, får vi ikke her i Norge
Når jeg tenker på alle versjoner og ting som blir 18% og47% bedre osv..så kan jeg godt vente til den funksjonen fungerer 100%, veldig mange ganger på rad.... ;)
Men er enig. Ned en bratt bakke en "vintersmorgen", da ville det vært fint :+1:
Ingen låsing av hjul ville vært fint. Har ikke opplevd det selv, men har lest om det.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jokke

Sitat fra: JorEl på fredag 04. november 2022, klokken 14:18
Sitat fra: jokke på fredag 04. november 2022, klokken 14:04
Ned en bratt bakke en "vintersmorgen", da ville det vært fint :+1:
Ingen låsing av hjul ville vært fint. Har ikke opplevd det selv, men har lest om det.
Hatt X,3 og Y aldri låsing av hjul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA